Az autóipar a vágyaink tárgya

Továbbra is az Audi Hungaria és a Mercedes a legvonzóbb munkáltató a Randstad Award márkakutatás magyar eredményei szerint . Bár a hazai vállalatok az erős vezetés, pénzügyi stabilitás és képzési lehetőségek tekintetében jól szerepelnek a munkavállalók megítélése szerint, a dolgozók számára kiemelten fontos területeken, így a fizetés és a hosszú távú biztos állás terén erősíteniük kell.

Harmadik alkalommal adták át hazánkban a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat. Az előző két évhez hasonlóan ismét az autóipar adta a legvonzóbb vállalatokat, bár az élen változott a sorrend: idén az Audi Hungaria bizonyult a legnépszerűbbnek. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungariánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen.

Bár a jól ismert vállalatokhoz szívesen mennének a magyarok, mégis a legtöbb munkáltató számára egyre nagyobb kihívást jelent a tehetséges kollégák toborzása, illetve megtartása. „A munkavállalók 70 százaléka szerint a vállalatok komoly munkaerőhiánnyal fognak szembenézni 2016-ban, ráadásul ez a jelenség a versenyszféra minden területét érinti” – emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója az április 6-án tartott díjátadó gálán. – „Ez még inkább felértékeli a tudatos munkáltatói márkaépítést: az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ugyanis 46 százalékkal kevesebbet költenek toborzás-kiválasztásra, valamint esetükben 28 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, mint más vállalatoknál” – tette hozzá Baja Sándor.

Kép: Audi Hungária

A nők az Audira, a férfiak a Mercedesre voksolnak

A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján az Audi Hungaria több szempont szerint is az élen végzett: a hosszú távú biztonság és a képzési lehetőségek tekintetében ítélték a legjobbnak a munkavállalók. A dolgozók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kecskeméti Mercedes autógyár biztosítja a legjobb karrierlehetőségeket, erős menedzsmenttel és stabil pénzügyi háttérrel bír. „A férfiaknak kiemelkedően fontos a karrierépítés, valamint a biztos pénzügyi háttér, ennek köszönhetően körükben a Mercedes a legvonzóbb munkáltató, míg a nők esetében az Audi Hungaria végzett az élen” – jegyezte meg Baja Sándor. A nők számára a férfiakhoz képest fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte.

Négy tipp a sikeres munkahelyváltáshoz
Számos okból dönthetünk úgy, hogy új munkahely után nézünk. A rossz munkakörnyezet, az alacsony szakmai vagy anyagi megbecsülés, az unalmas feladatok vagy az előrelépési lehetőségek hiánya is elég indok lehet a váltásra. Segítünk néhány hasznos tippel, hogy az állásváltás valóban előrelépést hozzon karrierünk szempontjából.
Összesítettben a szolgáltató szektor nyert

Bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart. „A munkavállalók megítélése szerint a szolgáltató szektorban lehet a legjobb fizetést elérni, emellett a kellemes környezet és érdekes munka tekintetében is ennek a területnek a legjobb a megítélése hazánkban” – emelte ki Baja Sándor. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen, a második helyre rangsorolt autóipar egyedül a fiatalabb, 18-24 éves korosztály körében bizonyult népszerűbbnek.

A Randstad Award felmérés arra is rámutatott, hogy még a legvonzóbb cégeknek is fejlődniük kell az employer branding területén, ugyanis a hazai vállalatok továbbra sem a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben jeleskednek. A dolgozók szerint elsősorban erős vezetés, pénzügyi stabilitás és jó képzési lehetőségek jellemzik a vállalatokat, miközben ők jó fizetést és biztos állást keresnek. „A munkaerőhiány erősödése nagy felelősséget helyez a cégek vállára: ahhoz, hogy itthon tartsák a tehetségeket, meg kell adniuk, amit a munkavállalók várnak, vagyis fokozatosan magasabb bérekre van szükség” – emelte ki Baja Sándor. (Persze lehet, hogy ez nem lesz elég, a tehetséges munkaerőért folytatott harcban új fegyvereket kell bevetnie a vállalatoknak.)

Fizetésemelést kérnek a kollégák? Akkor rossz a vezető
Több mint egymillió alkalmazottat kérdezett meg a Gallup Intézet egy felmérésben arról, hogy mire van szükségük a legtehetségesebbeknek a munkahelyüktől. A kutatás eredményei szerint a tehetséges dolgozóknak elsősorban kiváló vezetőkre van szüksége. Egy jó közvetlen munkahelyi főnökre.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo