Ahol a legjobban bánnak az ügyfelekkel

A Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Provident Pénzügyi Zrt. és a Samsung Electronics Magyar Zrt. bizonyultak a legjobb ügyfélkiszolgálóknak 2013-ban. Az idén ötödször megrendezett „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti verseny három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus - és két vállalati méret szerint – kis-, és közép (kkv), valamint nagyvállalat - vizsgálta a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét.

Kép:PP/FényesGábor

A személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között a Provident Pénzügyi Zrt., a közép- és kisvállalatok között a Mercedes-Benz Hungária Kft. nyerte el a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” címet. Telefonos kategóriában nagyvállalati szinten a Magyar Telekom Nyrt., közép- és kisvállalati szinten szintén a Mercedes-Benz Hungaria Kft. bizonyult a legjobbnak, aki ezzel két kategóriában is elnyerte a díjat. Elektronikus ügyfélkiszolgálásban – ahol vállalati méret szerint nincs külön kategória - a Samsung Electronics Magyar Zrt. az év kiváló ügyfélkiszolgálója.

Nem kiszolgálás, élmény-nyújtás
A cégeknek mára többet kell tennie annál, hogy egyszerűen kiszolgálják az ügyfelet. Egy friss kutatás szerint a pozitív ügyfélélmény mérhetően megéri a befektetett pénzt és energiát. Tudatosan meg kell tervezni és minden ponton növelni az ügyfélélményt, ráadásul külön nehézség, hogy ha jól teljesítünk az ügyfelek elvárásai emelkednek, amelyeket újból túl kell szárnyalnunk – fogalmazott Szabó Csaba a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója, a cég első ügyfélélmény kutatásának bemutatóján.
A ClientFirst Consulting Kft. által életre hívott verseny legfőbb célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. A 2009-ben indított program lehetőséget ad a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. A megmérettetés során a hazai, de nemzetközi hátterű vállalatok és a magyar tulajdonú vállalatok is versenyeznek egy-egy kategórián belül, ami azt jelzi, hogy a magyar tulajdonú középvállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiváló ügyfélkiszolgálásra és sok esetben fel is veszik a versenyt a nagy tapasztalattal rendelkező nemzetközi hátterű cégekkel.

Az objektív kép kialakításához egy-egy vizsgálat során egy adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg a kiszolgálásáról, és akár száznál több próbavásárlást is végeznek. Az idei verseny során a próbavásárlók több mint ezer helyszínt teszteltek, és közel 220.000 kérdésre adtak választ. A megmérettetés során több mint 7.000 ügyfelet kérdeztek meg, és közel 1.500 próbavásárlói tesztet értékeltek a szervezők, amely alapján kialakult az részt vevő cégek rangsora.

Csííííz!
A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak egy nemzetközi felmérés szerint.
A Díj odaítéléséhez számos kritériumnak kell megfelelniük a pályázóknak, a rangsorolás alapjául szolgáló eredmények konkrét méréseken alapulnak. „Egy-egy résztvevő vállalat eredményeit 60 százalékban saját ügyfeleinek az ügyfélkiszolgálással való elégedettsége határozza meg, 40 százalékban pedig az általánosságban elvárt vevőkiszolgálási sztenderdek megvalósulása, amit mystery shopping-gal (próbavásárlás) mérünk” – hangsúlyozza Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.

„Az értékeléseket követően a résztvevő cégek helyezéstől függetlenül olyan piaci és vevőkiszolgáláshoz kapcsolódó adatokhoz, iránymutatásokhoz, trendekhez juthatnak hozzá, melyek fontos fejlődési lehetőséget jelentenek az értékesítési és az ügyfélkapcsolati részleg, ezáltal az egész vállalat számára” – hangsúlyozza Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.

 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo