Rétvári Bence, a kisebbik kormánypárt alelnöke budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a javaslat három törvényt érint, módosulhat a kereskedelemről szóló szabályozás, a gazdasági reklámtevékenységről és a hitelintézetekről szóló jogszabályok. A javaslatot szeptember közepén kezdheti tárgyalni a parlament és október végén, november elején válhat hatályossá.
A KDNP alelnöke a problémát érzékeltetve rámutatott: míg 2010-ben 228, tavaly 780 írásos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Kifejtette: a fogyasztói beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett cégek a szerződéskötést követően elérhetetlenné válnak. Ezt szeretnék megakadályozni azzal, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozások ügyfélszolgálatot legyenek kötelesek fenntartani, és telefonos elérhetőséget is biztosítaniuk kelljen. Az indítvány szerint az állandó ügyfélszolgálati irodának a hét legalább egy napján este nyolc óráig nyitva kell tartania. Ezzel biztosíthatóvá válna, hogy a fogyasztók élhessenek a gyakorlatban is az elállási jogukkal. Rögzítenék, hogy az ügyfélszolgálati előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi - mutatott rá.
Rétvári Bence ismertetése szerint változna a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásról szóló törvény is. Tilos lenne, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést szervező cég a fogyasztóknak pénzügyi szolgáltatást, azaz fogyasztói hitelt közvetítsen.
Harrach Péter, a kisebbik kormánypárt frakcióvezetője hangsúlyozta: a tervezet az árubemutatókkal kapcsolatos visszaélések visszaszorítását célozza, az esetleges kiskapukat szeretnék bezárni. Hozzátette: a termékbemutatók során gyakran olyan komoly visszaélések, szélhámosságok történnek, amelyek elsősorban a nyugdíjasok "megkopasztását" célozzák, s nagyrészt az egészségüket féltő embereket csapnak be.