Eldőlt, kik népszerűsítik Magyarországot bel- és külföldön

A Mediaedge:cia Hungary Kft. és az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte a Magyar Turizmus Zrt. által a bel-, illetve külföldi kommunikációs és marketingfeladatokra kiírt két gyorsított tárgyalásos közbeszerzést. A két feladat nettó értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. Az ágazatnak óriási szüksége van a hatékony marketingre: a belföldi forgalom gyengélkedik, a külpiacokon nagy a bizonytalanság.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A külföldi turisztikai marketingre kiírt pályázatra egyedül a Mediaedge:cia Hungary Kft. adott be ajánlatot: a kétéves feladatra nettó 1 milliárd 575 millió forint keretösszeggel. A belföldi médiastratégia megalkotására, médiatervezésre szintén egy ajánlat, az I.M.G. Inter Media Group Kft.-é érkezett azonos összegre.

Bizonytalan kilátások

Az erőteljes marketingre az ágazatnak nagy szüksége van. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint a hazai turizmus, szállodaipar fejlődésének kilátásai bizonytalanok, az utazási irodák szövetsége szerint legjobb esetben is csak stagnálás várható a következő egy-két évben a kiutazás és a beutazás területén.

A Magyar Turizmus Zrt. 2012-re - figyelembe véve a nemzetközi turisztikai szervezetek (UNWTO, ETC) előrejelzéseit, továbbá a társaság saját kutatásait és várakozásait, tekintettel az euróválság nehezen megjósolható következményeire és a magyarországi hitelválságra - reális célokat kívánt kitűzni maga elé. Ennek megfelelően a tavaly év végén elfogadott marketingterv szerint legjobb esetben a belföldi vendégéjszakák számának szinten tartása, a külföldi vendégéjszakák számának 3,6 százalékos növekedése, összességében a vendégéjszakák számának 1,8 százalékos növekedése várható a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az idén. A hivatásturizmusban a konferenciák számának 3-5 százalékos növekedését várja a társaság.

Elindultak a külföldiek Magyarországra

Az esztendő első öt hónapjában a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint 4,6 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, az árbevétel ez idő alatt 5,7 százalékkal alakult magasabban, mint egy évvel korábban. A külföldiek által eltöltött éjszakák száma ezen belül 9,7 százalékkal emelkedett, miközben a belföldieké 1,1 százalékkal csökkent.

Alacsonyak a szobaárak Budapesten
A külföldi forgalom alakulásában számottevő szerepe van a nagyon nyomott hazai áraknak: Budapest az átlagos szobaárak alapján 31 városból a 28. helyen állt a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló felmérésben.

A Magyar Hotel Monitor (MHM) adatai szerint az esztendő első felében a hazai szállodaipar vegyes képet mutatott. Az év az amúgy is alacsony átlagárak további esésével indult, s csak április hozott némi fordulatot, ám ebből is elsősorban a három, illetve négy csillagos fővárosi hotelek tudtak profitálni. Az öt csillagos szállodáknál ugyanakkor kifejezetten jelentős csökkenés volt tapasztalható, amelynek egyik legfontosabb oka a MALÉV leállása volt, tény ugyanakkor, hogy a bázis kifejezetten magasan állt: egy évvel korábban az EU elnökség 2011 első félévére gyakorolt kedvező hatása miatt.

Hullámzás megmarad

A hotelszakma az év hátralévő részét illetően sem igazán bizakodó: az esztendő második hat hónapjában a korábbi folyamatok folytatódását várják a hotelek, mind az elérhető árakra, mind a foglaltsági adatokra vonatkozóan az MHM és a Szallodak.hu felmérése szerint. Régiónként és kategóriánként számottevő eltérések mutatkoznak ugyanakkor.

Bizakodók a balatoni vállalkozók
A balatoni előszezonban 5-9 százalékkal nőtt a személyhajó- és kompforgalom az előző évhez képest, a kereskedelmi szálláshelyeken a május hozott némi javulást, de a június a korábbi évekhez hasonlóan alakult: az üdülőrégió szolgáltatói összességében bizakodóak voltak június végén az idei szezont illetően, amit a tavalyinál jobb időjárás reményére alapoznak.

Míg a vidéki szállodák inkább a foglaltság javulásában bíznak,  a budapestiek elsősorban az elérhető árak javulását remélik. Utóbbi körben a 3 csillagos szállodák (részben a diszkontforgalom emelkedése miatt) az MHM-modell szerint javítani tudják majd eredményeiket. A budapesti négy csillagos házaknál pedig inkább az átlagárak mintsem a kihasználtság javulása tételezhető fel az előrejelzés szerint.

Érdemi következtetést levonni persze majd csak a főszezon lezárultát követően, az első 8 havi adatok ismeretében lehet. A SZÉP-kártya egyre nagyobb áranyú terjedése, illetve a számos idei hosszú hétvége némiképp segítheti a belföldi forgalom alakulását is.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo