Élénkülhet a belföldi kereskedelem

A nagy cégek belföldi értékesítésük élénkülésében bíznak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból. A vállalatok bevétel-várakozása javult ugyan, profitvárakozásaik azonban romlottak az előző negyedévhez képest: átlagosan 2,6%-kal nagyobb árbevétellel, de csupán 1,6%-kal nagyobb nyereséggel számolnak az előttünk álló egy évben - olvasható a K&H közleményében.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szerényebb pénzügyi eredményekre számítanak a hazai nagyvállalatok idén, mint tavaly év végén. A K&H nagyvállalati növekedési index eredménye szerint a cégek árbevétel-várakozása javult ugyan, profitvárakozásaik azonban romlottak. „A nagyvállalatok átlagosan 2,6%-kal nagyobb bevételt várnak idén, ami elmarad a tavaly év eleji várakozásoktól (2,9%), de előrelépés az előző negyedévi 2,3%-os előrejelzéshez képest. A javulás annak köszönhető, hogy a hazai piacon jelentősen, 1,9%-ról 2,5%-ra ugrott a várt bevétel-növekedés mértéke, aminek hátterében egyrészt a belföldi értékesítés élénkülése, másrészt már az MNB inflációs előrejelzése alapján növekvő fogyasztói árak is állhatnak” – részletezte az eredményeket Hodina Péter, a K&H Vállalati értékesítési igazgatója.

Kép forrása: K&H

Alacsonyabb az export súlya

Az exportpiaci lehetőségeket kissé visszafogottabban látják a cégek az előző negyedévhez képest. „Külpiaci értékesítésből jelenleg a vállalatok harmada (30%) vár bevétel-növekedést, átlagos mértéke azonban 3,3%-ról 3,1%-ra mérséklődött. Ennek oka, hogy csökkent a külföldi értékesítés aránya:a vállalatok 60%-a egyáltalán nem tervez idén exportálni, 2016 első negyedévében ez mindössze 40% volt, és további 15%-uknál a teljes árbevétel ötödét sem éri el az exportból származó árbevétel aránya” – tette hozzá a szakember.

Szerényebb profit

Míg az árbevételt tekintve a tavalyi év végi várakozásokhoz képest optimistábbak a cégek, addig a profitkilátások terén visszafogottabbak lettek: átlagosan 1,6%-kal magasabb nyereséget várnak a cégek, ami messze elmarad a 2016. év eleji 2,2%-tól. „A különböző ágazatok igen eltérő mértékű adózás előtti eredményt valószínűsítenek: a szolgáltató szektorban 0,2%, mezőgazdaságban 0,3%, a kereskedelemben 1,7%, az ipari cégek pedig 2,8%, profitbővüléssel terveznek az idei évre” – emelte ki Hodina Péter.

Tizenkilencéves csúcsponton GKI konjunktúraindexe
Márciusban már ötödik egymást követő hónapban emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A változások egyik alkalommal sem voltak jelentősek, de az index így is két és fél éves csúcsára jutott. A GKI által, az Európai Unió támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások utoljára tavaly nyáron voltak ilyen kedvezőek, a fogyasztóiak viszont tizenegy éve.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo