Az apró, de fontos élmények számítanak a vendégnek

A magyarok 74 százaléka többnyire elégedett a belföldi szálláshelyek ágyainak kényelmével, 26 százalékuk, azaz átlagosan minden negyedik vendég azonban nem pihent jól a fizetős szállások fekhelyein az elmúlt évben – derül ki a ClientFirst Consulting Kft. kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A leggyakrabban a matracok keménységét és elhasznált állapotát, valamint a párnák nem megfelelő méretét kritizálták a felmérés résztvevői. Egy korábbi vizsgálat szerint az emberek 25-30 százaléka hétköznap sem alussza ki magát, és joggal várja el azt, hogy nyaralása, utazása során, kényelmes fekhelyen pihenhessen.

A megkérdezettek 4 százaléka öt-, mintegy 32 százaléka pedig négycsillagos szállodában pihent az elmúlt egy évben belföldön, de sokan (20 százalék) választottak panziót, illetve népszerűek voltak még a háromcsillagos szálláshelyek (20 százalék) és apartmanok (13 százalék) is. Turista- és üdülőházban, valamint kétcsillagos hotelben egyaránt a kutatásban résztvevők mintegy 9 százaléka szállt meg. Az elmúlt évek kuponozási lázának köszönhetően egyre többen választanak akció keretében szálláshelyet belföldön. A megkérdezettek válaszaiból azonban kiderül, bár többnyire elégedettek a hazai szálláshelyek szolgáltatásaival, átlagosan minden negyedik turista tett negatív megjegyzést az ágyakra, ágyneműkre, párnákra, paplanra vonatkozóan. Volt, aki a méretét, keménységét kifogásolta, de olyan is akadt, aki a kispárna hiánya miatt érezte kellemetlennek az alvást. A pihenés minősége pedig kiemelten fontos eleme a vendégélménynek.

Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere úgy véli, az akciós kuponozás mára szinte teljesen átalakította az egyes szállodák, szálláshelyek ügyfélkörét, így most az apró, de a vendégélményt fokozó lépések időszaka érkezett el. (Itt olvashat arról, hogy vendéglátós szempontból csőd vagy áldás-e a kupon.) „A vendégélmény pozitív irányba mozdítása egyértelmű kulcsa a vendégek ajánlásának, pozitív véleményének. Olyan aprónak tűnő elemek, mint az alvás, pihenés körülményei, a személyzet kedvessége, közvetlensége és profi szakszerűsége hozza meg középtávon az eredményeket. Ez ugyan lassúbb és energiaigényesebb folyamat, de nagyon fontos eleme a vendégkiszolgálásnak a visszatérő vendégek számának növelése érdekében.” (Nem álltunk rosszul, egy év eleji felmérés szerint a magyar hotelek a legbarátságosabbak Európában.)

„Természetesen más megoldást igényelnek a különböző kategóriájú szálláshelyek, mást a turistaszállás és mást a négy-öt csillagos szálloda, az ágyakon, ágyneműn, párnán, azok méretén, paplanon azonban nem szabad spórolni, hiszen az alvás minősége még egyszerűbb körülmények között is döntően befolyásolja a vendégek véleményét a szálláshelyről” – összegez a szakértő.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo