Még nem áldozott le a pénzváltók aranykora

Még mindig pénzváltónál vesz valutát a magyar utazók többsége, viszont egyre többen döbbennek rá, hogy külföldön is használhatják a bankkártyájukat. Egyre többen fizetik az útiköltségeiket is az interneten keresztül.

kép: MTI

A pénzváltás még mindig rendkívül népszerű Magyarországon: még mindig a külföldre utazók közel háromnegyede vásárol valutát pénzváltónál még Magyarországon. A megkérdezettek 38%-a szerint veszélyesebb nagyobb mennyiségű valutával külföldre utazni, mint ha csak a bankkártyájukat vinnék magukkal, a többség mégis vállalja ezt a kockázatot.

Ugyanakkor több magyar utazó fizeti bankkártyával a szállásköltségeit az utazási irodában vagy az interneten, tízből nyolcan pedig el is viszik magukkal a plasztikot külföldi magánútjukra. Mivel kockázatos lehet nagy mennyiségű valutával utazni, a téli sportok kedvelői és a télből a nyárba utazók is jobban járnak, ha indulás előtt tájékozódnak a külföldi kártyás fizetés lehetőségeiről, és magukkal viszik bankkártyájukat –derül ki a Mastercard friss kutatásából.

Tavaly valamivel több kártyabirtokos utazott külföldre magáncélból (37%), mint az előző években. A többség (85%) most is városnézés vagy vízparti nyaralás miatt hagyta el az országot, míg a megkérdezettek 5%-a síelni volt.

Egyre több magyar utazó választja a kártyás fizetést az utazás tervezésekor, a szállás és a repülőjegy foglalásakor. Összességében elmondható, hogy a szálláshoz köthető költségek 33%-át, az utazással kapcsolatos kiadások (pl. repülőjegy) 34%-át fizetik a magyarok bankkártyával. Többségük utazási irodákban használja a kártyát, de egyre többen fizetnek az interneten keresztül, vagy a külföldi célállomáson. (Egyre inkább elmosódik a jövőben a határ az offline és az online fizetés között.)

Akik belföldön rendszeresen kártyával fizetnek, külföldön is nagyobb valószínűséggel választják ezt a fizetési módot a boltok pénztárainál, éttermekben, szállodákban vagy benzinkútnál - míg azok, akik itthon sem használják a bankkártyájukat (vagy csak nagyon ritkán), többnyire a plasztik nélkül indulnak külföldre – derül ki a MasterCard kutatásából.

A VÁSÁRLÓK BIZALMÁRA KELL RÁGYÚRNIUK A CÉGEKNEK
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo