Kevesebb volt a szabályszegő a szezonban

Az idei nyári idegenforgalmi főszezonban a hatósági ellenőrök a korábbinál kevesebb fogyasztóvédelmi szabálytalansággal találkoztak, egyre több vállalkozás nyújt korrekt szolgáltatást, és képvisel jogkövető, fogyasztóbarát szemléletet.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyári főszezonban a fogyasztóvédők országszerte 1792 vendéglátó-ipari egységet, 128 taxis szolgáltatást vizsgáltak, a felügyelők 554 vendéglátónál és 18 taxisnál találtak valamilyen, többnyire kisebb szabálytalanságot. A szabálytalanságok aránya csökkenő tendenciát mutat, a nyári idegenforgalmi főszezonban az idén a vendéglátók 31 százalékánál tártak fel hiányosságot a felügyelők a múlt évi 33 százalékkal szemben, a taxiknál ez a mutató a tavalyi 17 százalékról 14 százalékra mérséklődött - mondta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.

A kiszabott bírságok összegét októberre összesítik, egyben felhívta a figyelmet arra, hogy a hatóság a kis- és középvállalkozásoknál első körben nem bírságol, nem kirívó esetekben pedig a vállalkozások jogkövető magatartását segíti.

Az állami fogyasztóvédelem továbbra is partnerségben kíván együttműködni a szereplőkkel, ennek a szemléletnek az eredményességét mutatja, hogy 2300 cég szerepel a fogyasztóvédelmi szabályokat betartó vállalkozások pozitív listáján - mondta a helyettes államtitkár, jelezve, hogy a fogyasztóvédelemben fontos a tudatos fogyasztói magatartás erősödése is.

A Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) együttműködve Budapesten több taxist tudtak  ellenőrizni, náluk többnyire figyelmetlenségből adódó hiányosságot találtak, de előfordult olyan is, hogy engedélyt kellett bevonni - mondta. A jellemző hiányosságok közé sorolta, hogy nem adtak számlát, illetve nem megfelelően tájékoztatták az utasokat. A vendéglátóhelyeken vizsgálták többek között a mérőeszközök hitelességét, az árfeltüntetést, előfordult, hogy nem hitelesített mérőeszközt alkalmaztak a kiszolgáláskor, illetve nem a feltüntetett áron számláztak, a vásárlók könyve pedig nem volt látható helyen kitéve. (A hazai wepshopok viszont egyre megbízhatóbbak.)

5 tévhit az ügyfélpanaszokról
Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo