A hivatal közleménye szerint a Booking.com egyes szolgáltatásai eltérő díjazással érhetők el attól függően, hogy a felhasználók milyen eszközt – például mobilalkalmazást vagy asztali számítógépet – használnak, holott a szolgáltatás tartalma változatlan. Emellett a GVH azt is valószínűsíti, hogy a vállalat a Genius program különböző szintjein kínált kedvezményekkel kapcsolatban félrevezető kereskedelmi kommunikációt folytatott.
Fotó: Depositphotos
Emlékeztettek: a Booking.com nem először került a GVH célkeresztjébe. A versenyhatóság 2020-ban a fogyasztókat megtévesztő értékesítési módszerei miatt 2,5 milliárd forintra bírságolta a társaságot, amit 2024-ben további 382,5 millió forint utóvizsgálati bírság követett, mivel nem teljesítette megfelelően az előző eljárásban vállalt kötelezettségeit, egyes esetekben pedig folytatta az eredeti jogsértő gyakorlatokat.
A nemzeti versenyhatóság 2023 nyarán gyorsított ágazati vizsgálatban tekintette át az online szálláshely-közvetítési és szálláspiacot a nagy számú piaci visszajelzések után. A jelentésben többek között az árparitásos szerződési feltételek kivezetésére is javaslatot tettek, amelyeket a Booking.com 2024. július 1-jétől kivezetett. (MTI)