Védjegyet kapnak a fürdők is

A fürdők minősítésével bővül a nemzeti tanúsító védjegyrendszer. A Magyar Fürdőszövetség és a Nemzetgazdasági Minisztérium öt évre adná a csillagokat a legjobb magyar fürdőknek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Többcsillagos lesz a minőség – Kép: Pixabay

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Fürdőszövetség 1–5 csillaggal minősíti ezután azokat az élményfürdőket, gyógy-, wellness/orvosi wellness fürdőket, strandfürdőket és uszodákat, amelyek csatlakoznak a minősítési rendszerhez. A védjegy a fürdőlétesítmények esetében is a magas színvonalat képviselő szolgáltatókra irányítja a figyelmet, amelyek a magyar turizmus versenyképességének erősítése szempontjából kiemelt szerepet töltenek be.

A természetes gyógytényezőkön alapuló egészségturizmus kínálatát alapvetően meghatározzák a fürdők, ahol a csillagok számának jelöléséhez szakértők vizsgálják az alapvető feltételek meglétét (működési, műszaki, szolgáltatásválaszték és színvonal, humán felkészültség, dolgozók szakképzettsége) a fürdő típusa szerint.

A színvonal szerinti megkülönböztetés pontozásos rendszerben történik, amely a minimumfeltételeken túlmutató felkészültséget is vizsgálja, mint például a fürdő elhelyezkedése, megközelíthetősége, infrastruktúrája, vízminősége vagy akár a munkatársainak nyelvismerete stb. A védjegyhasználatra vonatkozó döntést a Magyar Fürdőszövetség, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselőiből álló bírálóbizottság javaslata alapján a turizmusért felelős miniszter hozza meg.

Egyre több szálloda használja a nemzeti végjegyet
A Magyarországon működő 1032 magyar szálloda közül már 350 minősítése megtörtént, és további 141 létesítmény kezdeményezte a nemzeti szállodai tanúsító védjegyrendszerhez való csatlakozást.
Az 5 évre szóló védjegyhasználat a magas minőségű szolgáltatások pozitív megkülönböztetésére szolgál, és segíti, hogy a vendégek az elvárásaiknak megfelelő szolgáltatót választhassanak. A fürdő csillagai tehát garanciát nyújtanak a szakmai elvárásoknak megfelelő színvonalú fürdőszolgáltatás minőségére, és megszerzésük jelentős piaci előnyökkel is járhat. A tanúsító védjegyrendszerhez a szolgáltatók önkéntesen csatlakozhatnak, a jogokat az NGM gyakorolja, a minősítés adminisztrációs feladatait pedig a Magyar Fürdőszövetség látja el.

Egyre népszerűbbek a fürdők

A magyar fürdők árbevétele az idei nyári szezonban az év első öt hónapjának kedvező eredményei alapján a tavalyinál négy százalékkal több, 40 milliárd forint lehet – közölte a Magyar Fürdőszövetség főtitkára. Juhász Szabolcs szerint tavaly a június–július–augusztusi hónapokban a magyarországi gyógy- és élményfürdők fürdőszolgáltatásokból származó árbevétele átlagosan 3-4 százalék között emelkedett az előző évhez képest.

A kelet-magyarországi fürdők átlagosan 1,6 százalékkal növelték árbevételüket tavaly, a nyugat-dunántúliak 7 százalékkal. A Budapesten és agglomerációjában található fürdők árbevétele 3,9 százalékkal emelkedett. A nyári szezon forgalmának leginkább kitett fürdők az ország keleti felében találhatók, ahol a nyári bevétel aránya az éves árbevételen belül meghaladta a 68 százalékot. Budapesten és agglomerációjában a fürdők bevételének 48,9 százaléka koncentrálódott a nyári időszakra.

A Magyar Fürdőszövetség kutatásában részt vevő fürdők tavaly június–augusztus között 5,7 millió vendéget fogadtak. A szervezet főtitkára az idei szezonban is hasonló eredményre számít, ugyanakkor kedvező időjárás esetén ez a szám tovább növekedhet 2-3 százalékkal.

A fürdőszövetség 36 tagja körében végzett felmérés kimutatta azt is, hogy 2013 nyarán átlagosan a fürdőszolgáltatások árbevételének 11 százalékát fizették SZÉP-kártyával. Budapesten és környékén az árbevétel 7,6 százalékát, míg az ország további fürdőinél 12,3-13,5 százalékát tette ki a SZÉP-kártyás forgalom. Juhász Szabolcs szerint ez a szám az idén növekedhet, hiszen az emberek egyre jobban ismerik a SZÉP-kártya funkcióit. Ezt bizonyítja az is, hogy 2013-ban 20,8 százalékkal nőtt a SZÉP-kártya felhasználása a fürdőkben, és az idei év első 5 hónapjában továbbemelkedett, köszönhetően a május végén lejáró korábbi befizetések felhasználására ösztönző kampánynak is.

Ötcsillagos turizmus: így érhetjük utol Bécset?
Budapest történelmileg, építészetileg, kulturálisan, gasztronómiailag az egyik leggazdagabb város Európában. Ennek ellenére az ötcsillagos szállodáinak átlagára versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb. Miért probléma ez, mi az oka a jelenségnek, és hogyan lehetne elérni, hogy Budapest – Bécshez és Prágához hasonlóan – a globális turizmus egyik vezető célpontja lehessen?
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo