Magyarország visszaesett

Magyarország a 66.-ik helyre csúszott vissza a Világbank listáján a vállalkozások számára kedvező környezeti feltételek szempontjából. Magyarország tavaly még a 60-ik helyen állt a 175 országból álló listán, az idén viszont a vállalatok működését befolyásoló valamennyi almutató tekintetében is visszaesett.

A Világbank "Doing business" indexe jelzi, hogy miként alakul az általános szabályozási környezet, a 10 almutató pedig ezt az általános helyzetet részletezi több szempontból: egyebek mellett új vállalkozások indítása, engedélyek beszerzése, foglalkoztatás, hitelfelvétel, befektetők védelme, adófizetés szempontjából.

Az új vállalkozások indítását figyelembe véve Magyarország a 87-ik helyre esett vissza a korábbi 80-ról. Nálunk egy új vállalkozás beindítása átlagosan 38 napot vesz igénybe, míg a kelet-európai térségben az átlag 32 nap, az OECD-tagországokban 16,6 nap.

A régión belül - az egy főre jutó GNI arányában - Lengyelország után a legmagasabb átlagos költséggel Magyarországon lehet számolni egy cég indulásakor. Ez az egy főre jutó bruttó nemzeti jövedelem (GNI) - amit a Világbank mintegy 10 ezer dollárra becsül - 20,9 százaléka, miközben a régiós átlag 14,1 százalék, az OECD-átlag 5,3 százalék. Ugyanez a költség például Szlovákiában 4,8 százalék, Csehországban 8,9 százalék, Romániában 4,4 százalék, Lengyelországban alig valamivel több, 21,4 százalék.

Az általános gazdasági környezetet vizsgálva a térségben szinte minden ország megelőzi Magyarországot: Szlovákia a 36-ik, Románia a 49-ik, Csehország az 52-ik, Bulgária az 54-ik helyen áll, Szlovénia a 61-ik, csupán Lengyelország van hátrébb, a 75-ik helyen.

A lista első helyén egyébként Szingapúr áll, a második Új-Zéland, majd az Egyesült Államok és Kanada következik, a 175-ik a Kongói Demokratikus Köztársaság.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo