Nagyvállalat cikkek


Hogyan támaszkodhat egy nagyvállalat startupokra

Hogyan támaszkodhat egy nagyvállalat startupokra 

A nagyvállalati szereplők innovációs problémáira megoldást kínálhatnak startup vállalkozások. Ennek lehetőségeiről tanácskoztak az érintettek képviselői a Magyar Nemzeti Kereskedőház Innotrade Programjának közreműködésével és a bécsi Pioneers szakmai együttműködésében.
Bíznak jövőjükben a nagyvállalatok

Bíznak jövőjükben a nagyvállalatok 

A hazai nagyvállalatok kedvezően látják növekedési lehetőségeiket, az elmúlt három év legjobb eredményét érte el a K&H nagyvállalati növekedési indexe. A makrogazdaságot illetően változatlan környezetre számítanak az előttünk álló egy évben.
Stabil jövőképpel bírnak a magyar nagyvállalatok

Stabil jövőképpel bírnak a magyar nagyvállalatok 

A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményei alapján egyértelműen stabilitás jellemző a legnagyobb hazai cégekre. A következő egy évben 2,3%-os export árbevétel és 1,5%-os profitnövekedést terveznek, a dolgozói létszám vagy a beruházások esetében pedig a kivárás jellemző.
Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen

Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen 

Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.
Nőnek a helyreállítási költségek az informatikai piacon

Nőnek a helyreállítási költségek az informatikai piacon 

Évről évre többet költenek a vállalkozások a kiberbiztonságra (tavaly 56%, míg idén már 63%), ennek ellenére nőttek a gyakori kiberincidensek költségei – derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International kutatóintézet közös tanulmányából. Az „Informatikai Biztonság: költségközpont vagy stratégiai befektetés? című tanulmány szerint a legnagyobb kiadásokat a harmadik fél által okozott kiberesemények jelentik bármely méretű cég életében. Ez azt jelenti, hogy egy cégnek nemcsak a saját kiberbiztonságára érdemes odafigyelnie, hanem partnereik, alvállalkozóik informatikai biztonságának is megfelelőnek kell lennie.
A hazai piac húzza a nagyokat is

A hazai piac húzza a nagyokat is 

A belföldi kereslettől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket a hazai nagyvállalatok, miközben az évekig meghatározó közterhek mára már nem érinti annyira érzékenyen a cégeket. A forint árfolyam-változása és az infláció viszont egyre nagyobb hatással van nyereségükre – derül ki a K&H felméréséből.
Jelentősen nőtt a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke

Jelentősen nőtt a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke 

A 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke jelentős mértékben, 1861 milliárd dollárral nőtt, ami 2016. március 31-hez képest 12 százalékos növekedést jelent a PwC Global Top 100 rangsora alapján. Ez a növekedés nemcsak megfordította a 2016-os csökkenést, hanem az eddig mért legnagyobb mértékű.
Vidéki város is lehet beruházási helyszín, csak legyen munkaerő

Vidéki város is lehet beruházási helyszín, csak legyen munkaerő 

Magyarország vidéki nagyvárosainak szerepe az ország hosszú távú társadalmi és gazdasági céljainak elérésében megkérdőjelezhetetlen: e városok központi szerepet töltenek be szűkebb régiójuk életében. Egyrészt ők tudják a kedvező helyi munkafeltételek ösztönzése és az élhető városi környezet kialakítása révén odavonzani, illetve helyben tartani a jól képzett szakembereket és megállítani, akár megfordítani a fiatalok elvándorlását. Másrészt átgondoltan megtervezett infrastruktúrával és magas színvonalú oktatási feltételekkel ők tudják biztosítani a nagyvállalatoknak a megtelepedés feltételeit - olvasható a Deloitte közleményében.
Új szintre süllyedtünk

Új szintre süllyedtünk 

Új szintre süllyedt a nagyvállalatok beruházási hajlandósága. Az elmúlt évek 50 százalék feletti arányához képest ma már csak 10-ből 4 cég tervez fejlesztést megvalósítani – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.
Élénkülhet a belföldi kereskedelem

Élénkülhet a belföldi kereskedelem 

A nagy cégek belföldi értékesítésük élénkülésében bíznak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból. A vállalatok bevétel-várakozása javult ugyan, profitvárakozásaik azonban romlottak az előző negyedévhez képest: átlagosan 2,6%-kal nagyobb árbevétellel, de csupán 1,6%-kal nagyobb nyereséggel számolnak az előttünk álló egy évben - olvasható a K&H közleményében.

Az energetikai nagyvállalatok védtelenek a támadásokkal szemben 

Az energetikai nagyvállalatok nyílt ellenőrzési rendszerének 90%-a teljesen védtelen a kibertámadásokkal szemben: egy leállás gazdasági katasztrófákhoz vezethet.

Egyre több vezető választja a felhőt 

Tovább nőtt tavaly a felhő ismertsége a magyarországi nagyvállalatok vezetőinek körében, ám még nagyon nagy az olló a valódi használat, és az ismertség között – állapította meg a Microsoft Magyarország és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közös kutatása. A felmérés szerint vállalatvezetők kétharmada valós erőfeszítéseket tett az elmúlt egy évben a digitális transzformáció érdekében.

A maguk helyzetét jónak, a gazdaságét rossznak látják a vállalatok 

A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb eredményei alapján óvatos optimizmussal vágnak bele az idei évbe a legnagyobb hazai cégek. A vállalatok enyhén bővülő árbevételt feltételeznek, azonban többségük sem munkaerő-felvételt, sem beruházást nem tervez idén.

Csak nem indulnak a beruházások 

A KSH első negyedéves csökkenő beruházási adata után a folytatásban sem lehet számítani a beruházások erőteljes beindulására. A hazai nagyvállalatok következő egy éves beruházási aktivitása csökkenést mutat, jelenleg a cégek fele tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index eredményeiből.

Többet keresnek idén a vállalatok 

A tavalyi eredményekhez képest idén nagyobb árbevételre és magasabb profitra számítanak a hazai nagyvállalatok. A kedvező pénzügyi várakozások elsősorban az exportpiacokon várható élénkülésnek köszönhetők, mivel belföldön inkább stagnálásra számítanak a cégek.

Egy helyet rontott hazánk a régiós listán 

A tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza Magyarország a Coface nemzetközi hitelbiztosító Top 500 című kiadványában, amely a kelet-közép-európai térség ötszáz legnagyobb vállalatát állítja sorrendbe. A magyar cégek árbevétele és nettó eredménye is rosszabb a tavalyinál.

Mi kell a nagyvállalatoknak? 

Bár minden cégnek más módszerei vannak a beszállítók kiválasztására, az eljárások között mégis sok hasonlóságot találunk. A Piac és Profit három multinacionális céget kérdezett meg, hogy megtudja, hogyan válhatnak a kiscégek a nagyok beszállítóivá.

A nagy magyar cégek nyerésre játszanak 

A hazai nagyvállalatok felsővezetői úgy gondolják, cégük nyertesen kerülhet ki a válságból, de az addig vezető út meglehetősen rögös, a költségtudatosan vezetett vállalatoknak van erre nagyobb esélyük - derült ki a CEMI (Central European Management Intelligence) elemzéséből.

Nagyvállalati csapda álláskeresőknek 

Nem a cég mérete határozza meg az üzleti sikerességet, hanem az alkalmazottak tehetsége és tudástőkéje. A közszférának is szüksége van a tehetségekre.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben

A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben 

Új hitelprogramok várnak a kkv-kra.

Infokom

Érkezik a nagy sebességű internet

Érkezik a nagy sebességű internet  

2030-ra az ország minden részében elérhetővé válik a gigabit-képes hálózat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo