Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről

A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.

Nem csak a multiknak kell ügyelniük a jó hírükre - Kép: Pixabay

Nem csak az számít, hogy a fogyasztó mit gondol egy cégről. Az is fontos, hogy a munkavállalók milyennek találják, vagyis milyen a munkáltatói márka (employer brand) megítélése. Mint a Piac és Profit korábban megírta, az Aon Hewitt nemzetközi humántanácsadó és az AIESEC nemzetközi nonprofit szervezet Munkáltatói Márka Kutatásának a tapasztalatai szerint a vállalatok employer brandjének alakításában a szájreklám és a munkatársi ajánlás ereje a legnagyobb: ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek. Így nő a vállalat vonzereje a munkaerőpiacon. A munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között erős a korreláció. Ha magas az elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.

Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

„Az „employer branding” azaz a munkáltatói márka kiépítése olyan tevékenység, amely a cégünket vonzóvá teszi a munkaerő piacon” - mondta Szabó Zsuzsanna, az SAP Hungary HR vezetője a GazdaságTV-nek adott nyilatkozatában. A fejlettebb munkaerőpiaccal rendelkező nyugat-európai országokban bevett hagyományai vannak, Magyarországon azonban még gyerekcipőben jár ez a módszer a cég ismertté tételére – igaz, hogy a magyar álláshelyekre jelenleg tömegek pályáznak, így a kis- és középvállalkozások szempontjából erre eddig nem merült fel jelentősebb igény.

Forrás: GazdaságTV.hu

Ez egy feladat, nem pedig divathullám
Hogyan tartsuk meg az Y-generációt?
Az elmúlt fél évben a HR-vezetők rendre a korábban sikeres ösztönzési módszerek hatástalanságáról számolnak be; a cégvezetők ezek költséghatékonyságának határozott romlását érzékelik. Az elhúzódó recesszió kiélezi a munkaadók és a munkavállalók viszonyát. A legértékesebb munkatársakért fokozott verseny zajlik, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött.
Pedig a munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos egy munkáltató számára: erősíti a munkavállalói lojalitást és hatékonyságot, illetve jó hírét kelti vállalkozásunknak a partnereink előtt. „A magyar kkv-k előtt ez egy kiaknázatlan lehetőség: nagy mértékben növelheti a cég értékét, ha hiteles, gondos munkáltatóként jelenünk meg, így a személyzeti szempontok gazdasági értékre válthatók” – hangsúlyozta a szakértő. Hogy hogyan jelenítjük meg a cégünket, hogy mit mondanak rólunk a munkavállalóink, jelentősen befolyásolhatja ugyanis üzleti partnereink véleményét. „A jól felépített munkáltatói márka fontos ahhoz, hogy prosperáljon a vállalkozásunk” – vélte Szabó Zsuzsanna.

A munkáltatói márka a szakember véleménye szerint nem egy újmódi divathullám. „Ez egy feladat, amelyet minden kis- és középvállalkozásnak (is) el kell végeznie, mert ha nem teszi, előbb, vagy utóbb szembesülni fog a következményekkel” – vélte.

Tanuljunk mások hibáiból!

A jó munkáltató márka felépítéséhez érdemes tanulni a nagy multik már elkövetett hibáiból. Fontos, hogy jó kommunikáljuk belső körben a stratégiánkat, a munkatársakat pedig vonjuk be a motivációs eszközök kialakításába. A motiváló tényezők ugyanis társadalmi rétegenként, életkoronként változnak, így nem mindegyik juttatás felel meg minden munkavállalónknak.(A vezetők többsége úgy próbál motiválni, ahogyan az emberek többsége ajándékot vesz: „aminek én is örülnék” alapon. Pedig kommunikációval ki lehet deríteni, hogy mi az, amivel a munkatársak leginkább motiválhatók.) Ha ezek a megelőző lépések megvannak, akkor lehet elindítani a brand kiépítését. Itt a HR-en túl belépnek a kommunikációs szakemberek is. „A kommunikációnkban a legfontosabb elem az őszinteség legyen: ne próbáljunk meg nem valós tényeket, vagy célokat kommunikálni a munkavállalóink és a külvilág felé. Abban a pillanatban, hogy hiteltelen információ megy ki, az az online csatornákon és a magánemberek kommunikációjában azonnal megjelenik és teljes sikertelenséghez, bizalomvesztéshez vezet.” – hangsúlyozta a szakember.

A legnagyobb márkák sikerének titkáról itt olvashat!

A márkád a személyiséged
Bár sokan úgy vélik, a sikeres márkázáshoz elég ismertté tenni az elnevezést, ez messze nem így van. Mindenki hallott már az influenzáról, de ki az, aki valójában vágyik rá? A márka arról szól, hogy elérjük a jövőbeli fogyasztóinknál, hogy az adott problémára kizárólag és egyedüliként a mi termékünk jelentsen számukra megoldást. Ha ez az érzés megszületik, hajlandóak lesznek a márkáért megfizetni a felárat.
 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo