Van, aki jól jár a frankmizériával

A CHF és az euró erősödése jót tehet a magyar fürdőknek, a rubel leértékelődése pedig csak olyan turisztikai desztinációkat érinthet, amelyek túlzottan egy piacra koncentráltak. Magyarország így olcsóbbá válhat az idelátogató külföldieknek.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Idén továbbra is erős lehet a szlovák, cseh turisták piaca, az osztrák nyugdíjasok pedig ismét lendületet kaphatnak, mert jóval több szolgáltatást tudnak megvásárolni a magyar fürdőkben az erős euró miatt - olvasható a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő idei prognózisában. Vancsura Miklós, a fürdő igazgatója szerint a pénzügyi változásoknak azok a fürdők lehetnek nyertesei, amelyek nem csak egy-egy nemzetközi régióra koncentráltak az elmúlt időben.

Az ország negyedik legnagyobb turisztikai forgalmat lebonyolító régiójába például sok cseh, osztrák, szlovák turista is érkezik. Ők azok, akik kedvezményezettjei lehetnek a valutaárfolyamok változásának. Mindebből persze a fürdővárosok is profitálhatnak, ha megfelelő szolgáltatásokat nyújtanak a vendégek számára. Mindez kompenzálhatja azt a kiesét, amelyet a turisztikai régióknak az orosz piacok változása miatt kell elszenvedniük. A Magyar Szállodák és Éttermek szövetsége szerint ugyanis tavaly az oroszok nagyjából 60-70 milliárd forintot költöttek el éves szinten a magyar szállásokon. Ők azok, akik biztos, hogy kevesebbet utaznak majd, hiszen, A rubel 40 százalékkal gyengült tavaly a dollárhoz és az euróhoz képest. (A belföldi turisták körében még mindig népszerűek a fürdővárosok.)

Vancsura szerint téved az, aki a külföldi turistáktól várja a megváltást a fürdővárosokban. Idén is a magyar utazókra kell fókuszálniuk a turisztikai szakembereknek. Mint mondta: a hazai, közel kétszáz turisztikailag is jelentős fürdőbe évente több mint 30 millióan vesznek jegyet. Becslések szerint kétmillióra tehető azok száma, akik külföldről érkeznek a magyar fürdőkbe. Az igazgató szerint az egészségmegőrzés és a családi program lehet a kulcsszó a magyarok számára, ha fürdővárosokról van szó.

Kutatások szerint: a magyar szülők meglehetősen túlterheltek, így sok esetben a közös fürdőbe utazás is elmarad. Sőt, sok esetben alig beszélgetnek gyermekeikkel. Egy kutatás szerint: mindössze 7 percet beszélget az átlag szülő a kisebb családtagokkal! Vancsura szerint: a közös játék, a kirándulás, az utazás, a fürdőzés mind-mind segítheti a közös idő tartalmas eltöltését.

A csillagok húznak ki a gödörből
Az árnál és a hirdetéseknél is jobban befolyásolja a magyar szállóvendégek szobafoglalását, hogy hány csillaga van a választott hotelnek egy friss felmérés szerint.Mégis a magyarországi hotelek alig fele minősíttette magát az Európai Unió szálloda és vendéglátó szövetségeinek szervezete által alapított HotelStars Union csillagokkal.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo