A fesztiválszezon pörgeti a kempingcikkeket

A hagyományos nyaralós termékek mellett több sátor, hálózsák és matrac fogy a sportüzletekben a többnapos könnyűzenei fesztiválok előtt. A fesztiválozók kifejezetten az olcsó termékeket keresik, mert tartanak a lopásoktól és rongálásoktól, míg a túrázók érdeklődése egyre inkább a prémium árucikkek felé fordul.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olcsóbb termékek mennek – Kép: MTI, Fotó: Mohai Balázs

Bár nyáron mindig több fogy a klasszikus kemping- és túratermékekből, a nagyobb fesztiválok előtti napokban még így is megugrik az ezek iránti kereslet, ami a fesztiválútvonalak közelében fekvő Hervis üzletekben naponta akár több százezer forint forgalomnövekedést is jelenthet. A vásárlók elsősorban a sátrak, hálózsákok és matracok iránt érdeklődnek, a 6-8 éve még népszerű kempingfőzők és gázpalackok már nem különösebben keresettek – áll a Hervis legfrissebb összefoglalójában.

„A fesztiválturisták főként az olcsóbb sátrakat és matracokat keresik, mert attól tartanak, hogy a drágább felszereléseket ellopják vagy megrongálják a rendezvények alatt. Ezzel szemben a túrázók kimondottan a drágább, többrétegű falakkal rendelkező speciális sátrakat, illetve az önfelfújó matracokat vásárolják. Általánosságban is megfigyelhető, hogy a rendszeresen a szabadban túrázók az elmúlt években egyre inkább keresik a minőségi termékeket” – mutatott rá Kis Judit, a Hervis Magyarország Kft. marketingvezetője. Hozzátette: a fesztiválok előtti napokban a legolcsóbb kétszemélyes sátor teszi ki a sátrak forgalmának 40 százalékát, és a hálózsákok esetében is ugyanez a helyzet.

A szezonban természetesen a klasszikus nyári termékek – fürdőruhák, napszemüvegek, úszószemüvegek, vízi játékok – is jól fogynak a Hervis üzleteiben. Az úszás, illetve a vízi sportok népszerűségének növekedését jelzi, hogy az úszószemüvegek forgalma 2010 óta több mint 25 százalékkal növekedett, az idei értékesítési volumen nagy része a márkás termékek közül kerül ki (Speedo, Arena, Aquasphere) és azok közül sem a beugró kategóriából. „Akik egyszer kipróbáltak egy márkásabb úszószemüveget, azok sosem térnek vissza az olcsóbb darabokhoz, ugyanis sokkal kevesebb komfortprobléma van a jobb minőségű termékekkel: a víz nem folyik be a szemüvegbe, nem nyomja a szemüreget, stb.” – mondta el Kis Judit. Hozzátette: gyerekek esetében hatványozottan fontos a jó szemüveg kiválasztása, hogy ne a spórolás vegye el a kedvüket esetleg az úszástól.

A problémamentes utazás 6 aranyszabálya
A gazdasági válság óta idén az általános hangulat javulásának köszönhetően már az utazási, üdülési kedv is javul, írtuk a Piac & Profit oldalán. A jó hangulathoz azonban az is kell, hogy a nyaralás, utazás jogi problémáktól mentes legyen. Ebben segít az utazás előtti 6 aranyszabály!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo