Az Aon Hewitt közelmúltban ismertetett Munkáltatói Márka Kutatásának adatai szerint napjaink álláskeresője legszívesebben az IT-telekommunikációs területen helyezkedne el. A 14,000 válaszadó több, mint 10%-a gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügyi terület vonzósága csökkent, míg tavaly 7%, 2013-ban a válaszadók csupán 6%-a kíván elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6%-a talája vonzónak. A média és az FMCG iparágat a megkérdezettek 5-5%-a gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.
A kutatás eredményei szerint a vonzó munkahely 2013-ban szakmától függetlenül biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és változatos, érdekes feladatokat nyújt. Itt olvashat erről bővebben.
A kutatás vizsgálta az egyes iparágak munkavállalók körében legnépszerűbb cégeit is. A bankoknál az OTP vezet, az egészségügyben a Richter Gedeon a legnépszerűbb. Az elektronikában a Samsung, élelmiszeriparban a Coca-Cola, IT-telekommunikációban a Microsoft, kiskereskedelemben az IKEA, logisztikában pedig a Budapest Airport számít a legvonzóbbnak. Az üzemanyag kereskedelem iparágban a MOL csoport, szolgátatóközpontok közül a Lufthansa Systems, telekommunikációs szolgáltatók közül a Magyar Telekom a legnépszerűbb. A könyvizsgáló cégek rangsorát az Ernst & Young vezeti, a villamosenergia és gázszolgátlatás területén pedig az EON Hungária a legvonzóbb.
Az elkötelezettség jövedelmező
Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.
A nyugati országokban már a munkavállalók visszajelzéseit is feltüntetik az éves jelentésekben a vállalatok, hiszen az elkötelezett és cégükhöz lojális alkalmazottak jobban végzik a munkájukat. Erről itt olvashat bővebben.
Az egyes iparágakat vizsgálva egyébként vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A diplomás nők döntő többsége (20%) elsősorban FMCG területen, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna, de a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket (17%). A férfiak jellemzően informatikai (19%) vagy autóipari cégekhez (30%) vágynak, s kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.