Ki lesz a legvonzóbb munkáltató?

Az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében idén is útjára indul a már jól ismert Munkáltatói Márka Kutatás, amelynek egyik fő momentuma, a 10 legvonzóbb magyarországi vállalat megtalálása.

Megtudhatjuk, melyik lesz az "álom-munkahely" - Kép: Freestock

A kutatásból a legvonzóbbak listáján túl az is kiderül, hogy hogyan látják a pályakezdő, és a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók a magyarországi cégeket, mi az, ami vonzóvá tesz számukra egy munkahelyet, mik a legfontosabb választási szempontok, kikre tekintenek „álom munkahely”-ként egy-egy iparágban. A Magyarországon egyedülálló kutatásban évente 20.000-en mondják el véleményüket több mint 240 vállalatról. Az eredmények pedig komoly alapot nyújtanak a vállalatoknak munkáltatói arculatuk formálásához, toborzási- és megtartási stratégiáik kialakításához. Itt jelentkezhet Ön is!

Az Aon Hewitt Magyarországon az elsők között kezdett támogatást nyújtani a vállalatoknak abban, hogy felismerjék: a legtehetségesebbek megszerzéséhez ma már nem elég ha a termék, vagy a szolgáltatás  neve jól ismert, de külön figyelmet kell fordítani a vállalat munkáltatóként való pozícionálására, a munkavállalók felé tett ígéretek pontos és a versenytársaktól megkülönböztető megfogalmazására.

Generációs különbségek a porondon

A kutatás abban is különleges, hogy más kutatásokkal ellentétben nem csak a pályakezdők véleményét vizsgálja, de a valós vállalati igényeknek megfelelően a tapasztalt munkavállalókat is megszólítja. Ennek köszönhetően az eredmények azt is jól láthatóvá teszik, hogy hogyan alakul a potenciális munkavállalók megítélése egy-egy szervezetről, ha azt pályakezdők, 1-2 év tapasztalattal, vagy akár több mint 5-10 éves munkatapasztalattal rendelkezők értékelik. Ma már szinte minden fórumon vizsgálják a generációk közötti eltéréseket. Sokan kutatják, hogy hogyan lehet a legjobban megszólítani az új igényekkel rendelkező Y generáció képviselőit, ugyanakkor elérni az évtizedes rutinnal és pótolhatatlan szakmai tapasztalattal felvértezett, még aktív „Baby Boomerek”-et. A kutatás eredményei hasznos támpontokat adnak a vállalatoknak ezen kérdések megválaszolására is.

Menni vagy maradni?

„Üzleti Etikai Díj 2013” – Várjuk a cégek jelentkezését!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, amelyek úgy gondolják, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és ezért pályázni szeretnének a 2013. évi Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti szereplő által nem befolyásolható „Üzleti Etikai Díj” 2000 óta, immár 14. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében
Az elmúlt évek legnagyobb kérdése hazánkban és az Európai Unió területén is, hogy hogyan alakul a munkaerő mobilitása. A kutatás eredményeiből az elmúlt években meglehetősen konzisztens képet kaptunk arról, hogy Magyarországon belül, milyen irányokba áramlik – vagy éppen nem áramlik a munkaerő. Az idei évben azonban azt is vizsgáljuk, hogy külföld és Magyarország vonatkozásában mit válaszolnak a munkavállalók a „Menni vagy maradni” kérdésre, miben látják a mögöttes mozgatórugókat. Vajon azért megyünk–e külföldre, mert ott tényleg jobb, vagy csak úgy érezzük, nincs más választásunk? Vajon a friss diplomások hány százaléka készül valóban tudatosan külföldre már a karrierje első éveiben?  Ezekre a kérdésekre is választ kapunk az augusztusban induló kutatásból, ami nem csak a vállalatok, de az oktatási szféra és általánosságban a foglalkoztatási kérdésekkel foglalkozó valamennyi szervezet számára érdekes tanulságokkal szolgálhat majd.

Az alternatív foglalkoztatási formáké a jövő?

Az augusztusban útjára induló kutatásban választ keresnek a munkaadók másik fontos dilemmájára: hogyan viszonyulnak a munkavállalók a megszokottól eltérő foglalkoztatási formákhoz. Még mindig megállja–e a helyét az a gondolat, hogy a biztonságkereső magyarok akár kevesebb bérrel és unalmasabb munkával is beérik a kiszámíthatóbb, teljes munkaidős foglalkoztatásért cserébe? Vagy a válság nem csak a munkaadókat sarkallta nagyobb rugalmasságra és alternatív megoldások keresésére, de a munkavállalók is nyitottabbakká váltak akár a projekt jellegű munkavégzés irányába? Esetleg többen vannak–e akik az alkalmazotti státusz helyett inkább vállalkozóként próbálnának szerencsét? A kutatás érdekes és hasznos válaszokat tartogat ezekre a kérdésekre.

Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről
A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo