Kereskedelmi szálláshelyek cikkek
Magához tért a magyarországi turizmus
A vendégéjszakák száma 2021 áprilisához képest közel hétszeresére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 28 százalékkal csökkent.
Boldog békeidők – ilyen volt a magyar turizmus a járvány előtt
Tavaly több mint 2 milliárd forintot hagytak nálunk az országba látogató külföldi turisták. Amikor még senki sem tudta mi az a koronavírus, a magyarok is egyetlen év alatt 25 millió alkalommal látogattak külföldre. 2019 óta nagyot változott a világ, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök is fogalmazott, az idei turisztikai szezonnak kampó. Hogy milyen volt a hazai vendéglátás és turizmus helyzete a koronavírus járvány előtt? Számok tavalyról.
Attrakciók kellenek
Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.
Boldogan fognak erre az esztendőre emlékezni a szállásadók
Bővüléssel zárta a szezont a belföldi turizmus: a Szallas.hu legfrissebb elemzése szerint 8,1 százalékos volt a növekedés tavaly nyárhoz képest. Továbbra is az 1-2 éjszakás foglalások a legnépszerűbbek, az átlagos foglalási érték 4,5 százalékkal 54 205 forintra nőtt. Gyakrabban fizettünk SZÉP-kártyával, és Siófok népszerűsége a nyaralók körében továbbra is megdönthetetlennek tűnik.
A hosszú hétvégék előtt is jól ment már a turizmusnak
Nyolc százalékkal bővült a belföldi turizmus az első negyedévben, a legnépszerűbb úti célok Budapest, Eger és Szeged – derül ki a Szallas.hu portál legfrissebb, MTI-nek megküldött elemzéséből. A bővülés ráadásul még a tavaszi hosszú hétvégék előtt realizálódott.
Ettől lesz jó a kis turisztikai cégeknek
Önkéntes alapon minőségi vállalásokat tehetnének a turisztikai szolgáltatók, ha elfogadják az Európai Bizottság tervezetét. Az intézmény szerint ezzel csak jól járnának a szolgáltatók, különösen a kisebb vállalkozások.
Csillag helyett korona: védjegyet kapnak a szálláshelyek
A szálláshelyek kötelező minősítésének megszűnésével új nemzeti tanúsító védjegyrendszert alkalmaznak a szálláshelyek szolgáltatásainak minősítésére hazánkban. A Nemzetgazdasági Minisztérium 5 szálláshelytípusra (falusi, kemping és üdülőháztelep, szálloda, magánszállás) működtet nemzeti tanúsító védjegyrendszert, amely a szolgáltatások minőségi garanciáját segíti elő.
Szigorítana a fogyasztóvédelmi szabályokon a Bizottság
Erősebb fogyasztóvédelmi garanciákat indítványozott szabályozási javaslatában az Európai Bizottság. hagyományos és a személyre szabott utazások vásárlóinak érdekében szigorúbban ellenőriznék a felárakat, és az áremelés mértékét 10 százalékban maximálnák.
Az apró, de fontos élmények számítanak a vendégnek
A magyarok 74 százaléka többnyire elégedett a belföldi szálláshelyek ágyainak kényelmével, 26 százalékuk, azaz átlagosan minden negyedik vendég azonban nem pihent jól a fizetős szállások fekhelyein az elmúlt évben – derül ki a ClientFirst Consulting Kft. kutatásából.
Átalakulóban az utazási szokások? Több utas, olcsóbb helyeken
Egyre többen utaznak együtt és egyre olcsóbb szálláshelyeket keresnek a turisták, de hosszabb ideig pihennek – ez derül ki a Szallas.hu 2012 egészét összesítő statisztikájából.
Figyelem! Elveszhet a SZÉP kártyán lévő pénze!
A SZÉP kártyára 2011-ben feltöltött juttatásokat legkésőbb 2012. december 31-éig el kell költeniük a számlatulajdonosoknak, különben a pénz elvész. A helyzetet nehezíti, hogy az akkor kibocsátott kártyákon még csak a szálláshely zseb volt aktív, így kizárólag szállás szolgáltatásért fizethetnek az érintettek. Fizetni még idén kell, de elutazni ráérnek később is.
A szeptember is külföldieket hozott a magyar szállodákba
Szeptemberben tovább javult a szállodaipar teljesítménye, s az ágazat szempontjából kiemelt súlyú harmadik negyedév is viszonylag jó adatokat produkált. A kedvező trendek ellenére a szektor helyzete még kritikus: a foglaltság gyenge, az árak nyomottak, a foglalkoztatás csökkent, a kapacitás pedig (ha nagyon lassú ütemben is, de) tovább bővült.
Bíztató nyarat zártak a hazai hotelek
A belföldivendég-éjszakák számának növekedési üteme (+6,0) idén először augusztusban haladta meg a külföldiekét (+4,5%), amelyben elsősorban a SZÉP-kártya felhasználás bővülése játszott szerepet. A szállodai vendégforgalom 12 százalékkal élénkült, főként a négycsillagos házak jó szereplésének köszönhetően. A kereskedelmi szálláshelyek árbevétele folyó áron 12 százalékkal nőtt - a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.
Júliusban javítottak a szállodák
A külföldi vendégforgalom növekedése, a hazai visszaesése eredőjeként 3,3 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma júliusban az előző év azonos időszakához képest. Az árbevétel folyó áron 9,6 százalékkal hízott.
A szemfülesek "szoba-szállodába" fektetnek Budapesten
A MALÉV februári csődje után sokan a turisták számának visszaesését prognosztizálták, az idei első félévben mégis többen látogattak hozzánk, mint egy évvel korábban. Az igények és a fizetőképesség azonban fokozatosan átalakult az elmúlt években, amelyben sokan meglátták a lehetőséget. A „szoba-szálloda" egyre jobb üzlet és ez ismét Budapestre vonzza a befektetőket.
SZÉP Kártya: Beintett a kormány a fürdőknek
Nem enged a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a fürdőszövetség kérésének, amelyben a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP Kártya) alszámlái közötti átjárhatóságra tettek javaslatot. Ez a kivételes lehetőség csak a szálláshely szolgáltatásra vonatkozóan jár a tárca érvelése szerint. Figyelembe véve a kereskedelmi szálláshelyek idei forgalmáról rendelkezésre álló adatokat, az ágazatnak minden olyan eszközre szüksége lenne, amely a belföldi forgalom élénkülése irányába hat, a KSH friss statisztikája szerint ugyanis a foglaltság ágazati szinten továbbra is a kritikus 50 százalék alatt áll.
Eldőlt, kik népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön
A Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte a Magyar Turizmus Zrt. által a bel-, illetve külföldi kommunikációs és marketingfeladatokra kiírt két gyorsított tárgyalásos közbeszerzést. A két feladat nettó értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. Az ágazatnak óriási szüksége van a hatékony marketingre: a belföldi forgalom gyengélkedik, a külpiacokon nagy a bizonytalanság.
Elindultak a külföldiek Magyarországra
A külföldi vendégeknek köszönhetően folytatódott a vendégéjszakák számának élénkülése a forgalom közel 80 százalékát kitevő szállodákban, melyben a négycsillagos házak szerepe volt meghatározó. Összességében a kereskedelmi szálláshelyeken a szállásdíjbevétel 7,7 százalékkal nőtt a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint.