A leggyakrabban a matracok keménységét és elhasznált állapotát, valamint a párnák nem megfelelő méretét kritizálták a felmérés résztvevői. Egy korábbi vizsgálat szerint az emberek 25-30 százaléka hétköznap sem alussza ki magát, és joggal várja el azt, hogy nyaralása, utazása során, kényelmes fekhelyen pihenhessen.
A megkérdezettek 4 százaléka öt-, mintegy 32 százaléka pedig négycsillagos szállodában pihent az elmúlt egy évben belföldön, de sokan (20 százalék) választottak panziót, illetve népszerűek voltak még a háromcsillagos szálláshelyek (20 százalék) és apartmanok (13 százalék) is. Turista- és üdülőházban, valamint kétcsillagos hotelben egyaránt a kutatásban résztvevők mintegy 9 százaléka szállt meg. Az elmúlt évek kuponozási lázának köszönhetően egyre többen választanak akció keretében szálláshelyet belföldön. A megkérdezettek válaszaiból azonban kiderül, bár többnyire elégedettek a hazai szálláshelyek szolgáltatásaival, átlagosan minden negyedik turista tett negatív megjegyzést az ágyakra, ágyneműkre, párnákra, paplanra vonatkozóan. Volt, aki a méretét, keménységét kifogásolta, de olyan is akadt, aki a kispárna hiánya miatt érezte kellemetlennek az alvást. A pihenés minősége pedig kiemelten fontos eleme a vendégélménynek.
Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere úgy véli, az akciós kuponozás mára szinte teljesen átalakította az egyes szállodák, szálláshelyek ügyfélkörét, így most az apró, de a vendégélményt fokozó lépések időszaka érkezett el. (Itt olvashat arról, hogy vendéglátós szempontból csőd vagy áldás-e a kupon.) „A vendégélmény pozitív irányba mozdítása egyértelmű kulcsa a vendégek ajánlásának, pozitív véleményének. Olyan aprónak tűnő elemek, mint az alvás, pihenés körülményei, a személyzet kedvessége, közvetlensége és profi szakszerűsége hozza meg középtávon az eredményeket. Ez ugyan lassúbb és energiaigényesebb folyamat, de nagyon fontos eleme a vendégkiszolgálásnak a visszatérő vendégek számának növelése érdekében.” (Nem álltunk rosszul, egy év eleji felmérés szerint a magyar hotelek a legbarátságosabbak Európában.)
„Természetesen más megoldást igényelnek a különböző kategóriájú szálláshelyek, mást a turistaszállás és mást a négy-öt csillagos szálloda, az ágyakon, ágyneműn, párnán, azok méretén, paplanon azonban nem szabad spórolni, hiszen az alvás minősége még egyszerűbb körülmények között is döntően befolyásolja a vendégek véleményét a szálláshelyről” – összegez a szakértő.