Friss cikkeink
Kisvállalkozások biztosítása
Úgy tűnik, hogy a sokat emlegetett “biztosítási kultúra” egyre inkább kialakul a kisvállalkozások körében is. Ez persze a biztosítók kínálatán is múlik, amelyek felismerték e vállalkozói réteg szerepét az ellátásban, a foglalkoztatásban, a multinacionális cégeknek történő beszállításban, és ezzel párhuzamosan egyre inkább potenciális ügyfélként tekintenek rájuk.
Hálózat-összekapcsolási megállapodást kötött a Matáv és a PanTel
Többéves szakmai előkészítő munka eredményeként a Matáv és a PanTel Rt. megállapodott a két vállalat hálózatainak összekapcsolásáról. A megállapodás az IP alapú beszédszolgáltatások nyújtása érdekében igénybe vett forgalmi szolgáltatásokra, továbbá a szolgáltatók műszaki és forgalmi együttműködésére vonatkozik.
A hálózatok összekapcsolása a piaci liberalizáció szempontjából alapvető fontosságú.
2001. első féléve a Jobpilotnál
Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001 végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.
2001. első féléve Jobpilotnál
Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001. végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.
Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Együttműködési megállapodás kötött a MTE és az Ernst & Young Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját.
A forma piaci ereje
Egyre meghatározóbb a desing dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke szerint.
Csökkenő számok az Intelnél
Július 17-én jelentette be az Intel Corporation, hogy 2. negyedévi árbevétele 24 százalékkal alacsonyabb a 2000. második negyedévében elért eredménynél, és 5 százalékkal marad el az előző három hónap forgalmától. Ez még mindig 6,3 milliárd dollárt jelent.
10 milliárd havonta infokommunikációra
Összesen mintegy10 milliárd forintot költ a 680 000 budapesti, vezetékes telefonnal rendelkező háztartás egy hónapban infokommunikációs működési költségekre (vezetékes és mobil telefon, kábelTV díj és internet előfizetés). Ha azzal a feltételezéssel élünk, hogy a hozzávetőlegesen 100 000 vezetékes telefonnal nem rendelkező fővárosi háztartás mobil- és kábeltelevíziós kiadásai jellemzően nem térnek el, a teljes budapesti háztartási populáció (N=780000 háztartás) havi infokommunikációs piaca mintegy 10,7-10,8 milliárd forintra becsülhető. (Márpedig a telefonnal rendelkező háztartások általános költési szokásai számottevő mértékben eltérnek a telefonnal nem rendelkezőkétől. – a szerk.)
Bővülő külföldi értékpapír kínálat
A devizaliberalizáció és az ősszel várható - de már régóta esedékes - új tőkepiaci törvények lehetővé teszik különböző külföldi befektetési formák magyarországi forgalmazását. Az első fecske a tőke és hozamgaranciával rendelkező osztrák Epicon Best Garant 2008 fund of funds konstrukció.
Pozitívak a magyar várakozások az internetpiacon
A GKI felmérése szerint az internet-előfizetések száma 2000-ben 58 százalékkal bővült, az év végére megközelítette a 218 000-et. Az internet-szolgáltatók 2001-ben átlagosan az előfizetők számának 34 százalékos növekedését várják, ezen belül a lakossági előfizetők számának kisebb, a vállalatiaknak nagyobb mértékű növekedését prognosztizálják.
Hogyan válasszuk meg egy kereskedelmi egység méretét, helyét?
Megfelelő lokáció és bérlőmix – alapvető sikertényezők?
Az ásványvíz lett a legkedveltebb szomjoltó ital
Még mindig növekszik az ásványvíz fogyasztása, de már jóval kisebb mértékben, mint tavaly. Az egyes szomjoltó italok forgalma a háztartások beszerzéseiben különböző módon változik. Az idei első négy hónapban a szénsavas üdítőitalok beszerzett mennyisége csökkent a legkisebb mértékben, majd a gyümölcslé következik és a sör. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet.
Új lakossági hitel az Inter-Európától
Az Inter-Európa Bank az Európa Biztosítóval együttműködve a közelmúltban új lakossági hitelkonstrukciót vezetett be. A módozatot az Európa Biztosító RÁCIÓ típusú életbiztosításával rendelkező magánszemélyek vehetik igénybe, az igényelhető kölcsön legfeljebb a biztosítási összeg lehet. Az ügyfeleknek a lejáratig csak a kamatot kell fizetni, a lejáratkor a biztosító által kifizetésre kerülő összegből történik a tőke megfizetése. Az Inter-Európa Bank a közeljövőben több hasonló konstrukció megjelentetését tervezi.
Az élelmiszer-kereskedelem banki szemszögből
Az élelmiszer-kereskedelem átalakulása, az új bolttípusok és tevékenységi formák megjelenése (és ezek pénzintézeti termékekkel történő kiszolgálása) egy bank számára speciális feladatokat és ugyanakkor lehetőségeket teremt – derül ki a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. elemzéséből.
BB a neten
A BB Pezsgő érdekes nyereményjátékra invitál mindenkit, aki pezsgős vödröt, pohárkészletet vagy pezsgő zárókupakot akar nyerni, a közelmúltban létrehozott honlapján. A pezsgőfogyasztókat gasztronómiai fortélyokkal látja el, és jó tanácsokkal szolgál erről a szerelmi bájitalról.
Támadás? Védekezés! - Biztonság a hálózatokon
Az adatainkat kívülről fenyegető ártalmak elleni védelemmel csak akkor érdemes foglalkozni, ha belül már rendet teremtettünk. A megfogalmazott biztonsági irányelveket pedig közzé kell tenni, és teljes körben elfogadtatni, mert a védelem csak így lehet hatékony.
Programot készít a kamara az árfolyamsáv szélesítéséből fakadó negatív hatások kezelésére
Szerdán sajtótájékoztatót tartott Parragh László a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról, hogy hogyan vélekedik a kamara a 30 százalékos árfolyamsávról és milyen eszközöket tartana szükségesnek a vállalakozók terheinek enyhítésére.
Digitális útitársak – Nem romlik a „másolatok” minősége
Miután mindent becsomagoltunk a nyaraláshoz, még egy utolsó ellenőrzés: betettük-e a fényképezőgépet és/vagy a videofelvevőt. Hol is van a régi? Nem kellene már lecserélni, mondjuk egy digitálisra? De miért is jobb az analógnál a digitális kamera? Cikkünkből – mely szigorúan amatőr fotósoknak szól! – ez is kiderül.
Falfirka vagy háború? – Tények és feltételezések az információs hadviselésről
Semmi kétség: az internet alkalmas arra, hogy a terrorizmus eszköze legyen. A jövőben, ha egy ország szeretne megtámadni egy másikat, ezt inkább elektronikus úton fogja megtenni, mintsem hogy ledobjon egy bombát – állítja a Business Week. A szögesdrót ma már nem tudja elzárni egymástól az országokat, az internet behálózza a világot, és bármelyik, internethozzáféréssel rendelkező számítógép hadszíntérré válhat, függetlenül attól, hogy ki és mire használja.
Kell egy agy! - Ügyfélkezelés call centerrel
A vállalatok legnagyobb értéke ma a kiépített ügyfélkapcsolat, és mégis ennek hozzávetőleg tíz százalékát elveszítik évente. A kérdés tehát az, hogyan lehet a vevő kedvére tenni, mi az, ami a szemében megkülönböztet két szolgáltatót. Az egyik lehetséges válasz a call center bevezetése.
Kevesebben reggeliznek, a hideg vacsora pedig háttérbe szorítja a meleget
A felnőttek háromnegyed része táplálkozik többé-kevésbé rendszeresen, míg egynegyed inkább rendszertelenül. Az étkezési szokások leginkább a vacsoránál változtak. Jó húsz százalékkal csökkent ugyanis azok aránya, akik rendszeresen esznek esténként meleg ételt, és ugyanakkor többen lettek a hideget előnyben részesítők. Ezt a GfK Piackutató Intézet állapította meg, amely 1989 óta rendszeresen felméri az étkezési szokásokat.
Romló világgazdasági kilátások
A Kopint-Datorg 2001/2. konjunktúrajelentése (röviden).
Nehéz helyzetben a Sony
A Sony részvényeinek az ára 4,5 százalékot esett, miután a társaság bejelentette, hogy valószínűleg 100 millió dollárt kell költsön a hibás mobilkészülékek visszahívására, és ebben az évben ez már a harmadik ilyen eset.
Konjunktúrával induló nyári szezon
Az Üzleti Jelentések a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) havonta megjelenő kiadványa, mely az 1995. szeptembere óta feldolgozóipari vállalatok beszerzési vezetői körében végzett, havi rendszerességű felmérések adatait tartalmazza. A felméréseket az MLBKT megbízásából a TNS Modus Kft. végzi. A kiadvány elkészítését a Magyar Nemzeti Bank támogatja. Az Üzleti Jelentések VI. évfolyamának 7. száma, mely a 2001. június végén készült felmérésre épül, 2001. július 6-án jelenik meg.
Régit vagy újat? Messzebbre jobban látni
A címben feltett kérdésre nehéz a válasz, de egy jó helyen fekvő, műszakilag korszerű lakóingatlan, legyen az használt vagy újonnan épült, alacsony kockázat mellett évtizedek múltán is garantáltan időtálló érték, saját használatra éppúgy megéri, mint tőkebefektetésre. A rövidebb táv tendenciáit ma nehéz megjósolni.
Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői
Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.
Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.
Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig
Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.
Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást
A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.
A sikeres tranzakciók titka
KPMG-felmérés a tranzakciók okairól és a siker összetevőiről.
Lenyomja-e az inflációt az erős forint?
A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az infláció az év hátralevő részében már – ha lassan is –, de csökken. A május eleji sávszélesítést követően igen erőssé vált forint ősztől már inkább kissé gyengül, de ezt nagy ingadozások kísérik. A gazdasági növekedés nemzetközi összehasonlításban gyors, de a tavalyinál kisebb lesz, a külső és belső egyensúly romlani fog.
Összeomolhat a gabonapiac
Folyamatosan csökkenő árakkal jelzi a tőzsde, hogy könnyen nagy baj lehet az idei gabonaértékesítésekkel.
Internet és politika
A jövőre még nem, de a 2006-os országgyűlési választáson már komoly szerephez juthat az internet. Ez volt az egyik legfontosabb megállapítása a Dotkom Internet Consulting június 27-ei rendezvényének, melyen Magyar Bálint, az SZDSZ országgyűlési képviselője, Simon Gábor, az MSZP választmányának elnökhelyettese, Sükösd Miklós politológus és Vadász Gábor, a Dotkom Internet Consulting tanácsadója beszélgettek a politika és az internet kapcsolatáról.
Bátran használja fizetőkártyáját külföldi út során
A nyári idegenforgalmi szezon beköszöntével honfitársaink közül sokan mennek külföldre nyaralni. Előbb-utóbb mindannyiuknak el kell dönteniük, mennyi pénzt és milyen valutában vigyenek magukkal a vakációra, és hol kössenek biztosítást. Radu Obreját, a Magyarországon eddig több mint másfélmillió fizetési kártyát kibocsátó Visa International CEMEA-régiójának elnökhelyettesét arról kérdeztük, milyen előnyöket kínálnak a fizetőkártyák a külföldi út során.
Sávszélesítés és devizaliberalizáció
A GKI Gazdaságkutató Rt. elemzést készített a sávszélesítés és devizaliberalizáció 2002. végéig várható hatásairól.
Önkormányzatok az interneten
Az internetes megjelenés egyre inkább fontossá válik az önkormányzatok világában is. A faluházak országos elterjedésével a legkisebb települések is az internetes elérhetőség lehetőségéhez jutnak; így nem is meglepő, hogy már sok falu és város rendelkezik saját honlappal. Ma ezek egyelőre leginkább reprezentációs és információadási feladatokat töltenek be.
Magyar beszállítási lehetőségek Japánba
A japán–magyar kapcsolatokról, ezen belül a magyar beszállítók lehetőségeiről szervezett konferenciát a napokban Budapesten az ITD Hungary és a Jetro Japán Külkereskedelmi Szervezet közösen.
Nőtt az életszínvonalukkal elégedettek aránya
Kelet-közép-európai felmérés a családok gazdasági helyzetének megítéléséről.
Döntéshozatali folyamatok a különböző kormányokban
A Piac és Profit off-line és on-line még soha nem merészkedett a napi belpolitika játszóterére – úgy érezzük, nem ez a feladatunk –, ám az üzleti élet szereplői szemszögéből természetesen folyamatosan elemezzük, hogy az egyes kormányzati döntések milyen hatással vannak a vállalkozások életére. Ez a cikkünk most azt kísérli meg összegyűjteni, hogy mi jellemezte a döntéshozatali folyamatokat a különböző magyar kormányokban. Az Orbán-kormány értékelését – legalábbis alaposabban – hagyjuk az utókorra.
A Voxline képviseli Magyarországon a mobil reklám világszervezetét
A mobil internetes szoftvertechnológiát fejlesztő Voxline Kft. június 21-én bejelentette, hogy a mobil reklám világszövetsége, a Wireless Advertising Association (WAA) felkérte a nemzetközi szervezet hivatalos magyarországi képviseletének ellátására.