Magyarország nem annyira vonzó?

Gyengült Magyarország pozíciója a konferenciák területén 2005-ben: az egy évvel korábbihoz 18 százalékkal kevesebb nemzetközi konferencia került megrendezésre - derül ki a Magyar Kongresszusi Iroda hivatalos honlapján közzétett adatokból.

A Nemzetközi Szervezetek Szövetsége (Union of International Associations - UIA) által készített ranglista szerint 2005-ben Magyarország a 23. helyen szerepelt 117 regisztrált kongresszusával, a világ hasonló rendezvényeinek piacából 1,31 százalékkal részesedett.

A városok ranglistáján továbbra is Párizsé a vezető szerep, Bécs a második helyre zárkózott fel, Brüsszel a harmadik helyet szerezte meg. Budapest 96 nemzetközi kongresszussal a 12. helyen végzett, ami 1,07 százalékos világpiaci részesedés.

Az UIA felmérésének Európáról szóló összefoglalója szerint a kontinensen 12 százalékkal csökkent a nemzetközi konferenciák, kongresszusok száma 2005-ben.

Európa teljesítménye az 5 évvel korábbi eredményekhez hasonlítva 17 százalékkal csökkent. Míg 2004-ben összesen 5.814, addig tavaly csak 5.134 nemzetközi rendezvényt regisztrált Európában a UIA. Az utóbbi évek folyamatosan csökkenő rendezvényeket hoztak.

Korábban, az 1950-es években Európa a piaci részesedése 80 százalék körüli volt, ami mára fokozatosan lecsökkent 57 százalékra, de még így is első helyen áll a kontinensek versengésében.

Az európai országok ranglistáján az első Franciaország, a második Németország, majd az Egyesült Királyság, Olaszország és Spanyolország. Az elmúlt évekhez képest különösen nagy visszaesést szenvedett el Finnország, Belgium és Dánia, miközben évről évre javul Ausztria és Hollandia teljesítménye. A kisebb országok sorában robbanásszerű növekedést mutatott Luxemburg és Litvánia.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo