2025 első felében látványos növekedés történt a SZÉP-kártyás forgalomban a tavalyi év azonos időszakához képest. A K&H Bank adatai szerint a bővülés meghaladja az 1,5 milliárd forintot: míg tavaly az első hat hónapban valamivel több mint 14 milliárd forintot költöttek, idén ez az összeg már 15,5 milliárd forint fölé emelkedett. A növekedés hátterében többek között a tavaly év végén bevezetett jogszabályi módosítások és a felhasználási lehetőségek bővülése áll. Ezt támasztja alá, hogy nemcsak a forgalom, hanem az elfogadóhelyek száma is dinamikusan nőtt: január 1. óta több mint 3600 új elfogadóhely csatlakozott, amelyek közül több mint 2000 lakásfelújítással kapcsolatos szolgáltatást nyújt. Így a bank elfogadóhelyeinek száma összesen már elérte a 46 ezret.
Az idei évben január óta a K&H ügyfelei több mint félmilliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával lakásfelújítási kiadásokat, az átlagos tranzakció értéke pedig 30 ezer forint körül alakult. Bár az éves keretet személyenként határozzák meg, a jelenlegi költési adatok arra utalnak, hogy a kártyabirtokosok teljes mértékben kihasználják az erre szánt összeget.
„Az idei évtől életbe lépett módosítások a SZÉP-kártyák forgalmának ugrásszerű növekedését eredményezték. Jól látszik a költéseken, hogy a felhasználók hamar megszerették, hogy a belföldi utazások, vendéglátási szolgáltatások igénybevétele mellett már otthonuk fejlesztésére is fordíthatják ezt a cafeteria elemet. A K&H 2025. január 1-je óta több mint tízezer új SZÉP-kártyás ügyféllel bővült, ami jól alátámasztja a K&H kkv bizalmi index kutatás friss adatait is, miszerint a SZÉP-kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a vállalkozások körében. A K&H-nál folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovatív megoldásainkkal támogassuk a kártyabirtokosokat a juttatás lehető legteljesebb kihasználásában, például a nálunk egyedülálló módon évek óta elérhető digitális SZÉP-kártyával, amely a tranzakciók gyors és könnyű lebonyolítását teszi lehetővé. A digitális változat is lendületes növekedésnek indult az év kezdete óta, ugyanis az első 6 hónapban összesen több, mint 400 millió forint értékben fizettek ilyen módon ügyfeleink” – mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.