Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről

A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem csak a multiknak kell ügyelniük a jó hírükre - Kép: Pixabay

Nem csak az számít, hogy a fogyasztó mit gondol egy cégről. Az is fontos, hogy a munkavállalók milyennek találják, vagyis milyen a munkáltatói márka (employer brand) megítélése. Mint a Piac és Profit korábban megírta, az Aon Hewitt nemzetközi humántanácsadó és az AIESEC nemzetközi nonprofit szervezet Munkáltatói Márka Kutatásának a tapasztalatai szerint a vállalatok employer brandjének alakításában a szájreklám és a munkatársi ajánlás ereje a legnagyobb: ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek. Így nő a vállalat vonzereje a munkaerőpiacon. A munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között erős a korreláció. Ha magas az elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.

Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

„Az „employer branding” azaz a munkáltatói márka kiépítése olyan tevékenység, amely a cégünket vonzóvá teszi a munkaerő piacon” - mondta Szabó Zsuzsanna, az SAP Hungary HR vezetője a GazdaságTV-nek adott nyilatkozatában. A fejlettebb munkaerőpiaccal rendelkező nyugat-európai országokban bevett hagyományai vannak, Magyarországon azonban még gyerekcipőben jár ez a módszer a cég ismertté tételére – igaz, hogy a magyar álláshelyekre jelenleg tömegek pályáznak, így a kis- és középvállalkozások szempontjából erre eddig nem merült fel jelentősebb igény.

Forrás: GazdaságTV.hu

Ez egy feladat, nem pedig divathullám
Hogyan tartsuk meg az Y-generációt?
Az elmúlt fél évben a HR-vezetők rendre a korábban sikeres ösztönzési módszerek hatástalanságáról számolnak be; a cégvezetők ezek költséghatékonyságának határozott romlását érzékelik. Az elhúzódó recesszió kiélezi a munkaadók és a munkavállalók viszonyát. A legértékesebb munkatársakért fokozott verseny zajlik, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött.
Pedig a munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos egy munkáltató számára: erősíti a munkavállalói lojalitást és hatékonyságot, illetve jó hírét kelti vállalkozásunknak a partnereink előtt. „A magyar kkv-k előtt ez egy kiaknázatlan lehetőség: nagy mértékben növelheti a cég értékét, ha hiteles, gondos munkáltatóként jelenünk meg, így a személyzeti szempontok gazdasági értékre válthatók” – hangsúlyozta a szakértő. Hogy hogyan jelenítjük meg a cégünket, hogy mit mondanak rólunk a munkavállalóink, jelentősen befolyásolhatja ugyanis üzleti partnereink véleményét. „A jól felépített munkáltatói márka fontos ahhoz, hogy prosperáljon a vállalkozásunk” – vélte Szabó Zsuzsanna.

A munkáltatói márka a szakember véleménye szerint nem egy újmódi divathullám. „Ez egy feladat, amelyet minden kis- és középvállalkozásnak (is) el kell végeznie, mert ha nem teszi, előbb, vagy utóbb szembesülni fog a következményekkel” – vélte.

Tanuljunk mások hibáiból!

A jó munkáltató márka felépítéséhez érdemes tanulni a nagy multik már elkövetett hibáiból. Fontos, hogy jó kommunikáljuk belső körben a stratégiánkat, a munkatársakat pedig vonjuk be a motivációs eszközök kialakításába. A motiváló tényezők ugyanis társadalmi rétegenként, életkoronként változnak, így nem mindegyik juttatás felel meg minden munkavállalónknak.(A vezetők többsége úgy próbál motiválni, ahogyan az emberek többsége ajándékot vesz: „aminek én is örülnék” alapon. Pedig kommunikációval ki lehet deríteni, hogy mi az, amivel a munkatársak leginkább motiválhatók.) Ha ezek a megelőző lépések megvannak, akkor lehet elindítani a brand kiépítését. Itt a HR-en túl belépnek a kommunikációs szakemberek is. „A kommunikációnkban a legfontosabb elem az őszinteség legyen: ne próbáljunk meg nem valós tényeket, vagy célokat kommunikálni a munkavállalóink és a külvilág felé. Abban a pillanatban, hogy hiteltelen információ megy ki, az az online csatornákon és a magánemberek kommunikációjában azonnal megjelenik és teljes sikertelenséghez, bizalomvesztéshez vezet.” – hangsúlyozta a szakember.

A legnagyobb márkák sikerének titkáról itt olvashat!

A márkád a személyiséged
Bár sokan úgy vélik, a sikeres márkázáshoz elég ismertté tenni az elnevezést, ez messze nem így van. Mindenki hallott már az influenzáról, de ki az, aki valójában vágyik rá? A márka arról szól, hogy elérjük a jövőbeli fogyasztóinknál, hogy az adott problémára kizárólag és egyedüliként a mi termékünk jelentsen számukra megoldást. Ha ez az érzés megszületik, hajlandóak lesznek a márkáért megfizetni a felárat.
 

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo