Munkáltatói márka cikkek


Van itt melós, csak meg kell fizetni

Van itt melós, csak meg kell fizetni 

Válságtanácskozás a Tesco-nál, pánik a balatoni lángossütőknél, kivesző kisiparosok, elbukott autóipari beruházások: a jelek szerint 2016-ban Magyarországon már nem a tőke, a beruházási szándék, a fejlesztési pénz hiányzik, hanem a munkaerő. Csakhogy a Piac & Profitnak nyilatkozó szakértő szerint lehet dolgozót találni – csak költeni kell rá.
Beindult az üzlet, de kit vegyek fel?

Beindult az üzlet, de kit vegyek fel? 

Ha túl vagyunk az első nagy lépéseken és beindul az üzlet,. akkor jön a következő nagy akadály: meg kell találni azokat az embereket, akik segítenek, hogy továbblépjünk, tovább növekedjünk. Csakhogy ezeknek a tehetségeknek a kiválasztása nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk, ezért a Yahoo igazgatóságána elnöke tanácsainak segítségével megmutatjuk, mit kell figyelembe venni a toborzásnál.
Munkaerőhiány: nagyobb a baj, mint gondoltuk

Munkaerőhiány: nagyobb a baj, mint gondoltuk 

A cégek háromnegyedénél van betöltetlen állás – derült ki egy friss felmérésből, az állandó munkaerőhiány pedig 7-8 százalékkal, a fluktuáció további öt százalékkal csökkenti az árbevételt. Ennek ellenére a cégek még mindig nem foglalkoznak munkáltatói márkájuk kiépítésével, pedig csak alig tizedük tartja magát vonzónak a munkaerőpiacon.
Válaszra se méltatnak? Na az tényleg dühítő

Válaszra se méltatnak? Na az tényleg dühítő 

Rendszeresen visszatérő panasz az álláskeresők részéről, hogy nem kapnak visszajelzéseket a beadott pályázataikkal kapcsolatban, nem tudják, hogy pontosan hol tart a kiválasztási folyamat, illetve hogy számíthatnak-e arra, hogy személyesen is bemutatkozhatnak. Ez a bizonytalanság nem csak más hirdetők irányába tereli a megfelelő jelölteket, de a hirdető cégbe vetett bizalmat is rombolhatja.
Még hogy kreatív munka? Már az is jó, ha bejelentenek

Még hogy kreatív munka? Már az is jó, ha bejelentenek 

A magyar munkavállalók jó fizetésre és kreatív feladatokra vágynak elvileg, valójában viszont már azzal is elégedettek, ha be vannak jelentve és nem kell sokat utazni. Valójában a cégeknek sem jó, hogy a dolgozók kompromisszumot kötnek.
Az autóipar a vágyaink tárgya

Az autóipar a vágyaink tárgya 

Továbbra is az Audi Hungaria és a Mercedes a legvonzóbb munkáltató a Randstad Award márkakutatás magyar eredményei szerint . Bár a hazai vállalatok az erős vezetés, pénzügyi stabilitás és képzési lehetőségek tekintetében jól szerepelnek a munkavállalók megítélése szerint, a dolgozók számára kiemelten fontos területeken, így a fizetés és a hosszú távú biztos állás terén erősíteniük kell.
Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért

Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért 

Nincsenek könnyű helyzetben a cégek a mai munkaerőhiányos környezetben– és nincsenek könnyű helyzetben a fejvadászok sem, ha embert akarnak találni a nyitott pozíciókra. Egyre kevesebb az elérhető, megfelelően képzett munkaerő, így a toborzási gyakorlaton változtatniuk kellett az elmúlt években. Az online marketing ezt a területet sem kíméli.
A multik tartják itthon a fiatalokat

A multik tartják itthon a fiatalokat 

A szolgáltató központok virágzásának köszönhetően a teljes ágazat vonzerejének további erősödése várható, miközben a Randstad felmérése szerint már 2015-ben is ez volt a legvonzóbb szektor a munkavállalók körében. A fiatalok itthon tartásában – akiknek a magas fizetés mellett a kínált karrierlehetőség is fontos döntési szempont egy állás megpályázásakor, – jelenleg ez az egyetlen versenyképes iparág. A legnagyobb problémájuk viszont, hogy kevés a megfelelő potenciális jelölt - mert nyelvtudás itthon is kéne.
Még hogy egy profi drága? Csak várjon, amíg egy amatőrt alkalmaz!

Még hogy egy profi drága? Csak várjon, amíg egy amatőrt alkalmaz! 

Azt mondják, minden csapat annyira erős, amennyire a leggyengébb embere. A vállalatok legdrágább erőforrása az ember, miért ne lehetne kiaknázni a bennük rejlő tudást, energiát, lelkesedést, tenni vágyást a vállalat üzleti érdekei szerint? Szakértőnk segít!
Küzdenek a munkaerőért a legjobb cégek

Küzdenek a munkaerőért a legjobb cégek 

2015-öt öt egyértelműen a munkaerőért folytatott küzdelem jellemzi a versenyszférában - derül ki az Aon Hewitt legjobb munkahelyeket vizsgáló idei kutatásából. A tehetséges munkavállalók pedig jellemzően csak a legjobb munkahelyeken szeretnek dolgozni. A legjobbak a munkáltatói márkaépítésre is figyelnek, az elkötelezett dolgozók pedig a cég sikerét is növelik.

Év végén jutalmaznak bőkezűbben a cégek 

Az év végi időszakban különösen fontos a munkavállalók elismerése, megbecsülése - állítják magyarországi kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok vezetői. De milyen más alkalmakkor, milyen formában és mennyire tudatosan ismerik el a vállalatok a dolgozók munkáját napjainkban? A Sodexo 2015 novemberében végzett friss kutatása ezekre a kérdésekre ad válaszokat.

Csak ésszel vadásszunk a Facebook-on 

Az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát bár itthon is egyre meghatározóbbá válik az utánpótlás felkutatásában ez a marketing eszköz. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni – vélekedik a HR-szakember.

Azokat kell felkutatni, akik nem keresnek állást 

Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást.

Döbbenetes módon lehet álláshoz jutni 

Hogyan találja meg a világ legjobb programozóit a Google? Nagyjából úgy, ahogy a Mátrix című filmben láttuk. Még csak jelentkezni sem kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.

A tudás a fontos, nem a fizetés? 

A Kelly Services legújabb felmérésének eredményei szerint számos munkavállaló hajlandó lenne feladni a magasabb fizetést és az előléptetést, ha ennek fejében esélyt kap rá, hogy új ismereteket szerezzen, javítsa a munkája és a magánélete közötti egyensúlyt vagy akár szociális-társadalmi szempontból tartalmas, a személyes elégedettségét növelő munkát végezzen.

Most csábítsunk reklám nélkül 

Nem a nyár a leggyengébb időszak a toborzók szempontjából. A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb. Ha tudjuk, mit és hogyan csináljunk.

Így lehet kihalászni a jó munkaerőt 

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.

Mi kell a fiataloknak? Figyelem, személyre szabottság, csocsó 

A cégek versenyképessége megőrzésének fontos eleme a fiatal tehetségek bevonzása. De mit tegyünk és mit ne, hogy vonzó munkahely legyünk az Y generáció számára?

A szakember? Az hiánycikk... 

Egyre több cég szerint hiánycikk a szakember Magyarországon, de érdemben nem tesznek semmit ennek elkerülésére. A magyarországi hiányszakmák tízes listáját már hatodik éve a szakmunkások vezetik, második helyen a sofőrök, a harmadik helyen pedig a mérnökök állnak.

Milyen meglepő: többet akarunk keresni 

Minden harmadik munkavállaló már legalább 1 éve játszik a gondolattal, hogy új munkahelyet keressen magának, ezzel szemben 37 százalékuk hamar dönt és a lépést is gyorsan megteszi – derül ki a Profession.hu legfrissebb felméréséből.

Vicces videó a megoldás a szakemberhiányra? 

2013-tól a kereslet élénkülésével a jó szakemberek hiánya egyre komolyabb kihívások elé állítja a HR szakembereket, így minden eddiginél jobban felértékelődik, hogy a cégek hogyan tudják a lehetséges munkavállalókat megtalálni és megnyerni maguknak, mindebben pedig a közösségi média megkerülhetetlenné válik.

Már nem az Audi a legtrendibb munkáltató 

A Mercedes lett a legvonzóbb munkaadó, letaszítva a trónról az eddig verhetetlennek tűnő Audit. Az autóipar mellett a szolgáltató szektorban dolgoznának legszívesebben a magyar munkavállalók a reprezentatív, független kutatás szerint.

Egy jobb világ ígéretével lehet elcsábítani a jövő dolgozóját 

A jövő munkavállalói készek akár többször is országot váltani. A pályakezdők szerint a nemzetközi kapcsolatok elengedhetetlenek a jó karrierhez és egyre fontosabb szempont számukra, hogy leendő munkaadójuk hozzájáruljon egy jobb világ kialakulásához.

Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés? 

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.

Így veszíthetjük el a jó munkaerőt 

Pontatlan meghatározással, vonzó munkaadói márka menedzsment hiányában és mobileszközökre szabott hirdetések nélkül bukhatjuk az igazán jó jelentkezőket. Azok ugyanis fügét mutatnak a nem kellően innovatív vállalatoknak.

Nem a fizetés számít, hanem az elismerés 

Leginkább a megbízható, stabil munkahelyet értékeljük és azt, ha erőfeszítéseinket méltányolják. A fizetésünk mértéke csupán a harmadik legfontosabb szempont, az a lényeges, hogy fix legyen és minél több szabadnapból gazdálkodhassunk.

A fiatalok többet akarnak - a munkahelyen is 

A magyar munkavállalók körében érezhetően csökken az állásuk elvesztésétől való félelem, de 10-ből 7 ember még mindig úgy érzi, hogy komoly nehézségekbe ütközne, ha új munkalehetőséget kellene keresnie. Ez az arány jóval alacsonyabb az Y generáció tagjai között, szinte kivétel nélkül biztosak abban, hogy könnyedén találnának új munkát szükség esetén.

A legdrágább munkaerő az, aki nem marad a cégnél 

A LinkedIn nemrég végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek feleannyit kell munkaerő toborzásra költeniük, mint versenytársaiknak és harmadával alacsonyabb náluk a fluktuáció.

Öt ok, amiért érdemes részt venni állásbörzén 

Az állásbörze hatékony fórum lehet az álláskeresők személyes elérésére és a munkáltatói brand építésére, ám ezen kívül is vannak még előnyei, amelyekből néhányat most összegyűjtöttünk.

A harmincasok fele külföldre menne – vagy már ott is van 

A világon minden három álláskereső közül kettő hajlandó lenne külföldre költözni egy állás kedvéért, Magyarországon a harmincas korosztály fele ilyen. Az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Kanada a legnépszerűbb célországok azok körében akik külföldre kacsingatnak.

7 ok, amiért nincs cégnév az álláshirdetésekben 

Az álláskeresők egyik legnagyobb bosszúsága, hogy sok álláshirdetésben nincs feltüntetve, mely cég is keres új munkavállalót. A munkaadók vagy semmitmondó email címek vagy munkaerő-közvetítők mögé bújnak.

Félvállról veszik a munkáltatói márkát a cégek 

Sok cég még el sem gondolkodott azon, hogy építsen-e egyáltalán munkáltatói márkát, és akik elkezdték, azok nagy része is csak a nagy szavaknál tart. Pedig nem afféle úri huncutságról van szó, nagyon is megéri foglalkozni a témával. A munkavállalók megtartása kulcskérdés most, amikor már a versenyképességet is veszélybe sodorja a szakemberhiány, a munkavállalók több mint felének fontos, hogy mások mit gondolnak a munkaadójáról.

Itt a lista! Ezeknél a cégeknél dolgoznánk a legszívesebben! 

Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.

Szeretjük a munkaadónkat 

A cégvezetők véleménye alapján a munkavállalói elkötelezettség és motiváció meghatározó kérdés lesz a 2014-2016 közötti időszakban, a térségben a magyar munkavállalók a legelkötelezettebbek a munkahelyük iránt.

Sok pénzt várnak el az informatikusok 

Az informatikai szakemberek bérigénye a legmagasabb, a mezőgazdasági szakmunkásoké a legalacsonyabb Magyarországon. A legnépszerűbb cégek multik, csak a Mol tudta beverekedni magát a Top 10-be.

A munkaadók és a csábítás művészete 

Egyre nehezebben találnak a vállalatok megfelelő munkaerőt, miközben a regisztrált álláskeresők száma harmadára csökkent, a bejelentett üres álláshelyek száma pedig másfélszeresére nőtt a 2014. januári statisztikák szerint.

Nem elég a jó fizetés? 

Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak.

Ki lesz a legvonzóbb munkáltató? 

Az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében idén is útjára indul a már jól ismert Munkáltatói Márka Kutatás, amelynek egyik fő momentuma, a 10 legvonzóbb magyarországi vállalat megtalálása.

Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről 

A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.

A munkavállalók szemében még mindig az IT a legvonzóbb 

2013-ban a legtöbben az informatika és telekommunikáció, az államigazgatás és a pénzügyi területen várják a legjobban fizető állásokat, de egyre többen helyezkednének el a non-profit szférában is.

Az ország 10 legjobb munkahelye 

A vonzó munkahely 2013-ban szakmától függetlenül biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és változatos, érdekes feladatokat nyújt – derült ki a Munkáltató Márka Kutatás eredményeiből.

Hogyan tarthatóak meg a legértékesebb munkatársak 

Az elhúzódó recesszió kiélezi a munkaadók és a munkavállalók viszonyát. A legértékesebb munkatársakért fokozott verseny zajlik, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött.

Mitől vonzó egy munkahely? 

Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is 

A múlt évben összességében 63 százalékkal nőtt a mobilbankon keresztül kötött biztosítások száma.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Idén elfelejtheti a turizmus, hogy egyszer volt egy koronavírus

Idén elfelejtheti a turizmus, hogy egyszer volt egy koronavírus  

Az ágazati felívelő folyamatát a SZÉP-kártya-használati adatok, valamint az első negyedév eddig megismert turisztikai trendjei is alátámasztják.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo