Milyen meglepő: többet akarunk keresni

Minden harmadik munkavállaló már legalább 1 éve játszik a gondolattal, hogy új munkahelyet keressen magának, ezzel szemben 37 százalékuk hamar dönt és a lépést is gyorsan megteszi – derül ki a Profession.hu legfrissebb felméréséből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A kutatás eredményei szerint a dolgozók 40 százaléka mondott már fel a munkahelyén: legtöbben a jobb fizetés reményében (56%), azonban minden harmadik munkavállaló szakmai fejlődése és az új kihívások miatt nyitott a váltásra (30%). Kifejezetten sokan, minden negyedik beosztott a vezető személye miatt dönt a távozás mellett, emellett befolyásoló tényező még a pozitív visszajelzés és a továbbképzési, illetve előrelépési lehetőség hiánya is. További szempontként felmerült még a stresszes, feszült munkahelyi légkör is.

(A jó munkaerő elcsábításához és megtartásához a munkáltatói márka kiépítése elengedhetetlen.)

Sokan hónapok óta gondolkodnak a váltáson

A megkérdezettek csupán 16 százaléka nem tervezi, hogy önként továbblépne. A többiek közül viszont sokan nem hamarkodják el a döntést: minden második megkérdezett hónapokat tölt gondolkodással, harmaduk akár 12 hónapja gondolkodik a munkahelyváltáson. Az alkalmazottak 37 százaléka ezzel szemben gyorsan hoz döntést és cserél munkahelyet. Az új állást a válaszadók 42 százaléka nem bízza a véletlenre, a meglévő állásviszony mellett is folyamatosan figyelik az álláshirdetéseket és építik kapcsolati hálójukat. 22 százalékuk ugyan nem keres aktívan állást, de mindig nyitott a megkeresésekre. (Főként a hiányszakmák képviselőit egyre nehezebb megtartani.)

Rugalmasan váltanak karriert a munkavállalók

“A hazai gazdasági helyzet pozitív változásával egyre többen vállalják a munkahely váltás kockázatait, akár tíz-húszezer ezer forintért is. A gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy a magasabb fizetés reménye az első számú ösztönző tényező. A tendencia különösen jellemző a Z, valamint az Y generáció fiatalabb, nyelveket beszélő tagjaira. Körükben az egy munkahelyen eltöltött idő az elmúlt évek tapasztalatai alapján 9 hónappal rövidült, ami nagy kihívást jelent a vállalatok számára. Munkáltatóként azonban érdemes mérlegelni, hogy pusztán az anyagi juttatásokkal hosszú távon nem lehet jobb teljesítményre sarkallni a kollégát”- tette hozzá a kutatás eredményeihez Sámson Dorottya, a Profession.hu toborzási szolgáltatások csoportvezetője.

A válaszadók 55 százaléka legalább egyszer váltott már szakterületet, 14 százalékuk csak a tanult szakmájától tért el. Összességében elmondható, hogy pályafutásuk során leginkább a magasabb fizetés és a szakmai fejlődés, új kihívások motiválják legjobban a munkavállalókat.

Már nem az Audi a legtrendibb munkáltató
A Mercedes lett a legvonzóbb munkaadó, letaszítva a trónról az eddig verhetetlennek tűnő Audit. Az autóipar mellett a szolgáltató szektorban dolgoznának legszívesebben a magyar munkavállalók egy reprezentatív, független kutatás szerint.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo