Eldőlt, kik népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön

A Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte a Magyar Turizmus Zrt. által a bel-, illetve külföldi kommunikációs és marketingfeladatokra kiírt két gyorsított tárgyalásos közbeszerzést. A két feladat nettó értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. Az ágazatnak óriási szüksége van a hatékony marketingre: a belföldi forgalom gyengélkedik, a külpiacokon nagy a bizonytalanság.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A külföldi turisztikai marketingre kiírt pályázatra egyedül a Mediaedge:cia Hungary Kft. adott be ajánlatot: a kétéves feladatra nettó 1 milliárd 575 millió forint keretösszeggel. A belföldi médiastratégia megalkotására, médiatervezésre szintén egy ajánlat, az I.M.G. Inter Media Group Kft.-é érkezett azonos összegre.

Bizonytalan kilátások

Az erőteljes marketingre az ágazatnak nagy szüksége van. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint a hazai turizmus, szállodaipar fejlődésének kilátásai bizonytalanok, az utazási irodák szövetsége szerint legjobb esetben is csak stagnálás várható a következő egy-két évben a kiutazás és a beutazás területén.

A Magyar Turizmus Zrt. 2012-re - figyelembe véve a nemzetközi turisztikai szervezetek (UNWTO, ETC) előrejelzéseit, továbbá a társaság saját kutatásait és várakozásait, tekintettel az euróválság nehezen megjósolható következményeire és a magyarországi hitelválságra - reális célokat kívánt kitűzni maga elé. Ennek megfelelően a tavaly év végén elfogadott marketingterv szerint legjobb esetben a belföldi vendégéjszakák számának szinten tartása, a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos növekedése, összességében a vendégéjszakák számának 1,8 százalékos növekedése várható a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az idén. A hivatásturizmusban a konferenciák számának 3-5 százalékos növekedését várja a társaság.

Elindultak a külföldiek Magyarországra

Az esztendő első öt hónapjában a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint 4,6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, az árbevétel ez idő alatt 5,7 százalékkal alakult magasabban, mint egy évvel korábban. A külföldiek által eltöltött éjszakák száma ezen belül 9,7 százalékkal emelkedett, miközben a belföldieké 1,1 százalékkal csökkent.

Alacsonyak a szobaárak Budapesten
A külföldi forgalom alakulásában számottevő szerepe van a nagyon nyomott hazai áraknak: Budapest az átlagos szobaárak alapján 31 városból a 28. helyen állt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló felmérésben.

A Magyar Hotel Monitor (MHM) adatai szerint az esztendő első felében a hazai szállodaipar vegyes képet mutatott. Az év az amúgy is alacsony átlagárak további esésével indult, s csak április hozott némi fordulatot, ám ebből is elsősorban a három, illetve négy csillagos fővárosi hotelek tudtak profitálni. Az öt csillagos szállodáknál ugyanakkor kifejezetten jelentős csökkenés volt tapasztalható, amelynek egyik legfontosabb oka a MALÉV leállása volt, tény ugyanakkor, hogy a bázis kifejezetten magasan állt: egy évvel korábban az EU elnökség 2011 első félévére gyakorolt kedvező hatása miatt.

Hullámzás megmarad

A hotelszakma az év hátralévő részét illetően sem igazán bizakodó: az esztendő második hat hónapjában a korábbi folyamatok folytatódását várják a hotelek, mind az elérhető árakra, mind a foglaltsági adatokra vonatkozóan az MHM és a Szallodak.hu felmérése szerint. Régiónként és kategóriánként számottevő eltérések mutatkoznak ugyanakkor.

Bizakodók a balatoni vállalkozók
A balatoni előszezonban 5-9 százalékkal nőtt a személyhajó- és kompforgalom az előző évhez képest, a kereskedelmi szálláshelyeken a május hozott némi javulást, de a június a korábbi évekhez hasonlóan alakult: az üdülőrégió szolgáltatói összességében bizakodóak voltak június végén az idei szezont illetően, amit a tavalyinál jobb időjárás reményére alapoznak.

Míg a vidéki szállodák inkább a foglaltság javulásában bíznak,  a budapestiek elsősorban az elérhető árak javulását remélik. Utóbbi körben a 3 csillagos szállodák (részben a diszkontforgalom emelkedése miatt) az MHM-modell szerint javítani tudják majd eredményeiket. A budapesti négy csillagos házaknál pedig inkább az átlagárak mintsem a kihasználtság javulása tételezhető fel az előrejelzés szerint.

Érdemi következtetést levonni persze majd csak a főszezon lezárultát követően, az első 8 havi adatok ismeretében lehet. A SZÉP-kártya egyre nagyobb áranyú terjedése, illetve a számos idei hosszú hétvége némiképp segítheti a belföldi forgalom alakulását is.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo