Napjaink üzleti utazója szeretne kicsit kirándulni is, de nem szeretne a foglalásokkal járó feladatokkal bajlódni. Az utazók több mint 40 százaléka a különböző honlapok ajánlatait hasonlítja össze és mindig a legolcsóbbat választja ki, harmaduk viszont általában a bevált, megszokott oldalakról vásárol, a légitársaságok weboldalait már csak 15 százalékuk nézi át.
A dedikált tanácsadó iránti igény ma már holtversenyben van a jól használható online felületekkel, a válaszadók 33 százaléka szeretni, ha az utazásszervező cégénél külön munkatárs foglalkozik ügyeivel, 34 százalék viszont az átlátható, egyszerű foglalási oldalakat kedveli. „Minden utazásszervező törekszik arra, hogy olyan új online foglalási felületeket fejlesszen, amelyek egyszerűvé, transzparenssé teszik az üzleti utakat, de nem szabad elfelejteni, hogy probléma esetén milyen fontos a személyes kapcsolat és a kollégák tapasztalata – teszi hozzá Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója.
A kitöltők elsöprő többsége, 87 százaléka a rejtett költségektől retteg a hivatalos utak kapcsán, és közel fele szeretné, ha minden szolgáltatást vagy foglalást, legyen az repülőjegy-, szállás- vagy akár a bérautó foglalás, egy helyen tudna intézni. Utazásszervezőktől a megkérdezettek 77 százaléka azt várná el, hogy időt és pénzt takarítsanak meg cégük számára, több mint 50 százalékuk arra vágyik, hogy pár kattintással a számláik, utazással kapcsolatos kimutatásaik is bármikor elérhetőek legyenek. Harmaduknak a költségek elszámolása a legfontosabb, ezután jönnek csak az extra szolgáltatások. „Egy utaztató cég által rendelkezésre bocsátott online eszközök képesek arra, hogy mindezeket az elvárásokat költséghatékony módon ötvözze” – mondta Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezetője.