Már nem csak síelni járunk a sógorokhoz

Az ősz beköszöntével egyre népszerűbbek azok az úti célok, melyek közelségük miatt elérhető kikapcsolódást ígérnek a hétvégéken. Az egyik legkedveltebb ilyen állomás a magyarok körében továbbra is Ausztria, ahol Stájerország, Salzburg, Karintia és Bécs mellett a napfényes Burgenlandot, is egyre több alkalommal választjuk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Statistik Austria adati alapján Ausztriában 1.622.437 magyar vendégéjszakát és 479.083 magyar vendégérkezést regisztráltak 2013-ban. A szezonális eloszlás szerint a téli időszak még mindig népszerűbb, hiszen a legtöbb magyar síelni érkezik Ausztriába, de nyáron és ősszel is egyre többen választják a szomszédos ország különböző tartományait, hiszen amellett, hogy közel van, sokrétű gasztronómiai és kikapcsolódási lehetőségeket kínál a térség. Nyáron 623.047, télen pedig 990.790 magyar vendégéjszakát regisztráltak Ausztriában, ami a 2010-es adatokhoz képest 30,6 százalékkal emelkedett.

„Magyarország továbbra is stabilan tartja a 10. helyet a nemzetközi küldő országok rangsorában, újabb rekorderedménnyel, hiszen a 2012-es évhez képest 1,4 százalékkal több, azaz 479.300 magyar vendég kereste fel Ausztriát tavaly, ezáltal valamivel több mint 1,6 millió vendégéjszakát generálva. A legtöbb magyar vendég Stájerországot, Salzburg tartományt, Karintiát és Bécset kereste fel” – árulta el Emanuel Lehner-Telič, az Österreich Werbung Közép-Európai Regionális Igazgatója.

A tartományok között Burgenland is egyre népszerűbb célpontja az utazóknak. Burgenlandban 2013-ban 26.891 magyar vendégéjszakát regisztráltak, ebből csaknem felét, 13.300-at a Fertő tónál. Nem véletlen, hiszen a magyarok utazási szokásait vizsgálva minden nagyobb kutatócég arra jutott, hogy az első számú célpont a vízpart. A magyarok körében a második legkedveltebb régiónak Közép-Burgenland számít, ahova főleg nyáron érkeznek a magyarok. A februári időszaktól kezdődően növekednek vendégérkezések, melyek a nyári hónapokban érik el a legmagasabb értékeket, annak ellenére, hogy Burgenland legpezsgőbb és programjait tekintve is a legintenzívebb időszaka az ősz. Ekkortájt szentelik fel az újbort is, amely mellé ropogós libasültet tálalnak. A libafogyasztásnak nagy hagyománya és kultúrája van Burgenlandban. Ezen a hétvégén, október 10. és 12. között rendezik meg Ruszt főterén a libafesztivált, mely számtalan érdekes programmal várja az érdeklődőket.

A közösségi oldalak döntik el, hol nyaralunk
Az ismerősök képei alapján dől el, hol nyaral az emberek többsége, állítja egy friss kutatás. Dicsekedni pedig egyenesen imádunk, a vakációs fotók nyolcvan százaléka a közösségi médián landol, egy részük kifejezetten azért, hogy irigykedjenek ránk.
Utazunk, de mennyiből?

A külföldre látogatók utazási szokásait vizsgálva kiderül, hogy a magyarok átlagosan 205 ezer forintot költenek az utazásukra, amelybe beletartozik az utazási- és szállásköltség, és a fogyasztás is – derül ki a Kutatócentrum 2013-as utazási adatokat vizsgáló online kutatásából. A magyar turisták kb. 10 százaléka igyekszik 50 ezer forint alatt tartani a költségeket, 40 százalékuk pedig 100 ezer forint alatti összeget szán az utazásra. Az utazók másik felének 20 százaléka 100-200 ezer forintból, újabb 20 százaléka pedig 200-400 ezer forintból gazdálkodik, és kb. 10 százalékuk költ 400 ezer forintnál is többet.

A magyarok többsége szálláshelyek tekintetében a szállodákat (37%) és az apartmanokat (34%) kedveli. További érdekesség, hogy a magyarok éppen több mint fele (51%) autóval utazik, 34% pedig repülővel úti célja felé – amit általában többféle forrás alapján választanak ki. A döntő többség interneten kutat (84%), sokan az ismerőseik javaslatait is mérlegelik (42%), és az utazók harmada még mindig az utazási irodák katalógusait böngészi át, hogy megtalálja a pihenéséhez tökéletes helyszínt.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo