Gki cikkek


Nagyot romlott a cégek véleménye a magyar gazdaság jövőjéről

Nagyot romlott a cégek véleménye a magyar gazdaság jövőjéről 

A GKI konjunktúraindexe a februári szerény csökkenés után márciusban ennél is kisebb mértékben emelkedett, de így is megközelítette januári, a járvány kezdete óta mért, igaz még meglehetősen alacsony csúcspontját - közölte a GKI Gazdaságkutató. 
10 éve nem csökkennek a jövedelmi különbségek Magyarországon

10 éve nem csökkennek a jövedelmi különbségek Magyarországon 

A gazdasági növekedés ellenére az elmúlt 10 év alatt a magyar lakosság jövedelmeinek koncentrációja a KSH szerint gyakorlatilag nem változott - írja elemzésében a GKI.
Pénz, munkanélküliség? Mitől rettegnek leginkább a magyarok?

Pénz, munkanélküliség? Mitől rettegnek leginkább a magyarok? 

Februárban kissé romlott a fogyasztói bizalom.
Mi volt a cégek válasza a járvány második hullámára?

Mi volt a cégek válasza a járvány második hullámára? 

A foglalkoztatás változásait vizsgálta a koronavírus második hulláma hatására a GKI.
Magyar vásárlóerő: egyre jobban kettészakad az ország

Magyar vásárlóerő: egyre jobban kettészakad az ország 

Az életminőség egyik fontos szegmense a vásárlóerő. Ezért a GKI Gazdaságkutató Zrt. megbecsülte a települések vásárlóerejét a 2012-ig visszamenően. Komoly eltérések vannak a falvak, városok, megyei jogú városok és a kerületek között.
Elégedetlenek a cégek a kata változtatása miatt

Elégedetlenek a cégek a kata változtatása miatt 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2020-ban reflektorfénybe került a kata szigorításának felvetésével, valamint az iparűzési adó csökkentésének javaslata miatt, amit – ahogy az várható volt – a Kormány szinte azonnal elfogadott.
Hónapok óta nő a magyarok munkanélküliségtől való félelme

Hónapok óta nő a magyarok munkanélküliségtől való félelme 

A GKI konjunktúraindexe januárban érezhetően emelkedett, a járvány kezdete óta a legmagasabb értékét érte el, de áprilisi zuhanásának még így is csak alig több mint felét dolgozta le. Az év első hónapjában az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak - közölte a GKI Gazdaságkutató.
Nettó bérek: óriási a szakadék az egyes települések között

Nettó bérek: óriási a szakadék az egyes települések között 

Közel tizenháromszoros volt a különbség 2019-ben.
Mennyire félnek a munkanélküliségtől a magyarok?

Mennyire félnek a munkanélküliségtől a magyarok? 

A GKI fogyasztói bizalmi index januárban a decemberi jelentős csökkenés után csaknem novemberi szintjére erősödött vissza.
Sokkal pesszimistábbak lettek az emberek - mit mondanak a cégek?

Sokkal pesszimistábbak lettek az emberek - mit mondanak a cégek? 

A GKI konjunktúraindexe decemberben sokat emelkedett: csaknem újra elérte októberi, egyébként a nyár eleje óta jellemző, az áprilisi mélypontnál sokkal kedvezőbb, de azért meglehetősen alacsony szintjét.

A járványt megszenvedő ágazatok - milyen évet tudhat maga mögött a magyar gazdaság? 

Miközben a KSH adatai szerint a gazdasági folyamatok 2020 harmadik negyedévében az előző negyedévhez képest a vártnál is kedvezőbbé váltak, a negyedik negyedév minden bizonnyal lényegesen rosszabb lesz. Ennek oka a járvány második hulláma, a mozgáskorlátozó intézkedések keresletet és kínálatot visszafogó hatása, mindennek a gazdasági várakozások romlásában való megjelenése. A GKI a trendet tekintve nem változtat szeptemberi, „W” vonalvezetésű, a nagy második negyedévi visszaesés és harmadik negyedévi javulás után a negyedik negyedévben újra mélyebb visszaesést váró előrejelzésén.

Nagyot esett az index - mitől tartanak leginkább a magyarok? 

A GKI fogyasztói bizalmi index trendje július óta csökken.

Drámai a zuhanás - hogyan látják a helyzetet a cégek? 

A GKI konjunktúraindexe novemberben nagyot esett, a nyár eleji szintje alá csökkent, ami az üzleti várakozások zuhanásának következménye - közölte a GKI Gazdaságkutató.

A második hullám közepén - mitől tartunk igazán? 

Három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe.

A magyar rémálom: egyre jobban félünk a munkanélküliségtől 

A GKI konjunktúraindexe áprilisi esésének szinte pontosan a felét dolgozta le októberre.

Rosszabbnak látjuk a pénzügyi helyzetünket, mint egy hónappal ezelőtt 

Októberben gyorsulva csökkent a GKI fogyasztói bizalmi indexe.

A munkanélküliségtől félnek leginkább a magyarok 

A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban és szeptemberben viszont a várakozások kissé romlottak: az augusztusi mínusz 29,6 pontról mínusz 31,1 pontra süllyedt a mutató szeptemberben - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. 

Van, ahol nem ütött be a válság 

A magyarok rövid távú lakás-felújítási és korszerűsítési tervei 2020 augusztusában az egy negyedévvel korábbihoz képest érezhetően erőteljesebbé váltak – derül ki egy friss felmérésből. Mindez éves alapon is pozitív elmozdulást jelent. Ezek szerint a koronavírus okozta járvány negatív hatása a lakásfelújítások terén egyáltalán nem érezhető. A következő egy évben a lakossági szándékok szerint a magyar lakásállomány csaknem 13%-án végezhetnek fejújítási, korszerűsítési munkákat.

Júliusban újra érezhetően többen jártak már be dolgozni 

Júliusban 1,5 százalékkal nőhetett júniushoz képest a foglalkoztatottság - közölte a GKI.

Mi lesz Magyarországgal? Így látják most a hazai gazdasági szereplők 

A GKI konjunktúraindexének áprilisi, a járvány okozta pánik miatt bekövetkezett zuhanásának az elmúlt négy hónapban még csak a felét sikerült ledolgozniuk a hazai gazdasági szereplőknek. Sőt, augusztusban a fogyasztói várakozások még kissé romlottak is, az üzletiek pedig nem változtak.

Sokk után - ilyenek most a kilátások 

A hazai gazdasági szereplők kilátásainak áprilisi sokkszerű zuhanása után májusban és júniusban számottevő pozitív korrekció következett be. Júliusban a GKI konjunktúraindexe csak enyhén, 2 ponttal emelkedett – a fogyasztók és az üzleti szolgáltató cégek javuló, a többi ágazat stagnáló várakozásainak köszönhetően. A fogyasztói bizalmi index ebben a hónapban 6, az üzleti index mindössze 1 ponttal nőtt a júniusihoz képest.

Hogy és hol dolgoznak a magyarok? Elkészült a kutatás 

A GKI Zrt. egy 1000 fős, reprezentatív lakossági kutatást folytatott annak érdekében, hogy megtudjuk, az alkalmazottak hogyan dolgoznak a koronavírus járványt követő időszakban.

Kezd magához térni a fogyasztói bizalom 

A május-júniusi emelkedés után júliusban tovább nőtt a fogyasztók bizalma. A GKI-index értéke a mérése kezdete óta eltelt időszak legnagyobb zuhanása után májusban jelentősen, majd június-júliusban lassabb ütemben korrigált.

Mekkorát zuhan a magyar gazdaság? 

A GKI jelenleg a magyar gazdaság 5-7 százalékos 2020. évi visszaesésére számít, feltéve, ha nem következik be idén a járvány második hulláma. Márciusban, nem sokkal a vészhelyzet meghirdetése után az előrejelzés, még két, egy 3 és egy 7 százalékos idei GDP-csökkenést tartalmazó forgatókönyvet vázolt fel. Az elmúlt hónapokban sajátos módon a magyar kormány és az IMF kevésbé pesszimista, míg az EU és az OECD a pesszimistább variánssal azonos, illetve ehhez közeli prognózist tett közzé.

Vírus után: kiderült, hogyan dolgoznak a magyarok 

A GKI Zrt. egy 1000 fős, reprezentatív lakossági kutatást folytatott annak érdekében, hogy megtudjuk, az alkalmazottak milyen módon dolgoznak a koronavírus járványt követő hatósági szigorítások részleges feloldása után.

Sokkhatás után: maradt a pesszimizmus 

Júniusban a májusinál nagyobb mértékben emelkedett a GKI konjunktúraindexe, de e két hónap alatt áprilisi zuhanásának csak kisebbik felét dolgozta le. Eszerint májusban a fogyasztói, júniusban az üzleti bizalmi index emelkedett a legjobban. Ez elsősorban annak a következménye, hogy az ipari várakozások májusban még folytatódó romlása júniusban emelkedésre váltott.

Kiderült, mitől félnek most leginkább a magyarok 

A GKI fogyasztói bizalmi index értéke áprilisi, történetének legnagyobb zuhanása után májusban jelentősen, majd júniusban kisebb ütemben emelkedett. Az index az az áprilisi 38 pontos esését követően májusban 11 ponttal, júniusban 6 ponttal emelkedett, s ezzel e két hónap alatt csaknem a felét ledolgozta áprilisi zuhanásának. 

Az áprilisi pánik után mit hozott a május? 

Májusban – vélhetően a kormányzat által bejelentett járványügyi lazítás hatására – szinte minden ágazati és a fogyasztói bizalmi index is egyharmadát ledolgozta áprilisi drámai zuhanásának, az iparban azonban még tovább erősödött a pesszimizmus. A GKI konjunktúraindexe áprilisi 29 pontos esése után 5 ponttal, -28-ra emelkedett, ami még mindig átható pesszimizmust tükröz. A fogyasztói bizalmi index több mint 10, az üzleti csak 3 ponttal nőtt, igaz az áprilisi zuhanás is az üzleti szférában volt nagyobb (37, il-letve 25 pont).

Ekkora zuhanás sem volt még 

Áprilisban csaknem 30 ponttal, soha nem látott mértékben zuhant a GKI konjunktúra-indexe, nyilvánvalóan a járvány gazdasági hatásai következtében. Az üzleti bizalmi index mintegy 25, a fogyasztói közel 40 ponttal esett. A világgazdasági válság időszakában, 2009 első felében ugyan voltak már ennél lényegesen pesszimistábbak is a várakozások, de a GKI konjunktúraindexe egyetlen hónap alatt még sohasem csökkent 10 pontnál jobban.

Boltbezárások, visszaeső forgalom - mi lesz a kiskereskedelemmel? 

A koronavírus miatti gazdasági visszaesés boltbezárásokat, a legmagasabb és a legalacsonyabb vásárlóerejű települések között tovább mélyülő szakadékot eredményezhet. A kiskereskedelmi forgalom visszaese sincs kizárva, ha több munkanélküli lesz, mint amivel most számolnak.

Hat éve ugyanott? Ezt gondolják a háztartások a pénzügyi helyzetükről 

A magyar háztartások háromnegyede gondolja azt, hogy évek óta nincs javulás pénzügyi helyzetükben.

Egyre több a baljós előjel – küszöbön a gazdasági lassulás Magyarországon? 

A magyar GDP dinamikája 2018-19-ben 5% körülire, az EU-ban az egyik leggyorsabbra emelkedett. Ezzel a magyar növekedés meghaladta bárki – ezen belül különösen az EU és a GKI – prognózisát.

Kitört az optimizmus: nagyot javultak az üzleti várakozások 

Novemberben az üzleti várakozások markánsan, a fogyasztók várakozásai pedig minimálisan javultak, így kéthavi csökkenés után jelentősen emelkedett a GKI konjunktúraindexe, de nem érte el augusztusi szintjét - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

Már nem akar Dunának menni a biznisz-szféra. Most a fogyasztók zuhantak össze 

Októberben az előző havi durva bezuhanás után kissé emelkedett a GKI üzleti bizalmi indexe, a fogyasztói viszont sokat romlott.

Három éves mélypontjára zuhant az üzleti bizalom 

Közben a fogyasztói várakozások kissé javultak a GKI aktuális üzleti bizalmi indexe szerint.

Meddig tarthat a kiugróan gyors növekedés? 

A magyar gazdaság a második negyedévben 4,9%-kal, a vártnál is sebesebben, az EU-ban a leggyorsabban bővült. A lassulás azonban, ha csak nagyon kis mértékben is, de elkezdődött.

Csúcson a fogyasztói bizalom 

Augusztusban emelkedett a GKI konjunktúraindexe a majdnem két és fél éve nem látott alacsony júliusi szinthez képest.

Lakásárak: még mindig van följebb 

Folytatódik a lakásárak ütemes emelkedése, országos átlagban 4-5 százalékos, az új építésű lakásoknál 4-7 százalékos, a pesti belvárosban ugyanakkor akár 10 százalékos áremelkedésre is lehet számítani a következő egy évben a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, negyedévente publikált ingatlanpiaci felmérése szerint.

Egyre romlanak az üzleti várakozások 

Júliusban a GKI konjunktúraindexe közel két és fél éve nem látott szintre esett, mivel az üzleti és a fogyasztói bizalmi index egyaránt csökkent. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti bizalmi index hét hónapja szinte folyamatosan mérséklődik, s jelenleg 2017 eleji szintjén van.

A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk 

Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat.

Webáruház toplista: lekerült az első helyről az Extrém Digital 

A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban az eMAG webáruházában költötték a legtöbbet.

A hazai cégek csak kullognak a 4.0 után 

A magyarországi munkaerőhiány egyik oka a magyar szakképzési rendszer elavultsága. A GKI vizsgálata szerint azonban az aktuális vállalati igényeket kiszolgáló oktatási rendszer nem is fog olyan munkaerőt piacra bocsátani, amilyenre egy versenyképes gazdaságnak szüksége van.

Ránk zúdul a kormányzati program-cunami 

A magyar gazdaság 2018-ban 4,9%-kal, az EU-ban Lengyelország után valószínűleg a második leggyorsabban növekedett. Idén minden előrejelzés jelentős lassulással számol, a GKI 3,5% körüli ütemre számít.

A csúcsról nincs tovább, csak lefelé 

A magyar gazdaság 2018 harmadik negyedévében a bárki által vártnál gyorsabban, 4,9%-kal bővült, ekkora negyedéves ütemre tizenhárom éve nem volt példa. Minden bizonnyal ez a csúcspont, a növekedés dinamikája lassulni fog – a GKI prognózisa szerint.

Gyorsuló növekedés, emelkedő inflációval 

A harmadik negyedévi 4,8%-os, az EU-ban az egyik leggyorsabb növekedés után más előrejelzőkhöz hasonlóan a GKI is emelte (4,5%-ra) GDP-előrejelzését. Ugyanakkor fenntartja 2019-ben 3,2%-ra történő lassulást feltételező várakozását.

Folytatódik az ingatlanpiaci fellendülés 

Tovább száguld a fővárosi lakáspiac, a budapesti ingatlapiaci index 11 ponttal nőtt októberben. Jövőre emelkedhet az irodák és raktárak ára, bérleti díja is – áll a GKI ingatlanpiaci elemzésében.

Csak rövid távon biztosított a magyar gazdaság növekedése 

1-2 éves távlatban biztosított a magyar gazdaság növekedése, középtávon azonban már súlyos strukturális problémákkal kell szembe néznünk, amiket súlyosbít a magyar kormány politikai elszigetelődése is – derült ki a GKI kedden bemutatott, 2019-re vonatkozó előrejelzéséből.

Tovább csökkent az üzleti bizalom 

Szeptemberben, júliusi történelmi csúcsa és augusztusi, idei mélypontja után tovább, nagyjából egy évvel ezelőtti szintjére csökkent a GKI konjunktúraindexe.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo