A tavalyi év trendforduló volt a belföldi szálláspiacon, hiszen a magyarok által generált mintegy 60 milliárdos belföldi szállásdíjbevétel több mint fele – a szállásközvetítő és kuponos oldalakat, valamint a szállásadók saját honlapját együttvéve – már online csatornákon keresztül valósult meg.
Független adatok is a belföldi turizmus felpörgését erősítik meg.
2013-ban nemcsak az online foglalások aránya nőtt, de a piac is bővült mintegy 6 százalékkal. „Ebben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, ezenkívül a bővülő eseménykínálat, illetve szállásadók által kínált turisztikai programok színes kavalkádja is hozzájárult a sikerhez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója. (Szakmai szervezetek szerint tovább erősödhetne a belföldi turizmus, ha adómentes lenne a Szép-kártyára történő feltöltés.)
A tavalyi év főbb trendjeit említve az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezen felül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek.(Tavaly és idén is őrzi népszerűségét a Balaton.)
„Ez utóbbi trend és a SZÉP-kártya további térnyerése 2014-ben is optimizmusra adhat okot. Ha idén is olyan szép nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, jelenleg olyan fejlesztéseken dolgoznak, melyek nemzetközi viszonylatban is iránymutatóak lehetnek a szálláshely-közvetítők számára, hozzájárulva ezzel az ágazat további sikereihez.