Számtalan szervezetnek alapvetővé váltak a web-alapú üzleti alkalmazások az alkalmazottakkal, ügyfelekkel, üzleti partnerekkel folytatott együttműködésben. Ezek között találhatók az üzleti szempontból kritikus folyamatok, mint a pénzügyi és könyvviteli rendszerek, a humán erőforrás és számviteli menedzsment. A felhasználók számára ezek az üzleti alkalmazások jelentik az alapvető infrastruktúrát az olyan online tranzakciók automatizálásához mint a banki ügyintézés, vásárlás és utazás.
"Az alkalmazások teljesítményében bekövetkező késések nem csupán a bevételeket tekintve válnak költségessé, hanem az olyan, üzleti szempontból értéket képviselő dolgok esetében is, mint az ügyfelek elégedettsége és márkahűsége" - mondta Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec területi igazgatója. "A fogyasztók elvárják, hogy az üzleti alkalmazások egyenletes, folyamatos teljesítményt nyújtsanak." Az akadozó online szolgáltatások költségeit meg kell fizetni. A teljesítmény-problémák nem csupán a felhasználók böngészését zavarják meg. Akadályozzák a pénzügyi folyamatokat, csökkentik a felhasználók bizalmát, veszélyeztetik az üzleti szempontból kritikus tevékenységeket és aláássák a vállalat márka imidzsét. A felhasználók türelmetlenek, és számos más módon is vesztegethetik az idejüket, mint hogy web oldalak betöltődésére vagy tranzakciók befejezésére várakozzanak.
Az IT szakemberek a felmérés során azt is jelezték, hogy az alkalmazások hozzáférhetősége és teljesítménye szoros kapcsolatban áll az ügyfelek elégedettségével. Az IT menedzserek 76 százaléka szerint az ismétlődő késések hatással vannak az ügyfelek vállalat iránti hűségére.
Alkalmazottak teljesítménye és hangulata
Az üzleti felhasználók többsége, mintegy 72 százaléka kis arányban használ belső alkalmazásokat, úgy mint költségjelentéssel, szolgáltatásokkal és utazással kapcsolatos alkalmazásokat. A tanulmány megállapításaiból az is kiderül, hogy az alkalmazások lassulása hatással van az alkalmazottak teljesítményére és hangulatára. Az üzleti felhasználók 86 százaléka mondta, hogy a folyamatos lassulások negatívan hatnak a hangulatukra. Továbbá 93 százalékuk azt is jelezte, hogy a teljesítménnyel kapcsolatos problémák az ő hatékonyságukra is hatással vannak.
Fogyasztói hűségre
A felhasználók mintegy 30 órát töltenek hetente az internet munka illetve üzleti célú használatával. A 200 megkérdezett 93 százaléka vásárol az interneten keresztül. Közülük mintegy 86 százalék jelezte, hogy az olyan tranzakciók során, mint a vásárlás, utazással és banki ügyletekkel kapcsolatos ügyintézés tapasztalt késedelem befolyással van a szolgáltatóba vetett bizalmukra. Háromnegyedük kis vagy jelentős mértékű bizalomcsökkenést jelzett, 9 százalékuk pedig teljes mértékben bizalmatlanná válik a hosszú késedelmek miatt. 18 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a lassuló online szolgáltatások miatt áttérnének a konkurencia szolgáltatásaira vagy felhagynának a tranzakciókkal.