A kiszabott bírságok összegét októberre összesítik, egyben felhívta a figyelmet arra, hogy a hatóság a kis- és középvállalkozásoknál első körben nem bírságol, nem kirívó esetekben pedig a vállalkozások jogkövető magatartását segíti.
Az állami fogyasztóvédelem továbbra is partnerségben kíván együttműködni a szereplőkkel, ennek a szemléletnek az eredményességét mutatja, hogy 2300 cég szerepel a fogyasztóvédelmi szabályokat betartó vállalkozások pozitív listáján - mondta a helyettes államtitkár, jelezve, hogy a fogyasztóvédelemben fontos a tudatos fogyasztói magatartás erősödése is.
A Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) együttműködve Budapesten több taxist tudtak ellenőrizni, náluk többnyire figyelmetlenségből adódó hiányosságot találtak, de előfordult olyan is, hogy engedélyt kellett bevonni - mondta. A jellemző hiányosságok közé sorolta, hogy nem adtak számlát, illetve nem megfelelően tájékoztatták az utasokat. A vendéglátóhelyeken vizsgálták többek között a mérőeszközök hitelességét, az árfeltüntetést, előfordult, hogy nem hitelesített mérőeszközt alkalmaztak a kiszolgáláskor, illetve nem a feltüntetett áron számláztak, a vásárlók könyve pedig nem volt látható helyen kitéve. (A hazai wepshopok viszont egyre megbízhatóbbak.)