Apple cikkek
Blokkolja a reklámokat az Apple
Az Apple mobilok, tabletek mától, a számítógépek szeptember 25-től megjelenő új szoftvere hatékonyan blokkolja a hirdetéseket - ami ellen a nagy amerikai reklám-vállalkozások hevesen tiltakoznak. Az új iOS11 egyébként azt is jelenti, hogy az iPhone 5 és a mobil korábbi típusai már nem kapnak frissítést.
Szeptember végén jön Magyarországra az új iPhone
Minden magyarországi mobilszolgáltató szeptember 29-én kezdi az iPhone 8 és 8 plus értékesítését. Arra a felvetésre, hogy mekkora érdeklődésre számítanak, nem tudtak még választ adni, de az Apple legújabb termékeire szeptember 22-től minden szolgáltató előrendelést vesz fel.
Luxus telefon luxus áron - az új iPhone
Szeptember 12-én az Apple Parkban, a világcégnek a kaliforniai Cupertinoban most felépült, űrhajóra emlékeztető óriási székházában mutatják be a gyártó legújabb okostelefonját. Az óriási, négy emeletes, kerek, munkahelyként is például szolgálni kívánó épületet Norman Foster, a világhírű építész tervezte és ápolt erdőség veszi körül. A milliárdos költséggel épült székház igen drága volt – és „stílusosan” az eddigi legdrágább iPhone-t itt jelentik be.
Okostelefonunk felismer minket - és az ágy alá is láthatunk vele
A közeli jövőben forgalomba kerülő okostelefonok infravörös rendszere a koponyát szkennelve azonosítja a tulajdonost és kapcsolja be a készüléket - amellyel a bútorüzletből berendezhetjük a lakásunkat, vagy a külföldi étlapra irányítva olvashatjuk a fordítást.
Az új iPad már annyit tud, mint nagyobb testvérei
Újra hasít a tabletek piacán az Apple. A visszaesés után a legutóbbi negyedévben már 11,4 millió tabletet adott el, 28 százalékkal többet, mint az előző negyedben.
Ilyen az ideális munkavállaló a nagy mogulok szerint
Kit venne fel a cégébe Michael Bloomberg? Hogyan húzza ki a lényeget az állásinterjúnál a jelöltből Tim Cook? Milyennek tartja az ideális jelöltet egy állásra a Facebook HR-főnöke?
Az Apple egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra
A tévékészülékeket és okostelefonokat is gyártó Apple amerikai óriáscég bejelentette: jövőre körülbelül egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra.
Csökkent az érdeklődés a táblagépek iránt
A második negyedévben folytatódott a táblagép-világpiaci forgalom csökkenése, ütemét azonban mérsékelte néhány nagy keresletnek örvendő olcsóbb típus megjelenése - állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) távközlési és informatikai piackutató intézet elemzése.
Ősszel jön a valóban új iphone?
“Vannak bizonyos dolgok, amelyekről később, az év folyamán többet tudunk majd mondani” - fogalmazott sejtelmesen Tim Cook, az Apple főnöke a napokban a sajtó előtt. A cég vezetője elégedetten nyilatkozott, hiszen az Apple második negyedévben elért eredményei felülmúlták a várakozásokat.
Az Apple maradni akar és behúzza a farkát
Egyre több amerikai nagyvállalat fúj visszavonulót és szedi a sátorfáját Kínában. A YUM Brands, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell tulajdonosa tavaly kivonult a kínai piacról, mivel részvényeseik a költségek és a bizonytalan politikai helyzet miatt túl nagynak tartották a kockázatot. Az Apple maradni akar, ezért elfogadja a kormány beavatkozását.
Emissziócsökkentésétől lesz szexi egy márka: az Apple toronymagasan vezet
A felvilágosult, ökotudatos fogyasztók értékelik, ha egy márka demonstrálja, mennyire környezetbarát. Eddig a cégek csak egyes projekteknél jelezték, hogy azzal mennyi karbonkibocsátásnak veszik elejét. Ezek a számok egyre fontosabb marketingeszközökké válnak. A Fortune 500-as mezőnyben nyilvánvaló: minél nagyobb egy vállalat, annál inkább példát mutat a zöldülésben.
Jelentősen nőtt a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
A 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke jelentős mértékben, 1861 milliárd dollárral nőtt, ami 2016. március 31-hez képest 12 százalékos növekedést jelent a PwC Global Top 100 rangsora alapján. Ez a növekedés nemcsak megfordította a 2016-os csökkenést, hanem az eddig mért legnagyobb mértékű.
Bemutat Trumpnak az Apple: ökokötvényekkel zöldül
Ez a második alkalom, hogy az Apple zöld kötvényt bocsát ki környezetkímélő átalakítások finanszírozására. 2016-ban 81 milliárd dollárnyi ilyen kötvényt adtak ki a vállalatok világszerte, ami duplája a 2015-ös összegnek. A kormányok is rákaptak erre a megoldásra.
Brandek harca: a méret a lényeg
A WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown közzé tette a 2017-es BrandZTM listát, amely a világ 100 legértékesebb márkáját rangsorolja. A top 5-be idén csak technológiai óriások, a Google, az Apple, a Microsoft, az Amazon és a Facebook kerültek be.
A Google értéke 245,6 milliárd dollárra nőtt
Tavalyhoz hasonlóan a Google volt idén is a világ legértékesebb márkája, értéke immáron 245,6 milliárd dollár - derült ki a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felméréséből.
Ezekkel a trükkökkel dolgozzák fel az e-mail-tömeget a híres mogulok
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Nem az Apple a legzöldebb
A világsajtó beharangozta, hogy az Apple lett a legzöldebb cég a Greenpeace szerint. De egy futó ránézés a szervezet környezetbarát vállalatokat rangsoroló listájára is elég arra, hogy lássuk: 9 vállalatnak sikerült legalább négy szempontból is A osztályzatot kapnia. De amelyik 100%-ban megújulókból működik és 5 jeles osztályzattal büszkélkedhet, az nem az Apple, hanem a Switch. Alaposan leszerepelt az összesítésben viszont a Netflix.
Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen
Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.
2016 röhejes ügyei
Nevessen vagy csóválja a fejét ön is, van min! 2016-ban is bővében volt a világ a döbbenetes sztoriknak. Hogy verték át Alec Baldwint? Hogy kaphatott nagyobb fizetést egy cég vezetője, mint a teljes éves bevétel? Ilyen is volt.
Ezért fizet sokkal többet a vevő
A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.
Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez
A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel .Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.
Óriási versenyben az Apple, a Google és a Facebook
Versenyt futnak a technológiai óriások, hogy mielőbb száz százalékban megújuló energiából fedezzék energiaigényüket. Az Apple már 93 százaléknál tart, a Facebook két éven belül éri el az 50 százalékot, a Google a 100 százalékra törekszik.
A valaha volt legnagyobb bírságot kapta az Apple
Az uniós szabályok értelmében tiltott állami támogatásnak minősülnek az adókedvezmények, amelyeket Írország nyújtott az Apple-nek 2003 és 2014 között, az amerikai informatikai óriáscégnek ezért mintegy 13 milliárd eurót (körülbelül 4 ezer milliárd forintot) kell visszafizetnie az ír államnak - döntött kedden az Európai Bizottság (EB).
Mindenki alul kezdte: a mogulok első állásai
Van, aki amolyan csodagyerek volt, és húszas évei elején már vezető pozíciót vívott ki magának a szakterületén. Mások viszont a szokásos gyakornoki állásokban tengődtek. Egyeseknek egyenes út vezetett a világsikerhez és a piaci dominanciához, másoknak nehezebben ment a felemelkedés.
Még mindig az Apple éri a legtöbbet
A 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke a válságot követően világszerte először mutat jelentős csökkenést, miután 2015. március 31-hez képest 4%-kal esett vissza a nemrég közzétett PwC Global Top 100 rangsor alapján. A csökkenésért elsősorban a kínai vállalatok a felelősek, amelyekre az év folyamán igen nagy hatással voltak a helyi piaci körülmények, illetve Európa, amelynek idén nem sikerült gazdasági növekedést produkálnia.
Legyőzte a Google az Apple-t
A világ legértékesebb márkáinak összesítésében a Google átvette a vezető helyet az Apple-től, a Microsoft a harmadik helyet szerezte meg. A Facebook és az Amazon először szerepel a toplistán. Nem mellékes dolog a márkaérték: minél értékesebb ugyanis a vállalat neve, annál jobban teljesít.
Az Apple vezér üzenete a vállalkozóknak: "Ne csak a pénzért csináld"
Tim Cookot Amszterdamban a Startup Fest Europe-on hallgattuk arról, hogy az app-univerzum még csak az Ősrobbanásnál tart. Hogy Európába látogatva mindig úgy érzi, a jövő fényesebb, mint a jelen. És hogy az iPhone-t már Rembrandt is ismerte. Illetve Pieter de Hooch.
Az Apple vezér végre beszólt az FBI-nak
Az Apple vezérét a Startup Fest Europe-on hallgattuk arról, hogy a cég az egészségügyi technológiában készül nagy dobásokra, hogy az Apple olyan, mint a postás. És, hogy az adattitkosság (privacy) alapvető emberi jog.
40 millió dollárnyi aranyat szed ki a megunt telefonokból az Apple
Nagy biznisz az infokommunikációs készülékek begyűjtése és alapanyagaik újrahasznosítása. Főleg hogy a hi-tech szektor szereplői mindig új modellek vásárlására bírják rá a vásárlót - és ezzel az előző típusok eldobására. Az Apple évente 40 millió dollár értékű fémre tesz szert újrahasznosítással.
Az Apple és a Google már az autóiparban is hasít?
A Szilícium-völgyben nyílt titok, hogy az Apple autógyártóvá akar válni. Elon Musk, a Tesla alapítója szerint az Apple negyedmillió dolláros éves fizetéssel próbálja elcsalni tőle az embereit. A Project Titanra állítólag 600 alkalmazottat állítottak rá.
Zöld kötvényeket bocsát ki az Apple
1,5 milliárd dollár értékben bocsát ki zöld kötvényeket a Szilícium-völgy ásza, az Apple. A befolyó pénzt arra fordítják, hogy megújuló energiákra állítsák rá a vállalat energiafogyasztását, és szigeteljék az épületeiket.
Tényleg itt az okosóra forradalom
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök - okosórák, sport mérőeszközök - piacát a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) csütörtökön közzétett felmérése szerint.
Spórolást jelent a szuperzöld székház az Apple szerint
Az Apple 850 millió dollárt szán a beruházásra, amellyel a cég új cupertinói székházát ellátó napelempark készül. A világ legzöldebb épületének szánják a tervezői.
„Nem a nyavalyás hozamon gondolkodom”
Az Apple azt tervezi, hogy hamarosan teljes energiaszükségletét megújuló energiákból elégíti ki. Ez azonban nem tetszik egyes részvényeseknek. Az udvariasságáról híres vezérigazgató, Tim Cook jól lehurrogta őket.
Az Apple leszámol a "konfliktus ásványokkal"
Az iPhone korszak hajnalán, 2006-ban a "Green My Apple" kampányban Apple-mániákus rajongók százezrei helyeztek nyomást Steve Jobs-ra, hogy környezetkímélőbb módon gyártassa kedvenc Mac-jüket. Az Apple februárban nyilvánosságra hozott "Beszállítói Felelősség Előrelépés Jelentése" már ezeket az igényeket próbálja kielégíteni. Elvégre egyetlen multi sem akarja elidegeníteni a zöld és társadalmilag tudatos fogyasztókat.
Az Apple mindenkit meglepett
Az iPhone értékesítési számok elmaradtak a várakozástól, ráadásul a cég a következő negyedévre alacsonyabb árbevétel tervet fogalmazott meg, mint amit a piac várt. Így a büntetés nem is váratott sokáig magára, a piaczárás utáni kereskedésben a részvény több mint 8 százalékot zuhant.
Dübörög az okostelefon-piac, leszakad az Apple is
Több mint ötven százalékkal bővült az okostelefon-piac az idén a második negyedévben az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató adatai szerint.
Elég zöld az Apple?
Ha ország lenne az IT-szektor, összkibocsátásával a világ ötödik legnagyobb légszennyező államának felelne meg. Nincs már olyan világmárka, amely megengedhetné magának, hogy ne komolyan a környezettudatos fogyasztók elvárásait. Tiltakozásaik és bojkottjaik idén az Apple-t is rávezették arra, hogy zöldebbé tegye gyártási folyamatait.
A siker négy kulcsa
Vannak vállalatok, amelyeknek sikerét nem ingatják meg a gazdasági és technológiai változások, sem semmi más. Íme a négy jellegzetesség, ami lehetővé teszi ezt.
Apple iPad 2: Kell hozzá egy bankkártya
Sokan szkeptikusak voltak, amikor az Apple bejelentette az első táblagépét tavaly tavasszal, de a gyártó által felépített tartalom, zene, filmek és szoftverek forgalmazására és kezelésére alkalmas szoftver már korábban, az iPhone estében bizonyított.
Ilyen az asztali Apple
Az Apple nem csak az érintőképernyős okostelefonok és táblagépek piacán alkotott egyedülállót és meghatározót. Az asztali gépek területén is van jellegzetes típusa.
8 százalékos zuhanás egy betegség miatt
Az Apple vezérigazgatója, Steve Jobs a munkavállalóknak küldött e-mailben elmondta, hogy egészségügyi szabadságra megy. A jelenlegi bejelentés után az Apple árfolyama 7,9%-ot esett a frankfurti Xetra piacon, és az amerikai határidős indexek is a negatív irányba indultak el.
Szányal az Apple: csak két olajcég tudta megelőzni
A világ legértékesebb vállalatai között nőtt az amerikai, csökkent az európai cégek száma a német Handelsblatt által összeállított listán. A tőzsdei árfolyamok alapján készített lista élén az Exxon Mobil olajipari vállalat áll, a második az előző évi listavezető, kínai Petrochina, amely szintén az olajiparban érdekelt.
Apple Ipad: Mindent az ujjnak!
Az almás gyártó idén piacra dobott táblagépe egyszerre elektronikus papír, szórakoztatóközpont, munkaeszköz és játék. Szinte bármilyen táskába elfér, gyakorlatilag a valaha látott legpraktikusabb mobil számítógép.
Vigyázzon! Iphone-ja, Ipad-je adatai veszélyben!
Az Apple mobiltelefonjait, táblagépeit és internetezésre alkalmas médialejátszóit érintő biztonsági problémákra figyelmeztettek a német kormány szakértői. A Szövetségi Információtechnikai Biztonsági Hivatal (BSI) szerint az amerikai informatikai vállalat népszerű iPhone, iPad és iPod touch készülékei két olyan súlyos biztonsági rést tartalmaznak, amelyekre egyelőre még nem készült hibajavítás.