Még nem áldozott le a pénzváltók aranykora

Még mindig pénzváltónál vesz valutát a magyar utazók többsége, viszont egyre többen döbbennek rá, hogy külföldön is használhatják a bankkártyájukat. Egyre többen fizetik az útiköltségeiket is az interneten keresztül.

kép: MTI

A pénzváltás még mindig rendkívül népszerű Magyarországon: még mindig a külföldre utazók közel háromnegyede vásárol valutát pénzváltónál még Magyarországon. A megkérdezettek 38%-a szerint veszélyesebb nagyobb mennyiségű valutával külföldre utazni, mint ha csak a bankkártyájukat vinnék magukkal, a többség mégis vállalja ezt a kockázatot.

Ugyanakkor több magyar utazó fizeti bankkártyával a szállásköltségeit az utazási irodában vagy az interneten, tízből nyolcan pedig el is viszik magukkal a plasztikot külföldi magánútjukra. Mivel kockázatos lehet nagy mennyiségű valutával utazni, a téli sportok kedvelői és a télből a nyárba utazók is jobban járnak, ha indulás előtt tájékozódnak a külföldi kártyás fizetés lehetőségeiről, és magukkal viszik bankkártyájukat –derül ki a Mastercard friss kutatásából.

Tavaly valamivel több kártyabirtokos utazott külföldre magáncélból (37%), mint az előző években. A többség (85%) most is városnézés vagy vízparti nyaralás miatt hagyta el az országot, míg a megkérdezettek 5%-a síelni volt.

Egyre több magyar utazó választja a kártyás fizetést az utazás tervezésekor, a szállás és a repülőjegy foglalásakor. Összességében elmondható, hogy a szálláshoz köthető költségek 33%-át, az utazással kapcsolatos kiadások (pl. repülőjegy) 34%-át fizetik a magyarok bankkártyával. Többségük utazási irodákban használja a kártyát, de egyre többen fizetnek az interneten keresztül, vagy a külföldi célállomáson. (Egyre inkább elmosódik a jövőben a határ az offline és az online fizetés között.)

Akik belföldön rendszeresen kártyával fizetnek, külföldön is nagyobb valószínűséggel választják ezt a fizetési módot a boltok pénztárainál, éttermekben, szállodákban vagy benzinkútnál - míg azok, akik itthon sem használják a bankkártyájukat (vagy csak nagyon ritkán), többnyire a plasztik nélkül indulnak külföldre – derül ki a MasterCard kutatásából.

A VÁSÁRLÓK BIZALMÁRA KELL RÁGYÚRNIUK A CÉGEKNEK
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo