A fiataloknak a munkaerőpiacon is a Facebook az iránytű

Leginkább a Facebookon találhat a munkavállalással és a munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat a Z és Y generáció – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az őket csábító vállalatoknak mindenképpen fel kell készülniük arra, hogy vonzó céges közösséget építsenek fel, ugyanis a korosztály számára ez a jó munkahely egyik legfontosabb ismérve. Körükben ugyan népszerűek a nagyvállalatok, sokuknak egyáltalán nem lenne ellenére egy startupnál kezdeni a karriert.

Kép:Pexels

Messze a közösségi média, azon belül is a Facebook az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel és a munka világával kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát.

A hazánkban legtöbb felhasználóval rendelkező Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. 

A tartalmak tekintélyes része nem a fiataloknak, sokkal inkább róluk szól: a posztok, bejegyzések és kommentek többnyire a generációs jellegzetességeket és különbségeket, az ezekből adódó nehézségeket, az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik. A leggyakoribb témák között szerepelt a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánik, a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanság, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdései is.

A jó munkahelyen jó közösség van

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy az

Erre a 4 készségre lesz szükség a jövőben
A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal 4 készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is.
álláskeresés során, illetve azzal kapcsolatban leggyakrabban fellépő igények között a versenyképes, „európai” fizetés, a rugalmas időbeosztás, a kreatív munkavégzés, a rendszeres és hasznos visszajelzések, a munka és a magánélet egyensúlya, valamint a fejlődési és tanulási lehetőségek szerepelnek. A Y, de különösen a Z generáció hangsúlyosan közösségekben való gondolkodását tükrözi, hogy a jó csapat számukra szinte mindennél fontosabb – a fiatal generáció szerint ez a jó munkahely egyik legfőbb ismérve. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

A saját vállalkozás alapítása is vonzó

Kifejezetten népszerűek a korosztály körében azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. Ez alátámasztja a METU egy másik, a témában készített kutatását, amely szerint a multinacionális vállalatok kifejezetten népszerűek a fiatalok körében, ám a válaszadók közel 40 százaléka szívesen kezdené karrierjét startup cégnél, vagy akár saját vállalkozást is indítana.

Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo