„Az új elvek elfogadásával a turizmus területén működő szolgáltatók képesek lesznek biztosítani az ügyfeleiket arról, hogy magas színvonalon végzik feladataikat, ez pedig hatalmas versenyelőnyt jelent számukra, különösen a kis- és középvállalkozások számára – mondta Antonio Tajani, az Európai Bizottság iparért és vállalkozáspolitikáért felelős biztosa. – A mostani tervezet nagyban hozzájárulhat a turizmus további támogatásához, mely az utóbbi öt évben Európa egyik húzóágazatává fejlődött. A turisztikai szolgáltatások magas színvonalának támogatása minden bizonnyal segít majd a számok növekedésében is az unión belüli és a harmadik országokból érkező turisták esetében is. A kezdeményezés kiegészíti a hasonló célt szolgáló, már létező programokat, mint amilyen a vízumszerzés megkönnyítése vagy Európa, mint egységes desztináció hirdetése" – tette hozzá a biztos.
Az Európai Bizottság által javasolt kezdeményezés olyan önkéntesen vállalható elveket vezetne be, melyek egyértelművé tennék az unión belül vagy oda kívülről beutazóknak, hogy minőséget kapnak a pénzükért. Ezek az elvek négy fő területet fednek le: a személyzet tagjait képzett koordinátor felügyelete alatt oktatják; a vendégek részéről érkező panaszokat megfelelően kezelik; tisztaság és folyamatos karbantartás; valamint megbízható és korrekt információk legalább egy világnyelven. Ezek a megbízható és friss információk segíthetnék a turistákat abban, hogy különbséget tudjanak tenni a szolgáltatók között, megalapozott döntést hozhassanak, és ne ütközzenek nyelvi akadályokba.
A kezdeményezéshez való csatlakozás önkéntes lenne a tagállamokban, ezzel mind a cégeket, mind a tagállamok bürokratikus szerveit meg lehet kímélni a további felesleges adminisztrációtól. Ennek ellenére a tagállamok természetesen erejüknek megfelelően segíthetik, hirdethetik és koordinálhatják a mozgalmat az országhatárokon belül.