Boldogan fognak erre az esztendőre emlékezni a szállásadók

Bővüléssel zárta a szezont a belföldi turizmus: a Szallas.hu legfrissebb elemzése szerint 8,1 százalékos volt a növekedés tavaly nyárhoz képest. Továbbra is az 1-2 éjszakás foglalások a legnépszerűbbek, az átlagos foglalási érték 4,5 százalékkal 54 205 forintra nőtt.  Gyakrabban fizettünk SZÉP-kártyával, és Siófok népszerűsége a nyaralók körében továbbra is megdönthetetlennek tűnik.

Újabb bővüléssel zárt a hazai turizmus a harmadik negyedévben: 8,1 százalékos volt a növekedés tavalyhoz képest – derült ki a Szallas.hu legfrissebb elemzéséből. A rövid vakáció volt a legnépszerűbb az idei szezonban is, az 1-2 éjszakás foglalások együttesen az összes foglalás több mint felét tették ki. „Már tavaly elkezdődött ez a tendencia, hogy inkább rövidebb ideig, de gyakrabban nyaralunk, ez idén tovább erősödött” – mondta Szigetvári József, a portált üzemeltető cég ügyvezető igazgatója.

Az átlagos foglalási érték 54 205 forint volt, az üdülések közel kétharmada 50 000 forint alatti értéket képviselt. „Akadtak azért szélsőségek is: a legolcsóbb foglalás 1 886 forintra szólt, míg a legdrágább 3,5 millió forintot kóstált” – ismertette a részleteket Szigetvári József. A szálláshely kategóriák között továbbra is verhetetlennek tűnik az apartman-panzió-vendégház hármas, a nyaralások közel kétharmada szólt ide. A befutó idén is az apartman, a foglalások 25 százaléka erre vonatkozott. Második legkeresettebb kategóriának a vendégház bizonyult (20,47%), ezt követte a panzió (16,53%). Ezzel együtt a 4 és 5 csillagos szállodák is növelték részesedésüket.

Kép:Wikipedia

Egyre gyakrabban kapjuk elő a SZÉP-kártyát

Többször használtuk idén nyáron a SZÉP-kártyát, közel 20 százalékkal gyakrabban fizettünk vele: tíz vendégből kettő így rendezte a számlát.  A kártyahasználat átlagértéke is jelentősen emelkedett, a tavalyinál több mint 30 százalékkal magasabb, 81 066 forint volt.

Az adatokból az is jól látszik, hogy megnövekedett a mobilos felhasználók aránya: 2012-ben még alig 5 százalék volt, tavaly már a foglalások harmada érkezett mobilról, idén viszont minden második vendég okostelefonjáról intézte a szállás kiválasztását.

A 10 legnépszerűbb hazai település a harmadik negyedévben
1. Siófok (1.)
2. Budapest (2.)
3. Hajdúszoboszló (3.)
4. Eger (4.)
5. Balatonfüred (5.)
6. Gyula (6.)
7. Szeged (8.)
8. Zalakaros (10.)
9. Hévíz (9.)
10. Zamárdi (-) (Zárójelben a tavalyi év azonos időszakának helyezései.)
Siófok, Budapest és Hajdúszoboszló vonzereje töretlen

A top települések élmezőnyében nem történt trónfosztás: idén is Siófok, Budapest és Hajdúszoboszló volt a nyár slágere. A lista többi szereplője is ismerős már, egyedül Zamárdi férkőzött fel új belépőként a tízes listára, s ezzel Balatonlellét szorította le onnan. Megyék szerinti bontásban Somogy, Veszprém, Zala, Heves, Pest és Hajdú-Bihar szakították a legnagyobbat, a foglalások közel kétharmada szólt hozzájuk. A legtelítettebb nap augusztus 7-re esett. Aki pedig külföldi úti célt választott, jellemzően Horvátország, Lengyelország vagy Románia felé indult nyaralni a Szallas.hu adatai szerint. Horvátországba 27 százalékkal nőtt a foglalások száma az előző szezonhoz képest.

Ősszel a gőzölgő fürdővárosokat rohamozzuk meg

Az ősz beköszöntével azonban megváltoztatjuk az útirányt, inkább a fürdővárosokba vonulunk vissza feltöltődni. Budapest mellett Eger, Hajdúszoboszló, Gyula, Hévíz és Miskolctapolca is felkészülhetnek a megnövekedett vendégforgalomra a Szallas.hu adatai szerint.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo