Hol a legjobb az ügyfelek kiszolgálása?

Idén ötödször rendezik meg a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti versenyt, melynek legfőbb célja a magyarországi ügyfél kiszolgálási kultúra fejlesztése. A 2009-ben indított program lehetőséget ad a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. Az értékeléseket követően a részt vevő cégek helyezéstől függetlenül olyan piaci és vevőkiszolgáláshoz kapcsolódó adatokhoz, iránymutatásokhoz, trendekhez juthatnak hozzá, melyek fontos fejlődési lehetőséget jelentenek az értékesítési és az ügyfélkapcsolati részleg, ezáltal az egész vállalat számára.

A verseny három kategóriában méri a vevők elégedettségét, a kiszolgálás minőségét: személyes, call center és elektronikus. A díj odaítéléséhez számos kritériumnak kell megfelelniük a pályázóknak, a rangsorolás alapjául szolgáló eredmények konkrét méréseken alapulnak. „Egy-egy részt vevő vállalat eredményeit 60 százalékban saját ügyfeleinek az ügyfélkiszolgálással való elégedettsége határozza meg, 40 százalékban pedig az általánosságban elvárt vevőkiszolgálási sztenderdek megvalósulása, amit próbavásárlással (mystery shopping) mérünk” – hangsúlyozza Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere. Kiemeli: A kétféle módszer adta eredmények határozzák meg a végső rangsort, így a díjazottakat is.

Kiszolgáló vagy értékesítő?
Hatalmas a különbség a kiszolgálás és az értékesítés között. Ezt ma már sok cégnél tudják, sok helyen képzésekkel is igyekeznek átadni. Azonban mindez mit sem ér addig, amíg a hozzáállást nem sikerül megváltoztatni! Szakértőnk segít megmutatni a lényeget!
Az objektív kép kialakításához egy-egy vizsgálat során egy adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg a kiszolgálásáról, és akár száznál több próbavásárlást is végeznek. „A versenyt idén ötödik alkalommal szervezzük meg, a díjat a szakma elismeri és sokra tartja, ennek egyik legfőbb oka, hogy nem »csak« elismerésről van szó. Nagyon fontos hangsúly van az értékelést követően elkészült piaci és vevőkiszolgálási iránymutatásokon, melyeket a részt vevő vállalatok a részvételért cserébe természetesen megkapnak, és azokat az értékesítési és ügyfélkapcsolati részleg, azon keresztül pedig az egész vállalat fejlesztésére fordíthatják” – összegez Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.

A tavalyi verseny során a próbavásárlók több mint félezer üzletet teszteltek, és közel 200 ezer kérdésre adtak választ. A megmérettetés során több mint 5000 ügyfelet kérdeztek meg, és közel 1500 próbavásárlói tesztet értékeltek a szervezők, amely alapján kialakult az részt vevő cégek rangsora. A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj szakmai támogatója a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a verseny jogi tisztaságát a Taylor Wessing e|n|w|c nemzetközi jogi iroda szavatolta.

További információkat itt talál a versenyről.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo