Turizmus cikkek


Jól ment a fürdővárosoknak az év végén

Jól ment a fürdővárosoknak az év végén 

2011-hez képest átlagosan 25 százalékkal több időt töltöttünk távol az otthontól, pihenéssel a tavalyi év utolsó napjaiban. A karácsonyi és szilveszteri időszakban egyértelműen a fürdővárosok a legnépszerűbbek, a TOP 10-es listát 2012-ben is Hajdúszoboszló vezette.
Alig van szállodaprojekt

Alig van szállodaprojekt 

Bár a KSH adatai szerint az év első tíz hónapjában 8 százalékkal nőtt a szállodai vendégéjszakák száma, a négycsillagos kategóriában kiugró, több mint 17 százalékos növekedés volt, a szállodapiaci fejlesztők egyelőre mégis kivárnak, alig indul új fejlesztés az országban - állapítja meg a BDO Magyarország elemzése.
Látvány-pálinkafőzde Leányváron

Látvány-pálinkafőzde Leányváron 

Egy látogatófolyosón sétálva a pálinkafőzés minden momentumát végignézhetik a vendégek a Savanya család új, uniós támogatással épült pálinkafőzdéjében a Tolna megyei Sióagárdhoz tartozó pincefaluban, Leányváron.
Lobbizni kell mindenekfelett

Lobbizni kell mindenekfelett 

A turizmus-vendéglátás szakmai szervezeteinek meg kellene tudniuk fogalmazni azt a néhány, az egész ágazat szempontjából sorsdöntő kérést, követelést, amelyet közösen, a partikuláris érdekeket félretéve tudnának képviselni a mindenkori törvényhozás és kormányzat előtt. Ha nem tud idáig eljutni a szakma, akkor hosszú távon is csak szavakban lesz húzóágazat – így summázható a TMSZ által szervezett, második szakmai kerekasztal beszélgetés.
Megmenthető a magyar fürdőszektor?

Megmenthető a magyar fürdőszektor? 

Magyarországon több mint 300 fürdő üzemel, azonban ezeknek kevesebb mint 10 százaléka működik nyereségesen. A szektor összességében évente több tízmilliárd forintnyi hiányt termel. Pedig a veszteséges fürdők egy részét akár már 2-3 év alatt nyereségessé lehetne tenni. A megoldást a műszaki innováció és a technológiai fejlesztések, valamint a létesítmények térségi turisztikai stratégiába illeszkedő, menedzserszemléletű üzemeltetése együtt biztosíthatják.
Üdülési csekk: mennyi marad a zsebekben?

Üdülési csekk: mennyi marad a zsebekben? 

Már csak pár hétig lehet beváltani az üdülési csekkeket, amelyekből közel 480 ezer darab van még forgalomban - tájékoztatta a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) Kft. szerdán az MTI-t.
QR-kód a turizmusban

QR-kód a turizmusban 

Habár nyugaton már igencsak elterjedtnek számít, hazánkban még csak most van felfutóban a QR-kódokat használó marketing-technológia. Héjj Szilárd a Piac&Profit marketing szakértője szerint egy remek marketing ötletet mutat be legfrissebb blogbejegyzésében.
Elképesztő ütemben nő a mobil szállásfoglalás

Elképesztő ütemben nő a mobil szállásfoglalás 

Jelenleg az online szállásfoglalások 8-9 százaléka érkezik mobilról, de folyamatosan növekszik azoknak az aránya, akik okostelefonon keresnek szállást. Nekik készült az az új mobil applikáció, amely kilistázza és utazás közben is könnyedén foglalhatóvá teszi a legközelebbi szabad helyeket.
A szeptember is külföldieket hozott a magyar szállodákba

A szeptember is külföldieket hozott a magyar szállodákba 

Szeptemberben tovább javult a szállodaipar teljesítménye, s az ágazat szempontjából kiemelt súlyú harmadik negyedév is viszonylag jó adatokat produkált. A kedvező trendek ellenére a szektor helyzete még kritikus: a foglaltság gyenge, az árak nyomottak, a foglalkoztatás csökkent, a kapacitás pedig (ha nagyon lassú ütemben is, de) tovább bővült.
Egészségünkre! Újra hódít a borturizmus

Egészségünkre! Újra hódít a borturizmus 

Hódít a magyarországi borturizmus: szaporodnak a fesztiválok, a programok. A nyolcvanas években is népszerű desztinációk mellett, mint a Badacsony vagy a Tokaj-hegyaljai borvidék, újabb, eddig mellőzött tájegységek is egyre népszerűbbek.

Kell a SZÉP a túléléshez 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége megdöbbent és aggódik, a cafeteria változások miatt, melyek következtében arra lehet számítani, hogy a munkáltatók ismét csökkentik ennek a béren kívüli juttatásnak az arányát, vagy az adótöbbletet a dolgozókra hárítják.

Teltházas ünnepek jöhetnek 

A két közelgő négynapos hétvégén feltehetően belföldi vendégekkel telnek majd meg a vidéki szállodák, a fővárosiakat pedig a fapadosokkal érkező külföldi vendégek foglalhatják el. A hazai szállodások többségének így nincs oka komoly panaszra.

A vártnál többet költöttünk nyáron 

A nyár elején készített felmérés szerint a lakosság több mint 80 százaléka tervezett nyaralást ebben az évben, szomorú hír, hogy végül alig 69 százalékuk jutott el valóban üdülni – derült ki, a Lealkudtuk.hu legfrissebb, mintegy 2 200 fős felmérésből. A nem nyaralók 60 százaléka a pénzhiányt jelölte meg fő okként, de érdekes, hogy 27 százaléknak ideje nem volt pihenni.

Ezek a legnépszerűbb hazai pihenőhelyek ősszel 

Átlagosan háromszor annyit költünk éjszakánként szálláshelyre ősszel, mint a nyári időszakban – derült ki a Szallas.hu statisztikáiból. A legnépszerűbb célpont a nyáron inkább hanyagolt Budapest, valamint Eger és Sopron.

Bíztató nyarat zártak a hazai hotelek 

A belföldivendég-éjszakák számának növekedési üteme (+6,0) idén először augusztusban haladta meg a külföldiekét (+4,5%), amelyben elsősorban a SZÉP-kártya felhasználás bővülése játszott szerepet. A szállodai vendégforgalom 12 százalékkal élénkült, főként a négycsillagos házak jó szereplésének köszönhetően. A kereskedelmi szálláshelyek árbevétele folyó áron 12 százalékkal nőtt - a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.

Több százmilliós támogatás fogászati turizmusra 

Összesen 39 fogászati vállalkozás nyert el egyenként 10 és 30 millió forint közötti támogatást a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által a múlt év végén meghirdetett pályázaton.

Nagyon olcsók a magyarországi szállodák 

Szobafoglaltságban jól teljesített júliusban Budapest, az átlag szobaárakat tekintve azonban csak a 28. helyen végzett a vizsgált 31 európai nagyváros közül - közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-júliusi teljesítményéről szóló értékelésében.

Rég nem látott szinten a hazai turizmus 

Nőtt a vendégéjszakák száma júliusban az előző év azonos időszakához képest, az árbevétel pedig 9,6 százalékkal hízott. A magyar kereskedelmi szálláshelyeken január és július között eltöltött közel 12 millió vendégéjszaka egyaránt meghaladja a 2008-as gazdasági világválság előtti és utáni szintet.

Júliusban javítottak a szállodák 

A külföldi vendégforgalom növekedése, a hazai visszaesése eredőjeként 3,3 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma júliusban az előző év azonos időszakához képest. Az árbevétel folyó áron 9,6 százalékkal hízott.

Borturizmus? Egészségünkre!  

Kezd felnőni a magyarországi borturizmus, ez látható a szaporodó programkínálatból, fesztiválokból. A nyolcvanas években már népszerűnek számító desztinációk mellett, mint a Badacsony, vagy a Tokaj-Hegyaljai borvidék, már olyan újabb, eddig viszonylag háttérbe szorult tájegységek is egyre népszerűbbé válnak, mint a legendás Hajósi pincesor, Pannonhalma, vagy a Móri borvidék.

Élelmiszerdrágulás, megroppanó mezőgazdaság – Ezt okozza az aszály Magyarországon 

Idén már a negyedik hőhullámon vagyunk túl, és az elmúlt hónapokban lehullott csapadék mennyisége jelentősen elmaradt a sokéves átlagtól. A vízgazdálkodásban egyelőre nem okoz gondot az aszály, az állat- és haltenyésztők, valamint szántóföldi gazdálkodók komoly károkat szenvedtek. Szakemberek szerint a jövőben fel kell készülnünk arra, hogy a hasonló időszakok gyakrabban sújtják majd a Kárpát-medencét. Persze nem mindenhol jelentett gondot a szárazság: a turizmusban viszonylag jó szezont zárhatnak a Balatonnál és parlagfűből, szúnyogból is jóval kevesebb volt az idén. A Piac&Profit összefoglalta az elmúlt hónapok eseményeit.

Még nem szárad ki a Balaton, de a helyzet aggasztó 

Nem nevezhető rendkívülinek a Balaton térségét jelenleg sújtó csapadékhiány és szárazság, de figyelemreméltó, hogy a hasonló jelenségek az utóbbi másfél-két évtizedben gyakoribbá és tartósabbá váltak - mondta Varga György, az Országos Vízügyi Főigazgatóság referense egy keszthelyi tudományos konferencián kedden.

Még tízmilliárdra lehet pályázni a közép-dunantúli régióban 

Turisztika attrakciók és szolgáltatások, valamint az egészségügyi turizmus fejlesztésére, továbbá helyi és térségi turisztikaidesztinációsmenedzsment-szervezetek, turisztikai klaszterek létrehozására 10 milliárd forint európai uniós forrásra lehet még pályázni a közép-dunántúli régióban.

Vége a porhintésnek! Nem éri meg olimpiát rendezni 

Az olimpia egyszerűen rossz befektetés, ha a közvetlen gazdasági hasznát és a ráfordított költségeket nézzük - véli Matt Bolduc, a Saxo Bank részvénypiaci elemzője, aki szerint a fogadó ország politikusai hajlamosak a költségeket alul, a hasznot felülbecsülni.

Kegyelemdöfés az éttermeknek? 

Az elmúlt egy évben reálértéken kevesebb pénzt költöttek a magyarok vendéglátóhelyi étkezésre, mint 2009-ben, legtöbben étterembe és gyorsétterembe járnak. A csökkenő reáljövedelmek mellett az utolsó tőrdöfés lehet a hivatalos vendéglátásnak az úgynevezett lakáséttermek esetleges legalizálása.

A 20 legszebb között a Balaton körüli biciklis út 

Európa legszebb kerékpáros túraútvonalai közé választotta a Balaton körüli kerékpárutat egy nívós némnet kiadó. A müncheni székhelyű Bruckmann Verlag ( http://www.bruckmann.de/), amely a Duna menti biciklis útról már több könyvet is kiadott, 2012. július végén jelentette meg újabb kerékpáros könyvét „Die schönsten Radtouren in Europa" címmel. A színes fotókkal illusztrált, 168 oldalas kötet Európa 20 legszebb kerékpáros útját mutatja be, egy-egy túrát 6-8 oldalban leírva.

A szemfülesek "szoba-szállodába" fektetnek Budapesten 

A MALÉV februári csődje után sokan a turisták számának visszaesését prognosztizálták, az idei első félévben mégis többen látogattak hozzánk, mint egy évvel korábban. Az igények és a fizetőképesség azonban fokozatosan átalakult az elmúlt években, amelyben sokan meglátták a lehetőséget. A „szoba-szálloda" egyre jobb üzlet és ez ismét Budapestre vonzza a befektetőket.

Lehetőségek Nyíregyházán 

A 120 ezer lakosú szabolcs-szatmári-beregi megyeszékhely sóstógyógyfürdői városrészében három fürdő kapta meg a gyógyintézmény címet. Budapesten kívül egyetlen magyar városnak nincs annyi gyógyfürdője, ezért a település nagy reményeket táplál a jövőt illetően.

Nyaraljunk zölden! 

Az öko vagy zöld mostanában hívószó a marketingben. Az utazásokat sem kerülte el ez a trend. Mielőtt azonban azt gondolnánk, hogy mindez csak szemfényvesztés, nézzük meg, hogyan lehet környezettudatosan nyaralni!

Szenyezettek az olasz tengerpartok 

Huszonnégy millió olasz fürdik szennyezett tengerben: a Legambiente környezetvédő szervezet fekete zászlóval büntette Olaszország legszennyezettebb tengerszakaszait; a strandjaira oly büszke Luguria tartomány tiltakozott a rossz osztályzat ellen.

Olcsók a magyar szállodák 

Még mindig olcsónak szállítanak a régióban a magyar szállodák. Átlagos szobafoglaltság mellett is csak minimálisan nőtt ugyanis a magyar szállodák bevétele az első fél év alatt. A környező országokban - kivéve Szlovákiát, mindenhol javult a helyzet. A vendégéjszakák száma ugyan nőtt, de a szobafoglaltság alig javult. Még többet fizetünk üdülési csekkel, mint SZÉP kártyával.

Programajánló - Kenyérfesztivál és tűzijáték 

Változatos, gazdag programok várják a nemzeti ünnepen és a hosszú hétvégén a kikapcsolódni vágyókat az ország csaknem minden településében. A már megszokott események és programok mellett új elemek is színesítik a központi augusztus 20-i ünnepségek.

Leverheti a SZÉP kártya az üdülési csekket 

A Szállodaszövetség a belföldi turizmus élénkítését várja a SZÉP kártyától, amelynek forgalma a szállodákban, kereskedelmi szálláshelyeken olyan ütemben bővül, hogy a nyaralási szezonban, majd a későbbi hónapokban meghaladhatja az üdülési csekk korábbi forgalmát is.

Minőségi fejlesztés kell a turisztikai iparban 

A Regionális Operatív Programok keretében harmincnégy új kiemelt turisztikai beruházás támogatásáról döntött a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság. Fejlesztik többek között a Bajai Halfőző Fesztivál infrastruktúráját, jut pénz a Szegedi Dómra, a Pécsi Állatkert funkcióbővítésére és megvalósulhat a szolnoki interaktív repülőmúzeum is. A fejlesztések kapcsán új munkahelyek jöhetnek létre, a helyi kis- és középvállalatok bízhatnak a beszállítói kereslet élénkülésében valamint a fellendülő  turizmus kapcsán nyíló új piacokban.

Magyarország nyolc csodája 

Az ember mindig messzi tájakra vágyik, pedig a határokon belül is van a világnak számos csodája. Az UNESCO 1972-ben alapított Világörökség Programjának célja az emberiség kulturális és természeti örökségének nyilvántartásba vétele. Magyarországi helyszín először 1987-ben került a Világörökségi Listára, és azóta szépen gyarapodnak a nemzetközi szinten elismert hazai csodák, amelyeket mindenkinek érdemes legalább egyszer felkeresni.

Senkinek nem kellenek a Malév jogai? 

Nincs nagy tolongás a Malév korábbi, EU-n kívüli országokba szóló repülési jogaiért. A Budapest Airport szerint a lassú eljárás rontja a reptér régiós versenyhelyzetét.

Eldőlt, kik népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön 

A Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte a Magyar Turizmus Zrt. által a bel-, illetve külföldi kommunikációs és marketingfeladatokra kiírt két gyorsított tárgyalásos közbeszerzést. A két feladat nettó értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. Az ágazatnak óriási szüksége van a hatékony marketingre: a belföldi forgalom gyengélkedik, a külpiacokon nagy a bizonytalanság.

A kempingek profitálnak a fesztiválokból 

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, szállásra azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók többsége az olcsóbb szálláshelyeket részesíti előnyben  - többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.

Megfürdetnék a SZÉP kártyát 

A Magyar Fürdőszövetség azt kéri a parlamenttől, hogy  az üdülési csekket felváltó Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) alszámlái között legyen átjárhatóság, és a kártyát fogadhassák el az uszodák is - mondta Juhász Szabolcs főtitkár sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz 

Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.

Mit hozhat a második félév a szállodáknak? 

A 2012-es esztendő első félévéhez hasonló hullámzó folyamatainak fennmaradását várják a szállodák az év hátralévő részére is. Vidéken inkább a foglaltság javulásában, a fővárosban a nyomott árak emelkedésében bíznak az üzemeltetők - derül ki a Magyar Holtel Monitor (MHM) Szallodak.hu-val együttmőködésben végzett modellezéséből.

Szuperdrága, szuperzöld és nem biztos, hogy megéri 

Drága mulatság lesz Londonnak az olimpiai rendezés, amelyre mintegy 380 milliárd forintnak megfelelő fontot költött az angol főváros. A befektetés  ugyanis nem biztos, hogy megtérül. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a kiskereskedelem és a turizmus nem profitál kiugróan jobban a nagy sporteseményekből, ezzel szemben a szponzoráló cégek fogyasztói megítélése jelentősen javul.

Bombaüzlet a fogászati turizmus 

Hazánk piacvezető a fogászati turizmus területén az Európai Unióban, és immár lehetséges, hogy a gigantikus Kínai piacból is nagyobb darabot tudnak kiszakítani a magyar fogorvosok. 

Védjegyprogram indult Gyulán 

-"Gyulai Termék" védjegyprogramot vezetett be a gyulai önkormányzat, Görgényi Ernő  polgármester szerdán 12 helyi termelőnek adta át a védjegyhasználati jogot a városi piacon.

Elindultak a külföldiek Magyarországra 

A külföldi vendégeknek köszönhetően folytatódott a vendégéjszakák számának élénkülése a forgalom közel 80 százalékát kitevő szállodákban, melyben a négycsillagos házak szerepe volt meghatározó. Összességében a kereskedelmi szálláshelyeken a szállásdíjbevétel 7,7 százalékkal nőtt a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.

Hatmilliárdos pályázati forrás nyílt meg 

Július 1-től 6 milliárd forintra pályázhatnak az 5000 fő alatti lakosságszámú és a legfeljebb 100 fő/km2 népsűrűségű (viszonylag gyéren lakott) településeken működő turisztikai vállalkozások. A kérelmeket a LEADER Helyi Akciócsoportokhoz (HACS) kell eljuttatni július 31-ig.

Aratófesztivál és paraszt Forma1 Ópályiban 

A régi mezőgazdasági hagyományok felelevenítésére kézi gabonabetakarító-versenyt rendeznek az ópályi aratófesztiválon július 8-án, és megfőzik a valamikori nehéz nyári munka ételeit is, a Paraszt Forma 1-en, szekérviadal szórakoztatja a nézősereget.

Alacsonyak a szállodaárak Budapesten 

Szobafoglaltságban jól teljesített áprilisban Budapest, de a magas szállodai kihasználtság ellenére az átlag szobaárakat tekintve a 28. helyen végzett a vizsgált 31 város közül - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló értékeléséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Adózás

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta  

Csaknem 50 százalékos, de inkább azt meghaladó mértékben drágulhatnak a cigaretták Magyarországon.

Cégblog

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét  

Gyorsfagyasztott burgonyakrokettben mutattak ki ásványolaj szennyezettséget. 

Infokom

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI?

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI? 

2022. november 30-án mutatták be a nagyközönség számára a ChatGPT mesterséges intelligencia chatbotot, és sikeréről mindent elmond, hogy 2 hónap alatt 100 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást. Csak összehasonlításképpen: a TikToknak ehhez 9 hónapra, a Youtube-nak 1,5 évre, a Facebooknak 4,5 évre volt szüksége. A Klasszis Podcast legújabb adásában körüljártuk az AI legégetőbb és legaktuálisabb kérdéseit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo