Padlón a nagyvállalatok profitja

Mélyponton a hazai nagyvállalatok profitvárakozása, átlagosan 1%-os nyereségbővüléssel tervez a szektor a következő egy évben – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Év végéhez képest árbevételükben is szerényebb, 2,8%-os bővülést várnak a cégek, és megtörni látszik a belföldi piac elmúlt egy évi árbevétel-növekedést támogató trendje.

Visszafogták következő egy évi pénzügyi várakozásaikat a hazai,2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok.

„A K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi eredménye szerint a jelenleginél átlagosan 2,8%-kal vár nagyobb árbevételt a szektor. Ez tavaly év végéhez képest egyértelműen visszaesés (3,2%) és az MNB jövő évi 2,9%-os inflációs várakozásától is elmarad” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

A szerényebb várakozások a belföldi és külföldi piaccal kapcsolatban egyaránt tetten érhetők. Miközben hasonló arányban várnak a cégek bevétel-növekedést a külpiaci (39%) és belföldi (35%) értékesítésből, annak átlagos mértéke eltérő: az exportpiacon 3,4%-ról 3%-ra, a hazai piacon 2,8%-ról 2,5%-ra mérséklődött a várt bevétel-növekedés mértéke.

Kevés új vállalkozás lesz milliárdos
Havonta 2-3 ezer új cég jön létre Magyarországon, ugyanakkor a statisztikák szerint jelentős részük igen rövid életűnek bizonyul. „Az új alapítású cégek háromnegyede éli csak meg az 5 éves kort, 10 év fölé pedig csak a cégek fele jut” – mondja Pertics Richárd, az Opten céginformációs igazgatója.

„A hazai értékesítésből várt árbevétel-bővülés mértéke az elmúlt egy évben folyamatosan nőtt – köszönhetően a dinamikusan növekvő belföldi fogyasztásnak –, így kérdéses, hogy a mostani visszaesés csupán csak átmeneti vagy tartós lesz” – mondta el a szakember.

Míg az árbevétel-növekedési várakozások szerényebb mértékben, addig a profitkilátások drasztikusan romlottak. „A várt profitnövekedés mértéke több mint felére, 2,2%-ról 1%-ra zuhant, ezzel elérte mélypontját az index 4 éves történetében” – hangsúlyozta a szakember.

Az ország különböző pontjait tekintve a közép-magyarországi vállalatok a legoptimistábbak, hiszen ők az átlagot jóval meghaladó profitbővülésre számítanak (1,8%). Ezzel szemben Nyugat-Magyarországon az adózás előtti nyereség 0,6%-os, Kelet-Magyarországon pedig mindössze 0,05%-os növekedését várják a következő egy év során.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo