Magához tért a magyarországi turizmus

A vendégéjszakák száma 2021 áprilisához képest közel hétszeresére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 28 százalékkal csökkent.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. áprilisban csaknem öt és félszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 20 százalékkal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. áprilisi értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma közel kilenc és félszeresére emelkedett, de még így is 35 százalékkal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál.

2022. áprilisban az előző év azonos hónapjához képest:

  • A belföldi vendégek száma több mint hét és félszeresére, a vendégéjszakáké csaknem öt és félszeresére növekedett. A vendégek száma 384 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 844 ezer volt. Az éjszakák 76 százalékát szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva hétszeresére emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 2,4-, illetve 2,9-szeresére nőtt a tavaly áprilisihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régiók a Balaton és a Budapest–Közép-Duna-vidék voltak, ahol a belföldivendég-éjszakák 22, illetve 17 százalékát regisztrálták.
  • A külföldi vendégek száma több mint tizenkétszeresére, a vendégéjszakáké közel kilenc és félszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 313 ezer vendég összesen 822 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 84 százalékát szállodában töltötték, ez több mint tizenegyszeres bővülés 2021 áprilisához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ott a külföldivendég-éjszakák 64 százalékát regisztrálták.
  • Az összes bruttó árbevétel folyó áron közel nyolcszorosára, 38 milliárd forintra növekedett.
  • Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenkét és félszer annyit, összességében 2,2 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2022. január–áprilisban az előző év azonos időszakához képest:

  • A kereskedelmi szálláshelyeken négy és félszeresével több, összesen 5,1 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek három és félszeresével, a külföldiek hat és félszeresével több (2,7 millió, illetve 2,4 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
  • A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint öt és félszeresével nőtt, és 116 milliárd forintot tett ki. (KSH)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo