Küszködik az Apple az online zenehallgatás piacán

A streaming zeneszolgáltatási piacon a Spotify legközelebbi versenytársa, az Apple Music csupán feleakkora méretű - derült ki a svéd vállalat beszámolójából. Az első részvénykibocsátásra készülődvén egyértelművé váltak a számok: a szegmens nagyjából 42 százalékát tudhatja magának a Spotify. Ez 71 millió előfizetőt és 159 millió olyan felhasználót jelent, aki legalább havonta egyszer igénybe veszi a szolgáltatást.

Korábban egy a Wall Street Journalben megjelent jóslat szerint idén nyárra az Apple Music beérheti fő riválisát, azonban a mostani tendenciák alapján erre kicsi az esély: az Apple Music részesedése csak az Egyesült Államokban növekedett jelentősen, igaz, jelenleg az USA számít a legnagyobb piacnak ebben a szegmensben.

Az Apple egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra
A tévékészülékeket és okostelefonokat is gyártó Apple amerikai óriáscég bejelentette: jövőre körülbelül egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra.
A Spotify jobb eredménye visszavezethető oda, hogy a svéd cég lehetőséget ad az ingyenes zenehallgatásra, ami mellett a felhasználónak el kell viselni a reklámokat - ebből a szempontból hasonlít a hagyományos rádiókra. Az Apple (csakúgy, mint az Amazon vagy a Google) nem kínál ingyenes lehetőséget, ehelyett erős marketinggel és exkluzív tartalmakkal akarja becsábítani az új előfizetőket és megtartani a régieket.

A Spotify-nak elemi érdeke fenntartani az ingyenes szolgáltatást, mivel, mint kiderült, az ingyenes zenehallgatást választó felhasználók adják a későbbi előfizetők 60 százalékát. Amint meggyőződnek tehát az internetes szolgáltatás minőségéről, a zenerajongók egy jelentős része hajlandó havi pár dollárt áldozni arra, hogy megszabaduljon a reklámoktól.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo