Az apró, de fontos élmények számítanak a vendégnek

A magyarok 74 százaléka többnyire elégedett a belföldi szálláshelyek ágyainak kényelmével, 26 százalékuk, azaz átlagosan minden negyedik vendég azonban nem pihent jól a fizetős szállások fekhelyein az elmúlt évben – derül ki a ClientFirst Consulting Kft. kutatásából.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A leggyakrabban a matracok keménységét és elhasznált állapotát, valamint a párnák nem megfelelő méretét kritizálták a felmérés résztvevői. Egy korábbi vizsgálat szerint az emberek 25-30 százaléka hétköznap sem alussza ki magát, és joggal várja el azt, hogy nyaralása, utazása során, kényelmes fekhelyen pihenhessen.

A megkérdezettek 4 százaléka öt-, mintegy 32 százaléka pedig négycsillagos szállodában pihent az elmúlt egy évben belföldön, de sokan (20 százalék) választottak panziót, illetve népszerűek voltak még a háromcsillagos szálláshelyek (20 százalék) és apartmanok (13 százalék) is. Turista- és üdülőházban, valamint kétcsillagos hotelben egyaránt a kutatásban résztvevők mintegy 9 százaléka szállt meg. Az elmúlt évek kuponozási lázának köszönhetően egyre többen választanak akció keretében szálláshelyet belföldön. A megkérdezettek válaszaiból azonban kiderül, bár többnyire elégedettek a hazai szálláshelyek szolgáltatásaival, átlagosan minden negyedik turista tett negatív megjegyzést az ágyakra, ágyneműkre, párnákra, paplanra vonatkozóan. Volt, aki a méretét, keménységét kifogásolta, de olyan is akadt, aki a kispárna hiánya miatt érezte kellemetlennek az alvást. A pihenés minősége pedig kiemelten fontos eleme a vendégélménynek.

Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere úgy véli, az akciós kuponozás mára szinte teljesen átalakította az egyes szállodák, szálláshelyek ügyfélkörét, így most az apró, de a vendégélményt fokozó lépések időszaka érkezett el. (Itt olvashat arról, hogy vendéglátós szempontból csőd vagy áldás-e a kupon.) „A vendégélmény pozitív irányba mozdítása egyértelmű kulcsa a vendégek ajánlásának, pozitív véleményének. Olyan aprónak tűnő elemek, mint az alvás, pihenés körülményei, a személyzet kedvessége, közvetlensége és profi szakszerűsége hozza meg középtávon az eredményeket. Ez ugyan lassúbb és energiaigényesebb folyamat, de nagyon fontos eleme a vendégkiszolgálásnak a visszatérő vendégek számának növelése érdekében.” (Nem álltunk rosszul, egy év eleji felmérés szerint a magyar hotelek a legbarátságosabbak Európában.)

„Természetesen más megoldást igényelnek a különböző kategóriájú szálláshelyek, mást a turistaszállás és mást a négy-öt csillagos szálloda, az ágyakon, ágyneműn, párnán, azok méretén, paplanon azonban nem szabad spórolni, hiszen az alvás minősége még egyszerűbb körülmények között is döntően befolyásolja a vendégek véleményét a szálláshelyről” – összegez a szakértő.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo