Hiába a sebesség, ha nem figyelnek a vevőre

A világ internetes lefedettségének rohamos bővülése miatt egyre nagyobb a nyomás a szolgáltatókon. Az infrastruktúra fejlesztése és a gyors sebesség már nem elégíti ki teljes mértékben az előfizetők igényeit - a ZyXEL hálózati kommunikációs gyártó Nyugat-Európában végzett kutatása szerint a fogyasztók nagy része elégedetlen a szolgáltatók által nyújtott támogatással probléma esetén.

Kép: Pixabay

Az internet szolgáltatók rendre a nagyobb sebességgel próbálnak új ügyfeleket megnyerni maguknak, miközben meglévő fogyasztóik elégedettsége folyamatosan csökken. A felmérésből kiderült, hogy a szolgáltatói támogatás színvonala általában rossz hatással van a cégek megítélésére, és szinte mindenhol fejlesztésre szorul.

A megoldás kulcsa a testreszabott ajánlatokban lehet, a hűséget már csakis versenyképes, egyedi konstrukciókkal lehet kiérdemelni. A technikai problémák felbukkanása elkerülhetetlen, és az ezek kapcsán tanúsított magatartás rendkívül fontos. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a német felhasználók az internetsebességgel általánosságban nem elégedettek, ugyanakkor a csatlakozási problémák gyors megoldásában Európában ők érték el a legmagasabb pontszámot.

A briteknél ez pontosan az ellenkezője, és éppen ezért ők sokkal elégedetlenebbek szolgáltatóikkal. A gyors sebesség a piacon már nagyon kevés, mondhatni a szükséges alap, és már csakis komplex szolgáltatással lehet megtartani vagy megnyeri az előfizetőket. A technológiára fogékonyak például folyamatosan figyelik a szolgáltatók frissítéseit, ezért nekik teljes hozzáférést kell adni a hálózati centrumokhoz. A fogyasztók egy másik csoportjának pedig kizárólag a biztonságos kapcsolat számít: ők egyre többen vannak, hiszen egyre több adatot tárolunk online – nekik az átlátható és fokozott védelem a legfontosabb. (Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!)

Többek között ezért is elgondolkodtató, hogy csak minden tizedik európai érzi úgy, hogy a szolgáltatója megfelelő támogatást nyújt számára. Amennyiben tehát az ügyfelek nem kapják meg a hozzáférést a support centerekhez, vagy a problémákat nem megfelelően kezelik, akkor ezt máshol fogják keresni. A szolgáltatóknak tehát meg kell találniuk az utat ahhoz, hogy megfelelően kezeljék a támogatásokat és a tanácsadást, anélkül hogy ezzel az ügyfélszolgálat munkatársainak az idejét rabolnák, vagy jelentős mennyiségű humán erőforrást kelljen hozzá bevonniuk.

Tényleg megéri szeretni az ügyfelet
Akár 10-30%-kal is nőhet egy cég árbevétele a vevőkiszolgálás színvonalának fejlesztését követően egy friss felmérés eredményei szerint. Egyre többen ismerik fel, de sok helyen még nem foglalkoznak ilyen fejlesztéssel.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo