Egy jobb világ ígéretével lehet elcsábítani a jövő dolgozóját

A jövő munkavállalói készek akár többször is országot váltani. A pályakezdők szerint a nemzetközi kapcsolatok elengedhetetlenek a jó karrierhez és egyre fontosabb szempont számukra, hogy leendő munkaadójuk hozzájáruljon egy jobb világ kialakulásához.

Kép: Pixabay

A jövő munkavállalói készek akár többször is országot váltani annak érdekében, hogy a megfelelő munkahelyen dolgozhassanak. Csaknem harmaduk számára elképzelhetetlen, hogy karrierjük során csupán egyetlen cégnél forduljanak meg. A megváltozott munkavállalói preferenciák a munkaadókat is válaszra késztetik, hiszen a képzett munkaerőért folytatott verseny egyre élesebb – derült ki a KPMG nemzetközi kutatásából. (Miközben a képzett szakemberekből egyre nagyobb hiány van Magyarországon, a cégek csak széttárják a kezüket és nem tesznek semmit.)

Szinte az összes diák (94 százalék) úgy gondolja, a jó karrier építéséhez fontos, hogy kiterjedt nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezzen.   A válaszadók 89 százaléka felkészült arra is, hogy akár többször is más országba költözzön a megfelelő munka érdekében. A diákok csupán 23 százaléka szerint valószínű, hogy egy cégnél fog dolgozni karrierje folyamán, míg 27 százalékuk számára ez elképzelhetetlen.

Az egyetemisták mintegy fele (46 százalék) úgy gondolja, a jelenlegi instabil környezet megnehezíti a munkakeresést tanulmányaik befejezése után, míg 60 százaléka aggódik amiatt, hogy egy újabb pénzügyi válság jelentős hatással lenne karrierjük alakulására.

Már nem csak a fizetés a lényeg

A pályakezdőket ma már nem csupán a fizetés motiválja – sokkal szélesebb spektrumot vesznek figyelembe, amikor arról döntenek, hol dolgozzanak. A válaszadók 89 százaléka számára fontos például az, hogy a munkájuk pozitív és fenntartható változást hozzon a társadalom számára. A megkérdezettek 92 százaléka azt is fontosnak tartja, hogy a szervezet, amelynél dolgoznak, hozzájáruljon egy jobb világ kialakulásához.

Költözők: egyre nehezebb megtartani a munkaerőt
Egyre nehezebb feladat a szakképzett munkaerő megtartása az ország több pontján a gazdaságilag fejlettebb régiók és a külföldi ajánlatok elszívó hatása miatt. A hiányszakmák dolgozói igen könnyen váltanak munkahelyet.
A válaszadók 67 százalékának világos elképzelései vannak arról, milyen szakmában szeretnének elhelyezkedni miután megszerezték diplomájukat: a legnépszerűbb szakterületek a pénzügy (44 százalék) és a szakmai szolgáltatások (23 százalék). Annak ellenére, hogy csupán 10 százalékuk szeretne a technológiai szektorban dolgozni, 66 százalékuk szerint ez az iparág lesz a legsikeresebb a következő 20 évben.

Jó társaságra vágynak a magyar fiatalok

„A magyar piacon azt tapasztaljuk, hogy a pályakezdők a szakmai fejlődési lehetőséget, a fiatalos, dinamikus környezetet és a jó társaságot keresik egy munkahelyen. Emellett természetesen fontos számukra a versenyképes kompenzációs csomag, a hosszabb távon is vonzó, kiszámítható karrier valamint a munka és magánélet egyensúlya. A KPMG magyarországi irodája nem csak a hazai piacon aktív, külföldről is toborzunk munkavállalókat – külföldieket és hazatérő magyarokat egyaránt – akik nyelvtudásukat szinte bármelyik nyitott pozíciónkban kamatoztatni tudják. Nemzetközi adóügyviteli csoportunkban, ahol elengedhetetlen a kiváló nyelvismeret, sok munkatársunk az angol mellett további két-három nyelvet beszél, és összesen közel harminc nyelven tudnak kommunikálni” – mondta Emri Zsuzsanna, a KPMG Magyarország HR-igazgatója.

A KPMG globális HR-vezetője szerint az egyetemisták ma már nem egy adott országhoz kötötten keresik az ambícióiknak és képességeiknek megfelelő karrierlehetőségeket. Sőt, nem csak egy szerepben és egy országban gondolkodnak, hanem gyakran akár 2-3 különböző karriert is elindítanak. „Azoknak a szervezeteknek van lehetősége kitűnni a munkaadók közül, amelyek többféle karrierutat tudnak kínálni különböző országokban” – mondta Rachel Campbell.

Félvállról veszik a munkáltatói márkát a cégek
Sok cég még el sem gondolkodott azon, hogy építsen-e egyáltalán munkáltatói márkát, és akik elkezdték, azok nagy része is csak a nagy szavaknál tart. Pedig nem afféle úri huncutságról van szó, nagyon is megéri foglalkozni a témával. A munkavállalók megtartása kulcskérdés most, amikor már a versenyképességet is veszélybe sodorja a szakemberhiány, a munkavállalók több mint felének fontos, hogy mások mit gondolnak a munkaadójáról.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo