Friss cikkeink


Kisvállalkozások biztosítása 

Úgy tűnik, hogy a sokat emlegetett “biztosítási kultúra” egyre inkább kialakul a kisvállalkozások körében is. Ez persze a biztosítók kínálatán is múlik, amelyek felismerték e vállalkozói réteg szerepét az ellátásban, a foglalkoztatásban, a multinacionális cégeknek történő beszállításban, és ezzel párhuzamosan egyre inkább potenciális ügyfélként tekintenek rájuk.

Hálózat-összekapcsolási megállapodást kötött a Matáv és a PanTel 

Többéves szakmai előkészítő munka eredményeként a Matáv és a PanTel Rt. megállapodott a két vállalat hálózatainak összekapcsolásáról. A megállapodás az IP alapú beszédszolgáltatások nyújtása érdekében igénybe vett forgalmi szolgáltatásokra, továbbá a szolgáltatók műszaki és forgalmi együttműködésére vonatkozik. A hálózatok összekapcsolása a piaci liberalizáció szempontjából alapvető fontosságú.

Kinyithat a Napster 

 

2001. első féléve a Jobpilotnál 

Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001 végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.

2001. első féléve Jobpilotnál 

Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001. végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a MTE és az Ernst & Young Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját.

A forma piaci ereje 

Egyre meghatározóbb a desing dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke szerint.

Csökkenő számok az Intelnél 

Július 17-én jelentette be az Intel Corporation, hogy 2. negyedévi árbevétele 24 százalékkal alacsonyabb a 2000. második negyedévében elért eredménynél, és 5 százalékkal marad el az előző három hónap forgalmától. Ez még mindig 6,3 milliárd dollárt jelent.

10 milliárd havonta infokommunikációra 

Összesen mintegy10 milliárd forintot költ a 680 000 budapesti, vezetékes telefonnal rendelkező háztartás egy hónapban infokommunikációs működési költségekre (vezetékes és mobil telefon, kábelTV díj és internet előfizetés). Ha azzal a feltételezéssel élünk, hogy a hozzávetőlegesen 100 000 vezetékes telefonnal nem rendelkező fővárosi háztartás mobil- és kábeltelevíziós kiadásai jellemzően nem térnek el, a teljes budapesti háztartási populáció (N=780000 háztartás) havi infokommunikációs piaca mintegy 10,7-10,8 milliárd forintra becsülhető. (Márpedig a telefonnal rendelkező háztartások általános költési szokásai számottevő mértékben eltérnek a telefonnal nem rendelkezőkétől. – a szerk.)

Bővülő külföldi értékpapír kínálat 

A devizaliberalizáció és az ősszel várható - de már régóta esedékes - új tőkepiaci törvények lehetővé teszik különböző külföldi befektetési formák magyarországi forgalmazását. Az első fecske a tőke és hozamgaranciával rendelkező osztrák Epicon Best Garant 2008 fund of funds konstrukció.

Pozitívak a magyar várakozások az internetpiacon 

A GKI felmérése szerint az internet-előfizetések száma 2000-ben 58 százalékkal bővült, az év végére megközelítette a 218 000-et. Az internet-szolgáltatók 2001-ben átlagosan az előfizetők számának 34 százalékos növekedését várják, ezen belül a lakossági előfizetők számának kisebb, a vállalatiaknak nagyobb mértékű növekedését prognosztizálják.

Hogyan válasszuk meg egy kereskedelmi egység méretét, helyét? 

Megfelelő lokáció és bérlőmix – alapvető sikertényezők?

Az ásványvíz lett a legkedveltebb szomjoltó ital 

Még mindig növekszik az ásványvíz fogyasztása, de már jóval kisebb mértékben, mint tavaly. Az egyes szomjoltó italok forgalma a háztartások beszerzéseiben különböző módon változik. Az idei első négy hónapban a szénsavas üdítőitalok beszerzett mennyisége csökkent a legkisebb mértékben, majd a gyümölcslé következik és a sör. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet.

Új lakossági hitel az Inter-Európától 

Az Inter-Európa Bank az Európa Biztosítóval együttműködve a közelmúltban új lakossági hitelkonstrukciót vezetett be. A módozatot az Európa Biztosító RÁCIÓ típusú életbiztosításával rendelkező magánszemélyek vehetik igénybe, az igényelhető kölcsön legfeljebb a biztosítási összeg lehet. Az ügyfeleknek a lejáratig csak a kamatot kell fizetni, a lejáratkor a biztosító által kifizetésre kerülő összegből történik a tőke megfizetése. Az Inter-Európa Bank a közeljövőben több hasonló konstrukció megjelentetését tervezi.

Az élelmiszer-kereskedelem banki szemszögből 

Az élelmiszer-kereskedelem átalakulása, az új bolttípusok és tevékenységi formák megjelenése (és ezek pénzintézeti termékekkel történő kiszolgálása) egy bank számára speciális feladatokat és ugyanakkor lehetőségeket teremt – derül ki a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. elemzéséből.

BB a neten 

A BB Pezsgő érdekes nyereményjátékra invitál mindenkit, aki pezsgős vödröt, pohárkészletet vagy pezsgő zárókupakot akar nyerni, a közelmúltban létrehozott honlapján. A pezsgőfogyasztókat gasztronómiai fortélyokkal látja el, és jó tanácsokkal szolgál erről a szerelmi bájitalról.

Támadás? Védekezés! - Biztonság a hálózatokon 

Az adatainkat kívülről fenyegető ártalmak elleni védelemmel csak akkor érdemes foglalkozni, ha belül már rendet teremtettünk. A megfogalmazott biztonsági irányelveket pedig közzé kell tenni, és teljes körben elfogadtatni, mert a védelem csak így lehet hatékony.

Programot készít a kamara az árfolyamsáv szélesítéséből fakadó negatív hatások kezelésére 

Szerdán sajtótájékoztatót tartott Parragh László a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról, hogy hogyan vélekedik a kamara a 30 százalékos árfolyamsávról és milyen eszközöket tartana szükségesnek a vállalakozók terheinek enyhítésére.

Digitális útitársak – Nem romlik a „másolatok” minősége 

Miután mindent becsomagoltunk a nyaraláshoz, még egy utolsó ellenőrzés: betettük-e a fényképezőgépet és/vagy a videofelvevőt. Hol is van a régi? Nem kellene már lecserélni, mondjuk egy digitálisra? De miért is jobb az analógnál a digitális kamera? Cikkünkből – mely szigorúan amatőr fotósoknak szól! – ez is kiderül.

Falfirka vagy háború? – Tények és feltételezések az információs hadviselésről 

Semmi kétség: az internet alkalmas arra, hogy a terrorizmus eszköze legyen. A jövőben, ha egy ország szeretne megtámadni egy másikat, ezt inkább elektronikus úton fogja megtenni, mintsem hogy ledobjon egy bombát – állítja a Business Week. A szögesdrót ma már nem tudja elzárni egymástól az országokat, az internet behálózza a világot, és bármelyik, internethozzáféréssel rendelkező számítógép hadszíntérré válhat, függetlenül attól, hogy ki és mire használja.

Kell egy agy! - Ügyfélkezelés call centerrel 

A vállalatok legnagyobb értéke ma a kiépített ügyfélkapcsolat, és mégis ennek hozzávetőleg tíz százalékát elveszítik évente. A kérdés tehát az, hogyan lehet a vevő kedvére tenni, mi az, ami a szemében megkülönböztet két szolgáltatót. Az egyik lehetséges válasz a call center bevezetése.

Kevesebben reggeliznek, a hideg vacsora pedig háttérbe szorítja a meleget 

A felnőttek háromnegyed része táplálkozik többé-kevésbé rendszeresen, míg egynegyed inkább rendszertelenül. Az étkezési szokások leginkább a vacsoránál változtak. Jó húsz százalékkal csökkent ugyanis azok aránya, akik rendszeresen esznek esténként meleg ételt, és ugyanakkor többen lettek a hideget előnyben részesítők. Ezt a GfK Piackutató Intézet állapította meg, amely 1989 óta rendszeresen felméri az étkezési szokásokat.

Romló világgazdasági kilátások 

A Kopint-Datorg 2001/2. konjunktúrajelentése (röviden).

Nehéz helyzetben a Sony 

A Sony részvényeinek az ára 4,5 százalékot esett, miután a társaság bejelentette, hogy valószínűleg 100 millió dollárt kell költsön a hibás mobilkészülékek visszahívására, és ebben az évben ez már a harmadik ilyen eset.

Konjunktúrával induló nyári szezon 

Az Üzleti Jelentések a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) havonta megjelenő kiadványa, mely az 1995. szeptembere óta feldolgozóipari vállalatok beszerzési vezetői körében végzett, havi rendszerességű felmérések adatait tartalmazza. A felméréseket az MLBKT megbízásából a TNS Modus Kft. végzi. A kiadvány elkészítését a Magyar Nemzeti Bank támogatja. Az Üzleti Jelentések VI. évfolyamának 7. száma, mely a 2001. június végén készült felmérésre épül, 2001. július 6-án jelenik meg.

Régit vagy újat? Messzebbre jobban látni 

A címben feltett kérdésre nehéz a válasz, de egy jó helyen fekvő, műszakilag korszerű lakóingatlan, legyen az használt vagy újonnan épült, alacsony kockázat mellett évtizedek múltán is garantáltan időtálló érték, saját használatra éppúgy megéri, mint tőkebefektetésre. A rövidebb táv tendenciáit ma nehéz megjósolni.

Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői 

Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.

Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig 

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást 

A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.

A sikeres tranzakciók titka 

KPMG-felmérés a tranzakciók okairól és a siker összetevőiről.

Lenyomja-e az inflációt az erős forint? 

A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az infláció az év hátralevő részében már – ha lassan is –, de csökken. A május eleji sávszélesítést követően igen erőssé vált forint ősztől már inkább kissé gyengül, de ezt nagy ingadozások kísérik. A gazdasági növekedés nemzetközi összehasonlításban gyors, de a tavalyinál kisebb lesz, a külső és belső egyensúly romlani fog.

Összeomolhat a gabonapiac 

Folyamatosan csökkenő árakkal jelzi a tőzsde, hogy könnyen nagy baj lehet az idei gabonaértékesítésekkel.

Internet és politika 

A jövőre még nem, de a 2006-os országgyűlési választáson már komoly szerephez juthat az internet. Ez volt az egyik legfontosabb megállapítása a Dotkom Internet Consulting június 27-ei rendezvényének, melyen Magyar Bálint, az SZDSZ országgyűlési képviselője, Simon Gábor, az MSZP választmányának elnökhelyettese, Sükösd Miklós politológus és Vadász Gábor, a Dotkom Internet Consulting tanácsadója beszélgettek a politika és az internet kapcsolatáról.

Bátran használja fizetőkártyáját külföldi út során 

A nyári idegenforgalmi szezon beköszöntével honfitársaink közül sokan mennek külföldre nyaralni. Előbb-utóbb mindannyiuknak el kell dönteniük, mennyi pénzt és milyen valutában vigyenek magukkal a vakációra, és hol kössenek biztosítást. Radu Obreját, a Magyarországon eddig több mint másfélmillió fizetési kártyát kibocsátó Visa International CEMEA-régiójának elnökhelyettesét arról kérdeztük, milyen előnyöket kínálnak a fizetőkártyák a külföldi út során.

Sávszélesítés és devizaliberalizáció 

A GKI Gazdaságkutató Rt. elemzést készített a sávszélesítés és devizaliberalizáció 2002. végéig várható hatásairól.

Önkormányzatok az interneten 

Az internetes megjelenés egyre inkább fontossá válik az önkormányzatok világában is. A faluházak országos elterjedésével a legkisebb települések is az internetes elérhetőség lehetőségéhez jutnak; így nem is meglepő, hogy már sok falu és város rendelkezik saját honlappal. Ma ezek egyelőre leginkább reprezentációs és információadási feladatokat töltenek be.

Magyar beszállítási lehetőségek Japánba 

A japán–magyar kapcsolatokról, ezen belül a magyar beszállítók lehetőségeiről szervezett konferenciát a napokban Budapesten az ITD Hungary és a Jetro Japán Külkereskedelmi Szervezet közösen.

Nőtt az életszínvonalukkal elégedettek aránya 

Kelet-közép-európai felmérés a családok gazdasági helyzetének megítéléséről.

Döntéshozatali folyamatok a különböző kormányokban 

A Piac és Profit off-line és on-line még soha nem merészkedett a napi belpolitika játszóterére – úgy érezzük, nem ez a feladatunk –, ám az üzleti élet szereplői szemszögéből természetesen folyamatosan elemezzük, hogy az egyes kormányzati döntések milyen hatással vannak a vállalkozások életére. Ez a cikkünk most azt kísérli meg összegyűjteni, hogy mi jellemezte a döntéshozatali folyamatokat a különböző magyar kormányokban. Az Orbán-kormány értékelését – legalábbis alaposabban – hagyjuk az utókorra.

A Voxline képviseli Magyarországon a mobil reklám világszervezetét 

A mobil internetes szoftvertechnológiát fejlesztő Voxline Kft. június 21-én bejelentette, hogy a mobil reklám világszövetsége, a Wireless Advertising Association (WAA) felkérte a nemzetközi szervezet hivatalos magyarországi képviseletének ellátására.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei

Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei 

Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez
Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére

Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére 

Nem mindennapi megoldással rukkolt elő az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde a kis- és középvállalkozások részére.

Költségkímélés

Rezsicsökkentés a vidéki önkormányzatoknak

Rezsicsökkentés a vidéki önkormányzatoknak 

Február közepén induló pályázat támogatja az energiafogyasztásuk és -termelésük összehangolását segítő informatikai rendszerek bevezetésében az önkormányzatokat.
Nem mindig a fegyver és az olaj lesz a nyerő befektetés – interjú

Nem mindig a fegyver és az olaj lesz a nyerő befektetés – interjú 

Sok szó esik a fenntarthatóságról, az ESG-ről, de milyen előnyöket jelentenek ezek a befektetők számára? Jobb lesz-e a fenntarthatósági alapok hozama? Interjú.

Pénzszerzés

Inflációs fordulat a magyaroknál

Inflációs fordulat a magyaroknál  

Jelentősen javult az inflációs helyzet a lakosság, azon belül a középkorúak táborában.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Cégblog

Van, aki több mint 1 millió forintért rendelt az egyik ételkiszállítótól

Van, aki több mint 1 millió forintért rendelt az egyik ételkiszállítótól  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.  Az ételkiszállítási szolgáltató összeállításából az is kiderül, hogy milyen ételek a legnépszerűbbek a magyar, osztrák, cseh, norvég, svéd és finn piacokon, illetve miket rendelnek a magyarok leginkább az ünnepi időszakban.

Klímablog

Mihez kezdjünk a céges rendezvények üres palackjaival?

Mihez kezdjünk a céges rendezvények üres palackjaival?  

A karácsonyi időszakban sok cég szervez rendezvényeket üzleti partnereinek, munkavállalóinak.

Gazdaság

Nagy terveket szövögetnek a vállalatok 2025-re

Nagy terveket szövögetnek a vállalatok 2025-re  

Munkaerőfelvételre készülnek a hazai cégek, sok helyen a szükséges költségkeretet és a toborzást végző munkatársak létszámát is bővíteni fogják jelenlegi terveik szerint.

Társadalom

Vásárolt vagy készített ajándék: mi kerül a karácsonyfa alá?

Vásárolt vagy készített ajándék: mi kerül a karácsonyfa alá?  

Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami igazán számít a vásárlóknak a karácsonyi meglepetések beszerzésekor?

Infokom

Ne ész nélkül vegyünk mobiltelefont az ünnepi rohamban!

Ne ész nélkül vegyünk mobiltelefont az ünnepi rohamban! 

Összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo