Erre a 4 készségre lesz szükség a jövőben

2019. május 24. péntek - 16:11 / piacesprofit.hu
  •    

A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal 4 készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is.

Vajon a születési év függvénye, hogy ki mennyire digitalizált? A válasz nem könnyű, hiszen nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy igen vagy nem. „Tapasztalataink szerint a munkaerőpiacon ma már elengedhetetlen a digitális tudás, ugyanis az 1900-as évektől megfigyelhető egy exponenciálisan növekvő trend a technológiában, ami az utóbbi 10 évben rendkívül felgyorsult. Gondoljunk csak az okostelefonok, a közösségi oldalak vagy az önvezető autók megjelenésére.

százkezű ember, sok mindent csinál egyszerre

Kép: FreeDigitalPhotos/iosphere

Nem mindegy tehát, hogy ki melyik generáció tagja, hiszen a 2000-es években születettek szó szerint a digitalizáció világában  nőnek fel, miközben az 1950-es években születetteknek felnőttként kell megbarátkozniuk a digitális fejlődéssel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a digitális tapasztalattal nem vagy alig rendelkező munkavállaló kiszorulna a munkaerőpiacról, hiszen a digitalizáció egy eszköz, amit használni és alkalmazni kell tudni. Ez pedig nem a munkavállalók korán, hanem alapvetően a készségeiken és hozzáállásukon múlik” – mutatott rá a munkaerő-piaci trendre Goszleth Gábor, a magyarországi Adecco Kft. értékesítési igazgatója

Készségek mindenek felett

A minden eddiginél gyorsabban változó technológiák következtében a jelenlegi tudás akár már 2-3

Nem bízik a digitalizációban a magyar Y és Z generáció
A Magyarországon élő Y és Z generáció biztos benne, hogy a jövőben mindent áthat majd a digitalizáció és az online tér, viszont nem látják úgy, hogy ez egyértelműen jó lesz nekik – derül ki egy friss hazai kutatásból. A válaszadók többsége szívesen veszi az okos eszközök és az okoskörnyezet kényelmét, de pesszimista a személyes adatok védelmével, valamint a személyes szabadsággal és biztonsággal kapcsolatban.

év múlva is elavultnak számíthat. Jól mutatja ezt, hogy például a marketing területén 2011-ben még mintegy 150 eszköz volt elérhető, ez azonban 2018-ra közel ötvenszeresére, 7000-re duzzadt. Ahhoz, hogy ezzel a robbanásszerű fejlődéssel lépést tudjanak tartani a munkavállalók, generációtól függetlenül négy készséget kell tudniuk hatékonyan alkalmazni.

„A jövő és a siker kulcsa, ha a munkavállalók rugalmasak és agilisak, ami azt jelenti, hogy nyitottak is és képesek is befogadni a változásokat. Emellett elengedhetetlen az élethosszig tartó tanulás, valamint az önképzés is, hiszen a tudást folyamatosan fejleszteni kell, akár autodidakta módon is. Ha ezek megvannak, már „csak” a sebességre kell figyelni, azaz hogy képesek legyünk gyorsan felismerni a problémát és a benne rejlő lehetőséget a változásra” – tette hozzá a szakember.