Mitől vonzó egy munkahely?

Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

Európában a vállalatok már több mint tíz évvel ezelőtt felismerték a munkáltatói arculat (employer brand) építésének szükségességét, és itthon is egyre többen jelennek meg egységesen kommunikált arculattal és stratégiával, és néhányan már folyamatos kampánnyal biztosítják a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában. Egyre inkább elengedhetetlen, hogy a cégek célzottan monitorozzák környezetüket és munkáltatói márkájuk tudatos építéséhez és fejlesztéséhez tisztában legyenek a számukra kiemelten fontos célcsoportok elvárásaival. A Munkáltatói Márka Kutatás immár ötödik éve ebben nyújt segítséget.

A Magyarországon egyedülálló kutatás segítségével a cégek most megtudhatják, mennyire vonzóak a számukra fontos célcsoportok körében, mit gondol róluk az Y generáció, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. Kiderül, mennyire érdemes tudatosan foglalkozni azzal, hogy a termékek, szolgáltatások mellett munkáltatóként milyen kép alakult ki, és él róluk a köztudatban. A kutatás nem csupán tematikájában, de a válaszadók számát tekintve is egyedülálló: évről évre több mint 20,000 pályakezdő és tapasztalt munkavállaló nyilvánít véleményt a cégekről, és osztja meg preferenciáit.

Itt olvashatja tippjeinket, hogy cége vonzó legyen a fiatal munkavállalók számára!

Mit tudtunk meg 2012-ben?

Az Aon Hewitt szerint napjainkban a vállalatok employer brandjének alakításában a szájreklám és a munkatársi ajánlás ereje a legnagyobb: ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas az elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.  A tavalyi Munkáltatói Márka Kutatásból az is kiderült, a stabilitás és a fizetés a fiatalabb generációk számára az átlagosnál kevésbé lényegesek – egy munkahely számukra akkor igazán vonzó, ha ott nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás és a munka-magánélet egyensúlya. A fiatalabb generációk tagjai ugyanúgy igénylik a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor. Fontos számukra a hasznosság, mások segítése, az ügyfelekkel való együttműködés, mások irányítása és a fejlődés, de egyre fontosabb szerepet kap például a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállalatnál.

A kutatás eredményeként a leginkább ismert, népszerű és vágyott munkahelyek rangsorát is kihirdetik a szervezők, a győztesek elnyerik a Legvonzóbb Munkáltató címet. 2012-ben a munkáltatói márkájuk alapján az Audi, a MOL és a Mercedes-Benz voltak a legvonzóbbak az álláskeresők körében.

A kutatás az Aon Hewitt nemzetközi, humán tanácsadással foglalkozó vállalat, az AIESEC, fiatalok által vezetett nemzetközi nonprofit szervezet és a CV online állásportál együttműködésében valósul meg.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo