Nem csak az számít, hogy a fogyasztó mit gondol egy cégről. Az is fontos, hogy a munkavállalók milyennek találják, vagyis milyen a munkáltatói márka (employer brand) megítélése. Mint a Piac és Profit korábban megírta, az Aon Hewitt nemzetközi humántanácsadó és az AIESEC nemzetközi nonprofit szervezet Munkáltatói Márka Kutatásának a tapasztalatai szerint a vállalatok employer brandjének alakításában a szájreklám és a munkatársi ajánlás ereje a legnagyobb: ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek. Így nő a vállalat vonzereje a munkaerőpiacon. A munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között erős a korreláció. Ha magas az elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.
Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!
„Az „employer branding” azaz a munkáltatói márka kiépítése olyan tevékenység, amely a cégünket vonzóvá teszi a munkaerő piacon” - mondta Szabó Zsuzsanna, az SAP Hungary HR vezetője a GazdaságTV-nek adott nyilatkozatában. A fejlettebb munkaerőpiaccal rendelkező nyugat-európai országokban bevett hagyományai vannak, Magyarországon azonban még gyerekcipőben jár ez a módszer a cég ismertté tételére – igaz, hogy a magyar álláshelyekre jelenleg tömegek pályáznak, így a kis- és középvállalkozások szempontjából erre eddig nem merült fel jelentősebb igény.
Forrás: GazdaságTV.hu
Ez egy feladat, nem pedig divathullámA munkáltatói márka a szakember véleménye szerint nem egy újmódi divathullám. „Ez egy feladat, amelyet minden kis- és középvállalkozásnak (is) el kell végeznie, mert ha nem teszi, előbb, vagy utóbb szembesülni fog a következményekkel” – vélte.
Tanuljunk mások hibáiból!
A jó munkáltató márka felépítéséhez érdemes tanulni a nagy multik már elkövetett hibáiból. Fontos, hogy jó kommunikáljuk belső körben a stratégiánkat, a munkatársakat pedig vonjuk be a motivációs eszközök kialakításába. A motiváló tényezők ugyanis társadalmi rétegenként, életkoronként változnak, így nem mindegyik juttatás felel meg minden munkavállalónknak.(A vezetők többsége úgy próbál motiválni, ahogyan az emberek többsége ajándékot vesz: „aminek én is örülnék” alapon. Pedig kommunikációval ki lehet deríteni, hogy mi az, amivel a munkatársak leginkább motiválhatók.) Ha ezek a megelőző lépések megvannak, akkor lehet elindítani a brand kiépítését. Itt a HR-en túl belépnek a kommunikációs szakemberek is. „A kommunikációnkban a legfontosabb elem az őszinteség legyen: ne próbáljunk meg nem valós tényeket, vagy célokat kommunikálni a munkavállalóink és a külvilág felé. Abban a pillanatban, hogy hiteltelen információ megy ki, az az online csatornákon és a magánemberek kommunikációjában azonnal megjelenik és teljes sikertelenséghez, bizalomvesztéshez vezet.” – hangsúlyozta a szakember.
A legnagyobb márkák sikerének titkáról itt olvashat!