Védjegyet kapnak a fürdők is

A fürdők minősítésével bővül a nemzeti tanúsító védjegyrendszer. A Magyar Fürdőszövetség és a Nemzetgazdasági Minisztérium öt évre adná a csillagokat a legjobb magyar fürdőknek.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Többcsillagos lesz a minőség – Kép: Pixabay

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Fürdőszövetség 1–5 csillaggal minősíti ezután azokat az élményfürdőket, gyógy-, wellness/orvosi wellness fürdőket, strandfürdőket és uszodákat, amelyek csatlakoznak a minősítési rendszerhez. A védjegy a fürdőlétesítmények esetében is a magas színvonalat képviselő szolgáltatókra irányítja a figyelmet, amelyek a magyar turizmus versenyképességének erősítése szempontjából kiemelt szerepet töltenek be.

A természetes gyógytényezőkön alapuló egészségturizmus kínálatát alapvetően meghatározzák a fürdők, ahol a csillagok számának jelöléséhez szakértők vizsgálják az alapvető feltételek meglétét (működési, műszaki, szolgáltatásválaszték és színvonal, humán felkészültség, dolgozók szakképzettsége) a fürdő típusa szerint.

A színvonal szerinti megkülönböztetés pontozásos rendszerben történik, amely a minimumfeltételeken túlmutató felkészültséget is vizsgálja, mint például a fürdő elhelyezkedése, megközelíthetősége, infrastruktúrája, vízminősége vagy akár a munkatársainak nyelvismerete stb. A védjegyhasználatra vonatkozó döntést a Magyar Fürdőszövetség, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselőiből álló bírálóbizottság javaslata alapján a turizmusért felelős miniszter hozza meg.

Egyre több szálloda használja a nemzeti végjegyet
A Magyarországon működő 1032 magyar szálloda közül már 350 minősítése megtörtént, és további 141 létesítmény kezdeményezte a nemzeti szállodai tanúsító védjegyrendszerhez való csatlakozást.
Az 5 évre szóló védjegyhasználat a magas minőségű szolgáltatások pozitív megkülönböztetésére szolgál, és segíti, hogy a vendégek az elvárásaiknak megfelelő szolgáltatót választhassanak. A fürdő csillagai tehát garanciát nyújtanak a szakmai elvárásoknak megfelelő színvonalú fürdőszolgáltatás minőségére, és megszerzésük jelentős piaci előnyökkel is járhat. A tanúsító védjegyrendszerhez a szolgáltatók önkéntesen csatlakozhatnak, a jogokat az NGM gyakorolja, a minősítés adminisztrációs feladatait pedig a Magyar Fürdőszövetség látja el.

Egyre népszerűbbek a fürdők

A magyar fürdők árbevétele az idei nyári szezonban az év első öt hónapjának kedvező eredményei alapján a tavalyinál négy százalékkal több, 40 milliárd forint lehet – közölte a Magyar Fürdőszövetség főtitkára. Juhász Szabolcs szerint tavaly a június–július–augusztusi hónapokban a magyarországi gyógy- és élményfürdők fürdőszolgáltatásokból származó árbevétele átlagosan 3-4 százalék között emelkedett az előző évhez képest.

A kelet-magyarországi fürdők átlagosan 1,6 százalékkal növelték árbevételüket tavaly, a nyugat-dunántúliak 7 százalékkal. A Budapesten és agglomerációjában található fürdők árbevétele 3,9 százalékkal emelkedett. A nyári szezon forgalmának leginkább kitett fürdők az ország keleti felében találhatók, ahol a nyári bevétel aránya az éves árbevételen belül meghaladta a 68 százalékot. Budapesten és agglomerációjában a fürdők bevételének 48,9 százaléka koncentrálódott a nyári időszakra.

A Magyar Fürdőszövetség kutatásában részt vevő fürdők tavaly június–augusztus között 5,7 millió vendéget fogadtak. A szervezet főtitkára az idei szezonban is hasonló eredményre számít, ugyanakkor kedvező időjárás esetén ez a szám tovább növekedhet 2-3 százalékkal.

A fürdőszövetség 36 tagja körében végzett felmérés kimutatta azt is, hogy 2013 nyarán átlagosan a fürdőszolgáltatások árbevételének 11 százalékát fizették SZÉP-kártyával. Budapesten és környékén az árbevétel 7,6 százalékát, míg az ország további fürdőinél 12,3-13,5 százalékát tette ki a SZÉP-kártyás forgalom. Juhász Szabolcs szerint ez a szám az idén növekedhet, hiszen az emberek egyre jobban ismerik a SZÉP-kártya funkcióit. Ezt bizonyítja az is, hogy 2013-ban 20,8 százalékkal nőtt a SZÉP-kártya felhasználása a fürdőkben, és az idei év első 5 hónapjában továbbemelkedett, köszönhetően a május végén lejáró korábbi befizetések felhasználására ösztönző kampánynak is.

Ötcsillagos turizmus: így érhetjük utol Bécset?
Budapest történelmileg, építészetileg, kulturálisan, gasztronómiailag az egyik leggazdagabb város Európában. Ennek ellenére az ötcsillagos szállodáinak átlagára versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb. Miért probléma ez, mi az oka a jelenségnek, és hogyan lehetne elérni, hogy Budapest – Bécshez és Prágához hasonlóan – a globális turizmus egyik vezető célpontja lehessen?
 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo