Milyen meglepő: többet akarunk keresni

Minden harmadik munkavállaló már legalább 1 éve játszik a gondolattal, hogy új munkahelyet keressen magának, ezzel szemben 37 százalékuk hamar dönt és a lépést is gyorsan megteszi – derül ki a Profession.hu legfrissebb felméréséből.

Kép: SXC

A kutatás eredményei szerint a dolgozók 40 százaléka mondott már fel a munkahelyén: legtöbben a jobb fizetés reményében (56%), azonban minden harmadik munkavállaló szakmai fejlődése és az új kihívások miatt nyitott a váltásra (30%). Kifejezetten sokan, minden negyedik beosztott a vezető személye miatt dönt a távozás mellett, emellett befolyásoló tényező még a pozitív visszajelzés és a továbbképzési, illetve előrelépési lehetőség hiánya is. További szempontként felmerült még a stresszes, feszült munkahelyi légkör is.

(A jó munkaerő elcsábításához és megtartásához a munkáltatói márka kiépítése elengedhetetlen.)

Sokan hónapok óta gondolkodnak a váltáson

A megkérdezettek csupán 16 százaléka nem tervezi, hogy önként továbblépne. A többiek közül viszont sokan nem hamarkodják el a döntést: minden második megkérdezett hónapokat tölt gondolkodással, harmaduk akár 12 hónapja gondolkodik a munkahelyváltáson. Az alkalmazottak 37 százaléka ezzel szemben gyorsan hoz döntést és cserél munkahelyet. Az új állást a válaszadók 42 százaléka nem bízza a véletlenre, a meglévő állásviszony mellett is folyamatosan figyelik az álláshirdetéseket és építik kapcsolati hálójukat. 22 százalékuk ugyan nem keres aktívan állást, de mindig nyitott a megkeresésekre. (Főként a hiányszakmák képviselőit egyre nehezebb megtartani.)

Rugalmasan váltanak karriert a munkavállalók

“A hazai gazdasági helyzet pozitív változásával egyre többen vállalják a munkahely váltás kockázatait, akár tíz-húszezer ezer forintért is. A gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy a magasabb fizetés reménye az első számú ösztönző tényező. A tendencia különösen jellemző a Z, valamint az Y generáció fiatalabb, nyelveket beszélő tagjaira. Körükben az egy munkahelyen eltöltött idő az elmúlt évek tapasztalatai alapján 9 hónappal rövidült, ami nagy kihívást jelent a vállalatok számára. Munkáltatóként azonban érdemes mérlegelni, hogy pusztán az anyagi juttatásokkal hosszú távon nem lehet jobb teljesítményre sarkallni a kollégát”- tette hozzá a kutatás eredményeihez Sámson Dorottya, a Profession.hu toborzási szolgáltatások csoportvezetője.

A válaszadók 55 százaléka legalább egyszer váltott már szakterületet, 14 százalékuk csak a tanult szakmájától tért el. Összességében elmondható, hogy pályafutásuk során leginkább a magasabb fizetés és a szakmai fejlődés, új kihívások motiválják legjobban a munkavállalókat.

Már nem az Audi a legtrendibb munkáltató
A Mercedes lett a legvonzóbb munkaadó, letaszítva a trónról az eddig verhetetlennek tűnő Audit. Az autóipar mellett a szolgáltató szektorban dolgoznának legszívesebben a magyar munkavállalók egy reprezentatív, független kutatás szerint.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo