A Netflix példája sokunknak bejönne

A Netflix filmportál világméretű sikerének egyik titka a munkatársainak nyújtott sokrétű lehetőségekben rejlik: akkor és annyit mennek szabadságra például, amikor és amennyit akarnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Reed Hastings, az óriáscég vezetője beszélt erről az idei vancouveri TED-konferencián, a vezető kutatók és üzletemberek évente megrendezett zártkörű tanácskozásán.

Mint elmondta, azóta híve a nyitott vállalatvezetésnek, az alkalmazottainak nyújtott minél szélesebb körű lehetőségeknek, amióta korábban kudarcot vallott hagyományos módszerekkel vezetett szoftvercégével.

Kép: SXC

A Netflixnél a munkatársak nemcsak szabadon osztják be munkaidejüket, hanem mindenki tájékoztatást kap mindenről, ami a cégnél történik – még akkor is, ha azokhoz a tervekhez, döntésekhez nincs is köze.

Megmentő lett az ősellenségből: lehet a Spotify az új Netflix?
Ha tíz évvel ezelőtt megkérdeznek egy zenei kiadóvállalatot, hogy kit tart az iparág legnagyobb ellenségének, biztos, hogy egy svéd fiatalembert nevezett volna meg. De aztán ez a kopasz fiú megmentette a zeneipart.
Hastings szerint ez a nyitottság sokkal több eredményt hoz a vállalkozásnak, mint például az Apple zárt rendszere, ahol az információkat szigorúan az egyes részlegeken belül tartják, és senki mással nem osztják meg. A Netflixnél ösztönzően hat a teljes nyitottság, és a sokrétű viták alapján jobb döntések születnek.

Az idén 20 éves Nexflixnek egyébként éppen meg kell küzdenie új vetélytársával, az Apple-lel, amely egymilliárd dollárból készül maga is fizetős filmportált indítani, míg az Amazon hasonló új projektjére már tavaly 4,5 milliárd dollárt költött.

A Netflix túl akar tenni a konkurencián: 8 milliárdot fordít filmek és tévésorozatok vásárlására, azok felét exkluzívan tervezi kínálni.

(Forrás: Wired)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo