ügyfélszolgálat cikkek
Az etika mint kockázatcsökkentő tényező
Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.
Viszlát kék számok: mindet törlik
A kék számok hívásdíjával kapcsolatos sokasodó fogyasztói panaszok miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elrendelte a kékszám-szolgáltatás megszüntetését.
Hiába a sebesség, ha nem figyelnek a vevőre
A világ internetes lefedettségének rohamos bővülése miatt egyre nagyobb a nyomás a szolgáltatókon. Az infrastruktúra fejlesztése és a gyors sebesség már nem elégíti ki teljes mértékben az előfizetők igényeit - a ZyXEL hálózati kommunikációs gyártó Nyugat-Európában végzett kutatása szerint a fogyasztók nagy része elégedetlen a szolgáltatók által nyújtott támogatással probléma esetén.
Szigorúbb szabályok várnak az árubemutatókra
Ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk a jövőben az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, és az ilyen cégek a fogyasztóknak nem nyújthatnának fogyasztói hitelt - többek között ezt tartalmazza a Kereszténydemokrata Néppárt csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó javaslata, amelyet csütörtökön nyújtanak be az Országgyűlésnek.
Így lesz több vevő az érdeklődőiből
Ha valaki eljut addig, hogy kifejezi az érdeklődését egy termékünk iránt, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra. El kell juttatni a vásárlásig - és aztán a visszatérésig. Szakértőnk segít, hogyan!
Panaszos, vagy ügyfél?
2014. január 1. napjával hatályba lépett a panasztörvény, amely olyan fogalmakat definiál, mint például a panaszos vagy a közérdekű bejelentő. Miben is különböznek ezek a közigazgatási eljárásból ismert ügyféltől? A különbség gyakorlati jelentősége igen nagy.
Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
Személyes és telefonos kiszolgálásban viszonylag jól teljesítenek a hazai vállalatok, az elektronikus ügyfélkiszolgálás területén viszont van még hova fejlődni, bár jelentősek a különbségek az egyes cégek között.
Itthon is kezdenek rágyúrni az ügyfelekre a cégek
Az elmúlt évtized határozottan a különböző online alkalmazások fejlesztéséről és bevezetéséről szólt a hazai ügyfélszolgálatokon. Az utóbbi időben mégis ismét a személyes kiszolgálás, telefonos – azaz élőhangos – ügyintézés felé terelődik a figyelem.
Öt percet lehet várni az ügyfélszolgálatra, vagy jön a büntetés!
A cégeknek jelentős többletköltséget, az ügyfeleknek viszont számos előny jelent majd, ha életbe lép a telefonos ügyfélszolgálatokat érintő fogyasztói törvénymódosítás, amely szerint öt percen belül élőhangos bejelentkezésnek kell történnie.
Ahol a legjobban bánnak az ügyfelekkel
A Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Provident Pénzügyi Zrt. és a Samsung Electronics Magyar Zrt. bizonyultak a legjobb ügyfélkiszolgálóknak 2013-ban. Az idén ötödször megrendezett „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti verseny három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus - és két vállalati méret szerint – kis-, és közép (kkv), valamint nagyvállalat - vizsgálta a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét.
3 érv, hogy érdemes másképpen figyelni az ügyfelekre
Ügyfélként – és persze üzletfejlesztőként – tisztában vagyok azzal, hogy vásárlóként valójában én fizetem a velem elfogadhatatlanul bánó eladó, szolgáltató, biztonsági őr bérét. Mint ahogy adófizetőként én fizetem a kórházi takarítónőtől kezdve a gyerek iskolaigazgatójáig, a vasúti kalauztól az áramszolgáltató villanyszerelőjéig mindenki bérét. Amit nem értek, hogy az egyes tulajdonosok ezt az egyszerű tényt miért nem sulykolják mélyen alkalmazottaikba. Hiszen az egyes vállalkozásoknak húsba vágó érdekük, hogy ügyfeleikkel megfelelően bánjanak – méghozzá minden szinten, a portástól a vezérigazgatóig.
Hol a legjobb az ügyfelek kiszolgálása?
Idén ötödször rendezik meg a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti versenyt, melynek legfőbb célja a magyarországi ügyfél kiszolgálási kultúra fejlesztése. A 2009-ben indított program lehetőséget ad a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. Az értékeléseket követően a részt vevő cégek helyezéstől függetlenül olyan piaci és vevőkiszolgáláshoz kapcsolódó adatokhoz, iránymutatásokhoz, trendekhez juthatnak hozzá, melyek fontos fejlődési lehetőséget jelentenek az értékesítési és az ügyfélkapcsolati részleg, ezáltal az egész vállalat számára.
Kiéleződhet a harc a tehetséges munkaerőért
Minden korábbinál fontosabbá válik a cégek személyisége, a digitalizálás a HR munka összes területén megjelenik, a tehetséges munkavállalókért vívott harc még élesebb lesz és elkerülhetetlenné válik a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályok lebontása.
Jó tudni: szerdán sem kell várakozni
Szeptembertől már szerdánként is a reggeli óráktól intézhetik adóügyeiket a fővárosi és Pest megyei adózók. Az ügyfélfogadási rend módosításával vélhetően csökken majd a várakozási idő a fővárosi ügyfélszolgálatokon.
Budpestre költözteti szolgáltató-központját a Nokia
Bécsből Budapestre helyezi át kelet-európai regionális központját a Nokia - erősítette meg a vállalat szóvivője az erről szóló sajtóértesüléseket a Die Presse című osztrák lapnak.
Vége a sorbanállásnak az adóhivatalban
Április 16-tól egyes adóügyeket, mint például az adókártya, adóigazolás igénylését, illetőségigazolás kérését illetve ügyfélkapunyitást előre egyeztetett időpontban, sorban állás nélkül lehet elintézni a NAV ügyfélszolgálatán.
Így lehet ügyfelet szerezni recesszióban
Az értékesítés gyengesége legalább akkora probléma a kkv-k számára, mint a tőkehiány. A siker az online jelenléten és az ügyfélkapcsolat minőségén múlik.
Régióvezetők lehetnénk
Közel 15 éve jelentek meg hazánkban az első multinacionális üzleti szolgáltató központok (SSC), amelyek mára együttesen több mint 30.000 embert foglalkoztatnak. A területen továbbra is jelentős a növekedési potenciál, ugyanakkor néhány tényező éppen a munkanélküliséget is csökkentő bővülés ellen hat.
5+2 tipp a sikeres kapcsolatépítéshez
Az alábbi hét stratégiai tipp segítségével elérheti, hogy az ügyfelei/ partnerei többet és jobb szívvel gondoljanak az Ön vállalkozására, mint eddig.
Az érdeklődők harmada csalódottan teszi le a telefont
Az érdeklődők 30 százaléka csalódottan, a számára szükséges információk megismerése nélkül teszi le a telefont, derül ki hazai kkv-szektor három eltérő piacát feltérképező telefonos felmérésből. A Magyar Telekom és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatása szerint a legáltalánosabb probléma, hogy a bejövő hívásokat senki nem fogadja, így azok megfelelő technológiai felszereltség hiányában egyszerűen elvesznek anélkül, hogy azokról - a pórul járt ügyfelet leszámítva - bárki is tudjon.