Bürokrácia cikkek


Most aztán tényleg spórolhatnának a kkv-ék?

Most aztán tényleg spórolhatnának a kkv-ék? 

Több tízmilliárd forintot spórolhatnak évente a kkv-ék a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével, amelyen jelenleg is dolgozik a Pénzügyminisztérium.
Bürokráciacsökkentő intézkedéseket dolgoz ki a kormány a magyar cégeknek

Bürokráciacsökkentő intézkedéseket dolgoz ki a kormány a magyar cégeknek 

A vállalkozások nemzetközi versenyképességének javítása, a kedvezőbb üzleti környezet kialakítása érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium bürokráciacsökkentő intézkedéseket dolgoz ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) javaslatai alapján - jelentette be György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével közösen tartott sajtótájékoztatón.
Komolyabb kihívást jelenthet a transzferár-nyilvántartás elkészítése

Komolyabb kihívást jelenthet a transzferár-nyilvántartás elkészítése 

Kétszintű dokumentációt kell készíteni a transzferár-nyilvántartás összeállításához az idei évtől a jogszabályi változás miatt, s ehhez a feladathoz vállalkozásoknak a korábbinál lényegesen nagyobb erőforrásra lehet szükségük.
Majdnem annyit fordítunk ügyintézésre, mint a gyerekeinkre

Majdnem annyit fordítunk ügyintézésre, mint a gyerekeinkre 

Bár szíve szerint több időt szánna a családra és alvásra, az átlagmagyar mindennap majdnem egy órát pazarol ügyintézésre – beleértve a banki ügyek intézését is –, alig kevesebbet, mint amennyit a gyerekeivel tud tölteni.
Továbbra sem csökkent a bürokrácia

Továbbra sem csökkent a bürokrácia 

A kormány több éve azt hangsúlyozza, hogy a kormányzati struktúra átszervezésével elérhető, hogy a dolgozók jelentős számban menjenek át a közszférából a versenyszférába. Ennek érdekében átszervezték a kormányzati háttérintézményeket. A költségvetési zárszámadás szerint a vezetői szintek csökkentek, de a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak száma nem. A Policy Agenda az elmúlt évek adatait hasonlította össze.
A vállalkozások még mindig belefulladnak az adminisztrációba

A vállalkozások még mindig belefulladnak az adminisztrációba 

Míg a magánszemélyek esetében – az szja-bevallás adóhivatali elkészítésével – az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig magas, ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van a bürokratikus terhek csökkentésére.
Üzleti út: legyen gyors, olcsó és egyszerű

Üzleti út: legyen gyors, olcsó és egyszerű 

Mindenki spórolna rajta legszívesebben, de kevesen adják ki a kezük közül. Az üzleti utazások szervezése sokszor hálátlan feladat egy cégen belül, hiszen a foglalások és igények koordinálása sok adminisztrációval és egyeztetéssel jár. Ennek ellenére a cégek fele dolgozik csak utazásszervező cégekkel, pedig sokan szeretnének minél gyorsabban és költséghatékonyabban foglalni utakat - derült ki a Weco-Travel online felméréséből.
A plázaépítők mehetnek Heves megyébe ügyintézni

A plázaépítők mehetnek Heves megyébe ügyintézni 

Módosul az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény. Több épületre lesz érvényes az egyszerűsített bejelentési lehetőség, a plázákkal kapcsolatos hatósági eljárásokban pedig a Heves megyei kormányhivatal lesz országosan illetékes.
Fennakadások jöhetnek a szolgáltatóknál

Fennakadások jöhetnek a szolgáltatóknál 

Jelentősen bonyolódott a befektetési szolgáltatókat is érintő ellenőrzött tőkepiaci ügyletek adóbevallási procedúrája augusztus elsejétől, amely megfelelő informatikai háttér nélkül komoly fennakadásokhoz vezethet a szolgáltatóknál, hívta fel a figyelmet a Baker Tilly Hungária.
Divat a bürokrácia

Divat a bürokrácia 

Az üzleti környezet ma egyre gyakrabban kényszeríti a vállalatokat arra, hogy újragondolják stratégiájukat, és akár drasztikusan megváltoztassák addigi szervezeti modelljüket. 2016-ban a hosszú távon sikeresen működő vállalat kulcsa az új, innovatív szervezeti struktúra kialakítása. Ez azonban egyáltalán nem biztos, hogy valami eddig soha nem látott formát jelent.

Kevés az új cafeteria a munkaerőhiány ellen 

Jó kezdeményezés a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége szerint a cafeteria készpénzesítése, de a munkát terhelő egyéb terhek csökkentése nélkül kevés ahhoz, hogy megoldja a feszítő bérproblémákat a kkv-knál.

Online is készíthetnek meghatalmazást a vállalkozók 

Már az egyéni vállalkozói ügyekben, többek között a vállalkozói tevékenység megkezdésének vagy megszüntetésének személyesen történő bejelentésével összefüggésben is lehet olyan meghatalmazásokat készíteni, amelyek a Rendelkezési Nyilvántartásba kerülnek bejegyzésre.

Könnyebben nyerhetnek közbeszerzést a kkv-k 

Könnyebben kerülhetnek be a minősített ajánlattevői jegyzékbe a közbeszerzési eljárásokon indulni kívánó kis- és középvállalkozások, miután a jogalkotó áprilisban díjmentessé tette a minősítés megszerzését az érintettek számára. A vállalkozások folyamatosan keresik azokat az új lehetőségeket, amelyek megkönnyítik számukra a közbeszerzési eljárásokon való indulást – hívják fel a figyelmet a Start Garancia Zrt. szakértői.

Nem kell rohangálni a TAJ-kártya után 

Július 1-jétől elég lesz egy hatóságnál bejelenteni az esetleges adatváltozásokat, miután az Országgyűlés kedden elfogadta a kormánynak a közigazgatási bürokráciacsökkentés folytatásáról szóló indítványát.

Van, ahová még nem ért el a bürokráciacsökkentés 

Egy név- vagy címváltozást 5-8 szolgáltatónál kell bejelenteni, a személyes ügyintézés összességében három munkanapot is igényelhet, az átírás járulékos költségei elérhetik a 6-11 ezer forintot, az ügyintézésre fordított szabadidő további kb. 10 ezer forint kiesést jelent naponta.

Így lehetne egyszerűbb és igazságosabb az adórendszer 

A magyar adórendszer nemcsak sokat vesz el a dolgozóktól és a cégektől, hanem iszonyatos adminisztrációval jár, és itt-ott diszkriminatív is. A szakemberek most 29 pontos javaslatcsomagot állítottak össze, hogyan lehetne a rendszer egyszerűbb és igazságosabb.

Tényleg olcsóbb lesz az ügyintézés 

Több illetéket is eltörölt az Országgyűlés, így jelentősen olcsóbbá válik az új vállalkozások indítása, illetve a már meglévő cégek működése is. Ezenkívül több személyi okmány kiállítása is ingyenes lesz jövőre.

Az állam viszi el a bevétel 40 százalékát 

Az elektronikus adóbevallás és adófizetés bevezetése a leggyakoribb adóreformok közé tartozott tavaly a világ számos országában, ennek eredményeképpen a középvállalkozások számára könnyebbé vált az adófizetés. Magyarország relatív pozíciója romlott, mivel más országokban jobban halad a bürokráciacsökkentés - derül ki a Világbank és a PwC legutóbbi Paying Taxes 2016 című tanulmányából.

Kevesebbet kell sorban állnunk jövőre 

Közigazgatási bürokráciacsökkentésről fogadott el törvénycsomagot a parlament kedden a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Lázár János javaslatára. Mindez érinti egyebek mellett a szociális ellátásokat, az anyakönyvi és gyámügyeket, a közlekedés területét, az illetékekre vonatkozó szabályozást, a környezetvédelmet, a bányászatot és az örökségvédelmet.

Könnyebb és olcsóbb céget indítani 

Javult a vállalkozói környezet az elmúlt évben a világ 122 országában a Világbank "Doing Business 2016" jelentése alapján az adminisztrációs terhek csökkentése vagy a bürokratikus eljárások egyszerűsítése miatt. A jelentés szerint Magyarország is nagyot lépett előre a ranglistán.

Felfordul az ügyintézés rendje jövőre 

Kevesebb és így olcsóbb ügyintézés jöhet januártól. Ma tárgyalnak a legújabb bürokráciacsökkentő javaslatcsomagról, ami jól felforgatja majd az életünket. Bár a hatásokat előre nehéz megmondani, feltehetőleg kevesebbet fogunk sorban álldogálni.

Ön hogyan csökkentené a bürokráciát? 

A vállalkozások versenyképességének növelése érdekében programot indított a felesleges és idejétmúlt bürokratikus szabályozások lebontására a Nemzetgazdasági Minisztérium - jelentette ki a tárca gazdaságfejlesztésért felelős államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatorna műsorában. A vállalkozások ötleteit is várják.

Már a kormány is csökkentené a vállalkozások terheit 

A következő időszak feladata az állami bürokrácia csökkentése és a vállalkozások terheinek mérséklése lesz - mondta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára.

Újabb kártya jön a személyi és a lakcímkártya mellé 

Augusztusban lépnek hatályba a módosított személyszállítási törvénynek a közlekedési kártyára vonatkozó szabályai, amelyek - egyebek mellett - kimondják, hogy az utazási kedvezmény igénybevétele a kártya kiváltásához köthető.

Magyarországon élni szuper, de dolgozni nem 

25 évvel a rendszerváltás után több tényező is akadályozza a Kelet-Közép-Európában működő cégek versenyképességét. Egy most közzétett kutatás szerint a régióban dolgozó külföldiek elsősorban a bürokrácia csökkentésében, a korrupció felszámolásában, az ügyfél-orientáltság fokozásában és a nagyobb vezetői felelősségvállalás terén érzik a fejlődés szükségességét.

Befékeztek a gazdasági reformok 

Magyarországon nem sikerült érdemben javítani az üzleti környezetet az elmúlt években. A BusinessEurope szerint jobb adórendszerre, átlátható közbeszerzésre, a versenyt támogató szabályozásra lenne szükség, de ezek közül egyikben sem léptünk előre.

Csak egy biztos: a bizonytalanság 

Komoly gond van a magyar cégvilágban, hiszen sok vállalkozó fő profiljává már a bedőlés-újrakezdés vált és ezen a helyzeten csak rontanak az elhibázott állami támogatások. A legfontosabb teendő a kiszámítható, stabil környezet kialakítása lenne.

Adózás 2015: Nem éppen könnyítés 

A Mazars szakértői szerint egyértelmű, hogy általánosságban nézve adóteher növekedéssel kell számolnunk jövőre, különösen, ha nem csak az esetleges befizetéseket, hanem az adminisztrációs terhek változását is figyelembe vesszük. Áttekintünk néhány, a cégek számára jelentős változást.

Már csak legyintenek a cégek a szabályozásokra 

Sok cégvezető már csak legyint és inkább a homokba dugja a fejét, ha az egyre újabb és újabb adminisztrációs kötelezettségekről hall. A lapunknak nyilatkozó könyvelő szerint még az sem tud minden előírásnak tökéletesen megfelelni, aki akarna.

Nem csak megfizetni nehéz a reklámadót 

A reklámadóval kapcsolatos legkellemetlenebb feladat talán a nyilatkozatok begyűjtése, amely a megrendelőket terheli, beleértve a másodlagos/megrendelői reklámadó alanyokat és az ő megrendelőiket is.

Ha jól dolgozunk, utolérhetjük Ruandát 

Habár négy helyet javított Magyarország a Világbank ranglistáján, minden régiós versenytársunk lehagyott minket, még Ruanda is beelőzött. A fő gond a cégalapítás nehézsége és viszonylag nagy tőkeigénye.

Egymilliárd alatt nem lesz pályázat 

Egyszerűbb lesz a pályázatok benyújtása és várhatóan a pályázók költségei is csökkennek majd - ezt és még sok mást ígér a kormányzat az új pályázati rendszerrel kapcsolatban. A sok előny mellett szigorúbb szankciókat is kilátásba helyeztek.

Nekünk már Bulgária az ellenfél 

Tavalyi eredményéhez képest Magyarország három helyet javítva, a 60. helyet foglalja el a világ országainak versenyképességi rangsorában, ám régiós versenytársaink kezdenek lehagyni minket. A legnagyobb gond a bürokrácia és a korrupció.

Exportál? Februártól nehezebb lesz az élete! 

Alig két hónap múlva minden piaci szereplőnek, köztük az energetikai és ipari vállalatok döntő többségének jelenteniük kell az általuk kötött határidős és opciós ügyleteket.

Több ezer cégvezető vakarhatja a fejét 

2014. február 12-től a derivatív ügyleteket kötő cégek egy napon belül kötelesek bejelenteni a megkötött ügyletet az Európai Unióban engedéllyel rendelkező adatgyűjtő szervezeteknek. A szigorú formai szabályok szerint elkészítendő jelentés több ezer magyar vállalkozásra ró jelentős adminisztrációs terhet, amitől legfeljebb banki költségeik számottevő emelkedésével szabadulhatnak meg.

Túl kevés új vállalkozás születik Magyarországon 

Magyarországon viszonylag kevés új vállalkozás született az elmúlt években, miközben a feltörekvő országokban gombamód szaporodnak a cégek. Azonban a régiós mezőnyben is sereghajtónak számítunk.

Fulladoznak az adminisztrációs terhektől a cégek 

Az elmúlt években intézkedés történt a vállalkozók adminisztrációs terhelésének csökkentésére, s ezek kormányzati források szerint 500 milliárd forinttal csökkentették a cégek kiadásait. A legtöbb vállalkozás azonban mégis az adminisztrációs terhek növekedésére panaszkodik.

E-ügyintézés magyar módra, papíron 

Idén januártól az építési eljárásban a határidőre nem reagáló szakhatóság hozzájárulását megadottnak kell tekinteni, ennek ellenére az építésügyi hatóságok határidőn túl is várnak a szakhatósági véleményre, ráadásul az elektronikusan benyújtott iratokat papíron is bekérik.

Megfojtja a vállalkozásokat az adminisztráció 

Nem voltak túl sikeresek a Nemzetgazdasági Minisztérium törekvései, hogy csökkentsék a vállalkozások adminisztratív terheit – véli a Vállalkozók Országos Szövetsége (VOSZ). A szakmai szervezet javaslatok özönét terjeszti elő az illetékes hatóságoknak.

Mégsem megy olyan jól az építőiparnak? 

Az ágazat első félévi termelési növekedéséhez elsősorban az ipari és egyéb létesítmények építése, a speciális szaképítéssel és az út-, vasútépítéssel foglalkozó szervezetek termelésének emelkedése járult hozzá; a bővülés ugyanakkor még nem jelent meg minden szektorban, különösen nem ez az épületek építésében.

Jogszabály-tengerrel áraszt el minket a kormány 

Idén április végéig 50 827 oldalnyi jogszabály látott napvilágot a Magyar Közlönyben. Ez több mint tízezer oldallal több, mint amennyi tavaly egész évben megjelent, és nagyjából a négyszerese annak, ami az elmúlt években az év első harmadában jellemző volt. Pedig a magyar vállalkozások már eddig is nehezen tudtak alkalmazkodni a gyorsan változó jogi környezethez.

Csökennek a vállalatok adminisztrációs terhei 

Folytatódik a 2011 novemberében meghirdetett, a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére irányuló Egyszerű Állam program végrehajtása. Egyszerűsödik az elektronikus fizetési rendszer és rövidülnek az ügyintézési határidők.

Öt tipikus hiba a transzferár-dokumentációban 

Azoknak a társaságoknak, amelyek cégcsoporton belül kereskednek, szolgáltatnak, szolgáltatást vesznek igénybe, igen szigorú dokumentációs kötelezettségnek kell megfelelniük, amelyek során szinte törvényszerűen vétenek olyan hibákat, amelyek komoly költségeket róhatnak a cégre.

Csak kapkodjuk a fejünket - túl gyorsan változnak a jogszabályok 

Csaknem háromezer oldalnyi joganyag jelent meg idén február végéig a Magyar Közlönyben, összesen 34 közlönyszámban – áll az Opten céginformációs és jogi szolgáltató közleményében. A legdinamikusabban nem is a törvény-, hanem a rendeleti jogalkotás nő. A cégek számára mindez hátrányos, a legtöbben alig tudjáék követni a változásokat.

Több ezer magyar cég adminisztrációs terhe növekszik 

Több ezer magyar vállalkozásra ró jelentős adminisztrációs terhet vagy bankolási többletköltséget az a várhatóan júliustól élesedő 2012. augusztusi uniós jogszabály, amely szerint minden derivatív ügyletről legkésőbb a megkötését követő egy munkanapon belül be kell számolni egy erre kijelölt hatóságnak. Mivel kényes adatokról van szó, a cégek jelentős része nem örül az új jogszabálynak.

Egyszerűsítette pályázati feltételeit az MNV 

Egyszerűsítette az MNV a pályázatokhoz szükséges tulajdonosi hozzájárulások kiadását, és jelentősen csökkentette a szükséges dokumentumok számát is, amivel hatékonyabbá válhat az uniós források felhasználása.

Ismét csak nőnek az adminisztrációs terhek 

A Magyarországi vállalkozások adóadminisztrációs terhe többszöröse az EU-átlagnak. Bár az egyszerűsítés hosszú évek óta napirenden van, a jövő évre vonatkozó, várhatóan ma elfogadásra kerülő adótörvénnyel nem hogy javulna a helyzet, az új adózási módok, adónemek egyre bonyolultabb eljárásokat, többletfeladatokat követelnek meg a vállalkozásoktól. A BDO Magyarország összegzése a jövő évi változásokhoz kapcsolódó főbb pótlólagos adminisztrációs feladatokat mutatja be.

Kétszer annyi cég alakul, mint amennyi megszűnik 

Az elmúlt egy esztendőben – 2011 és 2012 szeptembere között – 24 929 gazdasági társaságot töröltek a cégnyilvántartásból, miközben ugyanez idő alatt 45 922 új vállalkozás bejegyzésére került sor. A megelőző év adataihoz képest 2 százalékkal kevesebb céget töröltek és 9 százalékkal kevesebb új gazdasági társaságot alapítottak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo