Lakásfelújítás SZÉP-kártyával: ennyire jött be az új lehetőség

2025 első felében jelentős változásokat mutattak a SZÉP-kártyás költések: a K&H Bank adatai alapján az elmúlt hat hónapban 1,5 milliárd forinttal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, és a pénzintézet több mint 10 ezer új kártyabirtokossal is gyarapodott. Ezek az eredmények összhangban vannak a K&H kkv bizalmi index 2025 második negyedéves felmérésével, amely szerint a SZÉP-kártya továbbra is a második legkedveltebb béren kívüli juttatási forma.

2025 első felében látványos növekedés történt a SZÉP-kártyás forgalomban a tavalyi év azonos időszakához képest. A K&H Bank adatai szerint a bővülés meghaladja az 1,5 milliárd forintot: míg tavaly az első hat hónapban valamivel több mint 14 milliárd forintot költöttek, idén ez az összeg már 15,5 milliárd forint fölé emelkedett. A növekedés hátterében többek között a tavaly év végén bevezetett jogszabályi módosítások és a felhasználási lehetőségek bővülése áll. Ezt támasztja alá, hogy nemcsak a forgalom, hanem az elfogadóhelyek száma is dinamikusan nőtt: január 1. óta több mint 3600 új elfogadóhely csatlakozott, amelyek közül több mint 2000 lakásfelújítással kapcsolatos szolgáltatást nyújt. Így a bank elfogadóhelyeinek száma összesen már elérte a 46 ezret.

Az idei évben január óta a K&H ügyfelei több mint félmilliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával lakásfelújítási kiadásokat, az átlagos tranzakció értéke pedig 30 ezer forint körül alakult. Bár az éves keretet személyenként határozzák meg, a jelenlegi költési adatok arra utalnak, hogy a kártyabirtokosok teljes mértékben kihasználják az erre szánt összeget.

„Az idei évtől életbe lépett módosítások a SZÉP-kártyák forgalmának ugrásszerű növekedését eredményezték. Jól látszik a költéseken, hogy a felhasználók hamar megszerették, hogy a belföldi utazások, vendéglátási szolgáltatások igénybevétele mellett már otthonuk fejlesztésére is fordíthatják ezt a cafeteria elemet. A K&H 2025. január 1-je óta több mint tízezer új SZÉP-kártyás ügyféllel bővült, ami jól alátámasztja a K&H kkv bizalmi index kutatás friss adatait is, miszerint a SZÉP-kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a vállalkozások körében. A K&H-nál folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovatív megoldásainkkal támogassuk a kártyabirtokosokat a juttatás lehető legteljesebb kihasználásában, például a nálunk egyedülálló módon évek óta elérhető digitális SZÉP-kártyával, amely a tranzakciók gyors és könnyű lebonyolítását teszi lehetővé. A digitális változat is lendületes növekedésnek indult az év kezdete óta, ugyanis az első 6 hónapban összesen több, mint 400 millió forint értékben fizettek ilyen módon ügyfeleink” mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo