Új szintre süllyedtünk

Új szintre süllyedt a nagyvállalatok beruházási hajlandósága. Az elmúlt évek 50 százalék feletti arányához képest ma már csak 10-ből 4 cég tervez fejlesztést megvalósítani – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetgazdasági beruházások tavalyi, jellemzően csökkenő trendje vélhetően idén is folytatódik, mivel a nagyvállalati szektor beruházási szándéka a korábbi évekre jellemző 50-55 százalékos arányhoz képest egy jóval alacsonyabb, 40 százalék alatti szintre állt be a K&H nagyvállalati növekedési index adatai alapján. „A nagyvállalatok részéről egyértelműen csökkenő intenzitás mutatkozik az idei évre tervezett beruházásokat illetően. A tervezett fejlesztések csökkenése alapvetően két területen érhető tetten: az eddig húzóerőt jelentő technológiai beruházások egy év alatt 29-ről 20 százalékra, míg a kapacitásnövelő beruházások 18-ról 11 százalékra estek vissza. Igaz, még ezzel a visszaeséssel is e két terület a legfontosabb beruházási cél a vállalati szektorban” – tájékoztatott a részletekről Hodina Péter, a K&H vállalati értékesítési igazgatója. A két fő fejlesztési terület mellé feljött a kereskedelemfejlesztés is, amellyel a hazai nagyvállalatok 11 százaléka tervez a következő egy év során.

Kép: K&H

Nemcsak a beruházások száma, de azok mértéke is lefele mutat, hiszen erősödött azoknak az aránya, akik idén szinten tartják a fejlesztésekre fordítandó költségeket (76%), miközben az elmúlt egy évben jelentősen, 31-ről 17 százalékra visszaesett azon vállalatok aránya, amelyek növelni tervezik beruházásaik értékét.

Van, ahol mégis lesz beruházás

A beruházási szándékot nagymértékben befolyásolja a tevékenységi kör, a vállalat árbevétele és területi elhelyezkedése is: Kelet-Magyarország régióban, a 10 milliárd éves árbevételt meghaladó cégeknél, valamint az iparban várható leginkább fejlesztés a vállalatvezetők várakozásai alapján. Mindezek mellett a foglalkoztatottak létszáma is meghatározó tényező, hiszen a 100 munkavállalót meghaladó cégek sokkal nyitottabbak a beruházásokra (49%), mint a maximum 49 főt foglalkoztató vállalatok (36%) – olvasható a K&H közleményében.

Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo