Nőnek a helyreállítási költségek az informatikai piacon

Évről évre többet költenek a vállalkozások a kiberbiztonságra (tavaly 56%, míg idén már 63%), ennek ellenére nőttek a gyakori kiberincidensek költségei – derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International kutatóintézet közös tanulmányából. Az „Informatikai Biztonság: költségközpont vagy stratégiai befektetés? című tanulmány szerint a legnagyobb kiadásokat a harmadik fél által okozott kiberesemények jelentik bármely méretű cég életében. Ez azt jelenti, hogy egy cégnek nemcsak a saját kiberbiztonságára érdemes odafigyelnie, hanem partnereik, alvállalkozóik informatikai biztonságának is megfelelőnek kell lennie.

Az idei tanulmány rámutat a fejlesztések fontosságára a számítógépes biztonság kapcsán, és úgy tűnik, világszerte törekednek a cégek az IT részlegek költségeinek növelésére. Néhány nagyvállalat esetében ez a teljes büdzsé akár negyedét is elérheti (23%). Míg a biztonság úgy tűnik, hogy nagyobb szeletet kap az informatikai költségvetés tortájából, de maga a torta egyre kisebb. Ez abból is látható, hogy egy átlagos IT biztonsági költségvetés egy vállalkozásnál a tavalyi évben kb. 6,6 milliárd forint (25,5 millió dollár), míg ez idén kb. 3,5 milliárd forint (13,7 millió dollár) volt.

Kép: Kaspersky Lab

Ez aggodalomra adhat okot, különösen, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy egy káresemény helyreállítási költsége nem csökken, inkább folyamatosan nő. Idén a kkv-k átlagosan kb. 22,6 millió forint (87.800 dollár) veszteséget könyvelhettek el kiberincidensenként, Ellenben tavaly ez az összeg némileg kevesebb, kb. 22,3 millió forint (86.500 dollár) volt. Nagyvállalatoknál nagyobb összegeket látunk: tavaly kb. 222 millió forintot (861.000 dollár), idén már kb. 256 millió forintot (992.000 dollár) költöttek egy eseményre átlagosan.

Az IT biztonság költségvetésének növelése csak egy része a megoldásnak, mivel szinte hihetetlen módon a legtöbb veszteséget a partnereket, alvállalkozókat érintő kibertámadások és/vagy biztonsági hiányosságaik okozták.

A magyarok féltik autóikat a hackerektől
A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, derül ki az NRC Kft. és az NNG Kft. közös kutatásából. A 18–59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve.
Amint egy cég vagy egy szervezet hozzáférést biztosít az adataihoz vagy az infrastruktúrájához egy külső félnek, bárhol is vannak hiányosságok, az mindkét fél hálózatára befolyással lesz. Ez a kérdés kulcsfontosságú, mivel világszerte a kormányok új jogszabályok bevezetésén dolgoznak, amelyek megkövetelik a szervezetektől a személyes információk megosztásának szigorítását.

„Azok a kiberbiztonsági incidensek, amelyek harmadik féltől származó hiányosságok miatt következnek be, óriási hatással bírnak minden cég költségvetésére. Akár kétszeresére is nőhet a vesztesége annak a cégnek, hiába tesz jelentős IT beruházásokat. Ez egy világméretű kihívás – hiszen a fenyegetések gyorsan terjednek, míg a vállalkozások és a kormányok, jogszabályok folyamatai lassúak.” – magyarázta Alessio Aceti, a Kaspersky Lab Nagyvállalati Részlegének vezetője.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo