Az apró, de fontos élmények számítanak a vendégnek

A magyarok 74 százaléka többnyire elégedett a belföldi szálláshelyek ágyainak kényelmével, 26 százalékuk, azaz átlagosan minden negyedik vendég azonban nem pihent jól a fizetős szállások fekhelyein az elmúlt évben – derül ki a ClientFirst Consulting Kft. kutatásából.

Kép: SXC

A leggyakrabban a matracok keménységét és elhasznált állapotát, valamint a párnák nem megfelelő méretét kritizálták a felmérés résztvevői. Egy korábbi vizsgálat szerint az emberek 25-30 százaléka hétköznap sem alussza ki magát, és joggal várja el azt, hogy nyaralása, utazása során, kényelmes fekhelyen pihenhessen.

A megkérdezettek 4 százaléka öt-, mintegy 32 százaléka pedig négycsillagos szállodában pihent az elmúlt egy évben belföldön, de sokan (20 százalék) választottak panziót, illetve népszerűek voltak még a háromcsillagos szálláshelyek (20 százalék) és apartmanok (13 százalék) is. Turista- és üdülőházban, valamint kétcsillagos hotelben egyaránt a kutatásban résztvevők mintegy 9 százaléka szállt meg. Az elmúlt évek kuponozási lázának köszönhetően egyre többen választanak akció keretében szálláshelyet belföldön. A megkérdezettek válaszaiból azonban kiderül, bár többnyire elégedettek a hazai szálláshelyek szolgáltatásaival, átlagosan minden negyedik turista tett negatív megjegyzést az ágyakra, ágyneműkre, párnákra, paplanra vonatkozóan. Volt, aki a méretét, keménységét kifogásolta, de olyan is akadt, aki a kispárna hiánya miatt érezte kellemetlennek az alvást. A pihenés minősége pedig kiemelten fontos eleme a vendégélménynek.

Kricska István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere úgy véli, az akciós kuponozás mára szinte teljesen átalakította az egyes szállodák, szálláshelyek ügyfélkörét, így most az apró, de a vendégélményt fokozó lépések időszaka érkezett el. (Itt olvashat arról, hogy vendéglátós szempontból csőd vagy áldás-e a kupon.) „A vendégélmény pozitív irányba mozdítása egyértelmű kulcsa a vendégek ajánlásának, pozitív véleményének. Olyan aprónak tűnő elemek, mint az alvás, pihenés körülményei, a személyzet kedvessége, közvetlensége és profi szakszerűsége hozza meg középtávon az eredményeket. Ez ugyan lassúbb és energiaigényesebb folyamat, de nagyon fontos eleme a vendégkiszolgálásnak a visszatérő vendégek számának növelése érdekében.” (Nem álltunk rosszul, egy év eleji felmérés szerint a magyar hotelek a legbarátságosabbak Európában.)

„Természetesen más megoldást igényelnek a különböző kategóriájú szálláshelyek, mást a turistaszállás és mást a négy-öt csillagos szálloda, az ágyakon, ágyneműn, párnán, azok méretén, paplanon azonban nem szabad spórolni, hiszen az alvás minősége még egyszerűbb körülmények között is döntően befolyásolja a vendégek véleményét a szálláshelyről” – összegez a szakértő.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo