Költeni kellene, vagy bukjuk a pénzt a SZÉP-kártyákon

Még mindig csaknem 4 milliárd forint – vagyis nagyjából 200 ezer vendégéjszaka – van a SZÉP-kártyákon a 2012-ben elutalt összegekből, pedig az utalványok beváltási ideje hamarosan lejár.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lassan el kellene kezdeni költeni, mert elveszik a pénz - Kép: PP

A Nemzetgazdasági Minisztérium adatai szerint március végén még 3,9 milliárd forint volt a SZÉP-kártyákon a 2012-ben utalt összegekből, (nem sokkal előtte még a 4 milliárdot is meghaladta) amit az érvényben lévő szabályozás szerint idén május 31-ig lehet felhasználni. „Ez a belföldi SZÉP-kártyával lefoglalt üdülések átlagos értéke és hossza alapján csaknem kétszázezer vendégéjszakára lenne elegendő, vagyis több mint ötszáz évnyi pihenésre lehetne beváltani” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Úgy tűnik azonban, hogy a szoros határidő ellenére még mindig nem használjuk ki maximálisan a lehetőséget: a SZÉP-kártya felhasználásának aránya 2014 első két hónapjában csökkent a tavalyi adatokhoz képest. Míg 2013-ban átlagosan a szállásfoglalások 23 százalékánál váltottak be SZÉP-kártyát, addig idén januárban csak 16, februárban pedig csak 15 százalékban használták ezt a juttatást a magyarok.

A tavalyi évben a legtöbb utalványt júliusban váltották be az utazni vágyók, de a SZÉP-kártya felhasználásának aránya az összes szállásfoglaláson belül májusban volt a legnagyobb – valószínűleg akkor is sokan hagyták az utolsó pillanatra a juttatások felhasználását. „Idén azonban ügyelni kell arra, hogy a húsvét és a tavaszi szünet, valamint május elseje közel esik egymáshoz. Erre a két-három hétre sokan terveznek pihenést, és már most keresgélni kell a szabad szálláshelyeket” – figyelmeztet Szigetvári József. (Szakmai szervezetek szerint tovább erősödhetne a belföldi turizmus, ha adómentes lenne a SZÉP-kártyára történő feltöltés.)

Cafeteria vállalkozóknak is!
A legtöbb vállalkozó sokszor nem veszi igénybe a béren kívüli juttatásokat, pedig segítségükkel sok pénzt takaríthatna meg – hangzott el a Piac & Profit és a BKIK által szervezett KKV – Akadémián.
Wellnessre váltjuk a SZÉP-et

A szakember szerint SZÉP-kártyával az átlagosnál többen foglalnak wellness-szállodákba. A nem utalvánnyal fizetőknek csak egyötöde választott ilyen plusz szolgáltatást kínáló szálláshelyet, míg SZÉP-kártyával minden harmadik foglaláshoz tartozott wellnessprogram. Igaz, ilyenkor bőkezűbbek is vagyunk: egy-egy foglalásra átlagosan több mint ötvenezer forintot szántunk, ha SZÉP-kártyát is beváltottunk, míg enélkül csak átlagosan 37 ezer forintot költöttünk 2013-ban. „Az adatainkból az látszik, hogy az utalvány minőségi ugrást eredményez az üdüléseknél. A felhasználók olyan szálláshelyeken, olyan szolgáltatásokra váltják be a SZÉP-kártyát, amelyeket máskülönben nem tudnának igénybe venni” – tette hozzá az ügyvezető. (Tavaly és idén is őrzi népszerűségét a Balaton.)

Ezzel magyarázható az is, hogy a SZÉP-kártyák legnagyobb részét – 47 százalékát – hotelekben használtuk fel 2013-ban. „Bár a tavalyi évben összességében már többen foglaltak apartmanba vagy vendégházba, mint szállodába, a SZÉP-kártyával elérhetőbbé váltak a több kényelmi szolgáltatást kínáló, emiatt jellemzően drágább hotelek is a magyarok számára” – magyarázta a portál vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo