Lakásfelújítás SZÉP-kártyával: ennyire jött be az új lehetőség

2025 első felében jelentős változásokat mutattak a SZÉP-kártyás költések: a K&H Bank adatai alapján az elmúlt hat hónapban 1,5 milliárd forinttal nőtt a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, és a pénzintézet több mint 10 ezer új kártyabirtokossal is gyarapodott. Ezek az eredmények összhangban vannak a K&H kkv bizalmi index 2025 második negyedéves felmérésével, amely szerint a SZÉP-kártya továbbra is a második legkedveltebb béren kívüli juttatási forma.

2025 első felében látványos növekedés történt a SZÉP-kártyás forgalomban a tavalyi év azonos időszakához képest. A K&H Bank adatai szerint a bővülés meghaladja az 1,5 milliárd forintot: míg tavaly az első hat hónapban valamivel több mint 14 milliárd forintot költöttek, idén ez az összeg már 15,5 milliárd forint fölé emelkedett. A növekedés hátterében többek között a tavaly év végén bevezetett jogszabályi módosítások és a felhasználási lehetőségek bővülése áll. Ezt támasztja alá, hogy nemcsak a forgalom, hanem az elfogadóhelyek száma is dinamikusan nőtt: január 1. óta több mint 3600 új elfogadóhely csatlakozott, amelyek közül több mint 2000 lakásfelújítással kapcsolatos szolgáltatást nyújt. Így a bank elfogadóhelyeinek száma összesen már elérte a 46 ezret.

Az idei évben január óta a K&H ügyfelei több mint félmilliárd forint értékben fizettek SZÉP-kártyával lakásfelújítási kiadásokat, az átlagos tranzakció értéke pedig 30 ezer forint körül alakult. Bár az éves keretet személyenként határozzák meg, a jelenlegi költési adatok arra utalnak, hogy a kártyabirtokosok teljes mértékben kihasználják az erre szánt összeget.

„Az idei évtől életbe lépett módosítások a SZÉP-kártyák forgalmának ugrásszerű növekedését eredményezték. Jól látszik a költéseken, hogy a felhasználók hamar megszerették, hogy a belföldi utazások, vendéglátási szolgáltatások igénybevétele mellett már otthonuk fejlesztésére is fordíthatják ezt a cafeteria elemet. A K&H 2025. január 1-je óta több mint tízezer új SZÉP-kártyás ügyféllel bővült, ami jól alátámasztja a K&H kkv bizalmi index kutatás friss adatait is, miszerint a SZÉP-kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a vállalkozások körében. A K&H-nál folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovatív megoldásainkkal támogassuk a kártyabirtokosokat a juttatás lehető legteljesebb kihasználásában, például a nálunk egyedülálló módon évek óta elérhető digitális SZÉP-kártyával, amely a tranzakciók gyors és könnyű lebonyolítását teszi lehetővé. A digitális változat is lendületes növekedésnek indult az év kezdete óta, ugyanis az első 6 hónapban összesen több, mint 400 millió forint értékben fizettek ilyen módon ügyfeleink” mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo