Szeretjük a munkaadónkat

A cégvezetők véleménye alapján a munkavállalói elkötelezettség és motiváció meghatározó kérdés lesz a 2014-2016 közötti időszakban, a térségben a magyar munkavállalók a legelkötelezettebbek a munkahelyük iránt.

A cégvezetők 69 százaléka úgy tartja, hogy a dolgozói elkötelezettség és motiváció kulcsfontosságú szerepet fog játszani a következő 3 évben, mint az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató – derül ki a legutóbbi közép-kelet-európai Legjobb Munkahely Felmérésből, amelyet az Aon Hewitt készített. (Az elégedett munkaerő a létfontosságú az ügyfelek elégedettségének növeléséhez.)

A közép-kelet-európai régióban az alkalmazottak úgy érzik, vezetőik egyformán magas szintű elvárások elé állítják őket, és tisztában vannak vele, hogy munkájuk által hogyan járulnak hozzá a teljes szervezet sikerességéhez, ami bizonyítja a cégek teljesítmény-menedzsmentre fordított kiemelkedő figyelmét. “Az emberközpontúság még mindig kihívás a régióban annak ellenére, hogy ennek a területnek van a legnagyobb pozitív hatása a munkavállalói elkötelezettségre.” – mondta Edward Stanoch, az Aon Hewitt európai régió vezetője.

Országos eredmények Kelet-Közép-Európában – elkötelezettségi szint alapján

2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség.  Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.

„A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, illetve magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra az elkövetkezendő 2-3 év során. Ezt igazolja például Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan növekvő átlagos elkötelezettség, ami visszaigazolja a vállalatok egyre több és egyre tudatosabb befektetését a munkavállalók elkötelezettségének megteremtésébe.” – fejti ki Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője.

Jelentős változások a 2012-es évhez képest

A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon. 57 százalékuk gondolja úgy, hogy keresése során könnyen találna új munkát (ez a szám 49% volt 2012-ben). Szintén tapasztalható erősödés a vezetők saját beosztottaik fejlődésével kapcsolatos tudatos gondolkodásában, és a napi szintű motivációba fektetett figyelem és energia területén.

Másrészről azonban, 2013-ban az alkalmazottak sokkal kevésbé látják tisztán a felsővezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről, ami az elkötelezettség egyik fontos területe. Továbbá az elkötelezettség “maradási hajlandóság” alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, itt tapasztalható az egyik legnagyobb különbség 2012-höz képest. Ez azt jelenti, hogy a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.

A mentoring a hiányzó láncszem?
A mentoring klasszikus fogalma munkahelyi környezetben az újonnan belépő munkavállaló beilleszkedésének felgyorsításához, egyáltalán tapasztalatátadáshoz, szerepmodell nyújtásához kapcsolódik, ahol a fiatalabbat, az új belépőt a tapasztaltabb, idősebb mentorok támogatják, tanítják, coacholják. Ez a klasszikus szerepe a mentoringnak megmaradt, ám alkalmazási területe folyamatosan és jelentősen bővül.
Két magyar cég a legjobb munkahelyek között

Ebben az évben 15 kelet-közép-európai cég érdemelte ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címét a régióban: ők azok, akik a legmagasabb szintű munkavállalói elkötelezettséggel és kiemelkedő humánerőforrás menedzsment gyakorlatokkal rendelkeznek.

A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., pedig a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-erópai lista élmezőnyébe került.

“Legjobb Munkahelynek lenni érték! Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Legjobb Munkahelyek négyszeres profitnövekedést érnek el a többi szervezethez viszonyítva, és a teljes részvényesi megtérülés tekintetében az eredményeik 50 százalékkal az átlagos szint fölött vannak.” tette hozzá Edward Stanoch.

2014 az emberi cégek éve
1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a “Rövidlátó marketing” című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: “Milyen üzletet is csinálok valójában?” A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo