Az ellenőrzés kiterjed a szezonális termékek - gyerekjátékok, gyermek sporteszközök, kerti bútorok és elektromos grillek - közül a testi épséget és egészséget veszélyeztetőkre - tette hozzá a kabinetvezető. A vendéglátósok ellenőrzésének célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatók kiszűrése, továbbá a szabályos árfeltüntetés ellenőrzése. Ez utóbbi a fogyasztók tájékoztatásának a része és a hatóság próbavásárlásokkal is vizsgálja azt. A vendéglátásra különösen igaz, hogy az országimázs része, és az itt tapasztalt jogsértések ártanak Magyarország jóhírének - mondta Kathi Attila, a hatóság stratégiai kabinetjének vezetője. (Azért a boltokban is van még tennivaló, gondok vannak a higiéniával.)
A taxisokat próbautazással ellenőrzik, rendszerint a velük idegen nyelven kommunikáló hatósági ellenőrök. Egyebek mellett vizsgálják azt, hogy a taxaméter által jelzett alapdíj megfelel-e a táblázatban szereplőnek, és hogy a taxis ad-e számlát, illetve nyugtát. A cél nem a bírságolás, hanem a jogkövető vállalkozások arányának a növelése. Így azok az ellenőrzött vállalkozások, amelyeknél mindent rendben talált a fogyasztóvédelmi hatóság, felkerülnek az NFH pozitív listájára - tette hozzá a kabinetvezető.
Tavaly a magyar utasoknak 12 millió forint visszaszerzésében segítettek a külföldi cégektől - mondta a tájékoztatón Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója. Az NFH keretében működő szervezet a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásával foglalkozik. Gyakran érkeznek fogyasztói panaszok például a repülőgép késése és a poggyász elveszése miatt, de szerepel a listán az internetes vásárlás és a szállás nem megfelelő minősége is - sorolta az igazgató az előforduló ügyeket.
Akik az Európai Fogyasztói Központnál jelentkeznek panaszukkal, 3-4 hónapos elintézési határidővel számolhatnak, ám a pereskedés sokkal tovább tartana.