Szigorúbb szabályok várnak az árubemutatókra

Ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk a jövőben az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, és az ilyen cégek a fogyasztóknak nem nyújthatnának fogyasztói hitelt - többek között ezt tartalmazza a Kereszténydemokrata Néppárt csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó javaslata, amelyet csütörtökön nyújtanak be az Országgyűlésnek.

Kép:PP archív

Rétvári Bence, a kisebbik kormánypárt alelnöke  budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a javaslat három törvényt érint, módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok. A javaslatot szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament és október végén, november elején válhat hatályossá.

A KDNP alelnöke a problémát érzékeltetve rámutatott: míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Kifejtette: a fogyasztói beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. Ezt szeretnék megakadályozni azzal, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozások ügyfélszolgálatot legyenek kötelesek fenntartani, és telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kelljen. Az indítvány szerint az állandó ügyfélszolgálati irodának a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva kell tartania. Ezzel biztosíthatóvá válna, hogy a fogyasztók élhessenek a gyakorlatban is az elállási jogukkal. Rögzítenék, hogy az ügyfélszolgálati előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi - mutatott rá.

Nem minden termékbemutató csalás!
Slágertémának számít a fogyasztók átverése a termékbemutatók során. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége egyetért a fokozott óvatossággal, és elítéli a vásárlókat megkárosító, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató cégeket, de kiemeli: tisztességes vállalkozások is szerveznek termékbemutatókat.
A gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény úgy változna, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítésnél tilos lenne az ajándékjuttatás és az ajándéksorsolás reklámja. Jelentős mértékben ugyanis ezen juttatások miatt népszerű ez az értékesítési forma - jelezte.

Rétvári Bence ismertetése szerint változna a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásról szóló törvény is. Tilos lenne, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést szervező cég a fogyasztóknak pénzügyi szolgáltatást, azaz fogyasztói hitelt közvetítsen.

Harrach Péter, a kisebbik kormánypárt frakcióvezetője hangsúlyozta: a tervezet az árubemutatókkal kapcsolatos visszaélések visszaszorítását célozza, az esetleges kiskapukat szeretnék bezárni. Hozzátette: a termékbemutatók során gyakran olyan komoly visszaélések, szélhámosságok történnek, amelyek elsősorban a nyugdíjasok "megkopasztását" célozzák, s nagyrészt az egészségüket féltő embereket csapnak be.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo