Milyen meglepő: többet akarunk keresni

Minden harmadik munkavállaló már legalább 1 éve játszik a gondolattal, hogy új munkahelyet keressen magának, ezzel szemben 37 százalékuk hamar dönt és a lépést is gyorsan megteszi – derül ki a Profession.hu legfrissebb felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A kutatás eredményei szerint a dolgozók 40 százaléka mondott már fel a munkahelyén: legtöbben a jobb fizetés reményében (56%), azonban minden harmadik munkavállaló szakmai fejlődése és az új kihívások miatt nyitott a váltásra (30%). Kifejezetten sokan, minden negyedik beosztott a vezető személye miatt dönt a távozás mellett, emellett befolyásoló tényező még a pozitív visszajelzés és a továbbképzési, illetve előrelépési lehetőség hiánya is. További szempontként felmerült még a stresszes, feszült munkahelyi légkör is.

(A jó munkaerő elcsábításához és megtartásához a munkáltatói márka kiépítése elengedhetetlen.)

Sokan hónapok óta gondolkodnak a váltáson

A megkérdezettek csupán 16 százaléka nem tervezi, hogy önként továbblépne. A többiek közül viszont sokan nem hamarkodják el a döntést: minden második megkérdezett hónapokat tölt gondolkodással, harmaduk akár 12 hónapja gondolkodik a munkahelyváltáson. Az alkalmazottak 37 százaléka ezzel szemben gyorsan hoz döntést és cserél munkahelyet. Az új állást a válaszadók 42 százaléka nem bízza a véletlenre, a meglévő állásviszony mellett is folyamatosan figyelik az álláshirdetéseket és építik kapcsolati hálójukat. 22 százalékuk ugyan nem keres aktívan állást, de mindig nyitott a megkeresésekre. (Főként a hiányszakmák képviselőit egyre nehezebb megtartani.)

Rugalmasan váltanak karriert a munkavállalók

“A hazai gazdasági helyzet pozitív változásával egyre többen vállalják a munkahely váltás kockázatait, akár tíz-húszezer ezer forintért is. A gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy a magasabb fizetés reménye az első számú ösztönző tényező. A tendencia különösen jellemző a Z, valamint az Y generáció fiatalabb, nyelveket beszélő tagjaira. Körükben az egy munkahelyen eltöltött idő az elmúlt évek tapasztalatai alapján 9 hónappal rövidült, ami nagy kihívást jelent a vállalatok számára. Munkáltatóként azonban érdemes mérlegelni, hogy pusztán az anyagi juttatásokkal hosszú távon nem lehet jobb teljesítményre sarkallni a kollégát”- tette hozzá a kutatás eredményeihez Sámson Dorottya, a Profession.hu toborzási szolgáltatások csoportvezetője.

A válaszadók 55 százaléka legalább egyszer váltott már szakterületet, 14 százalékuk csak a tanult szakmájától tért el. Összességében elmondható, hogy pályafutásuk során leginkább a magasabb fizetés és a szakmai fejlődés, új kihívások motiválják legjobban a munkavállalókat.

Már nem az Audi a legtrendibb munkáltató
A Mercedes lett a legvonzóbb munkaadó, letaszítva a trónról az eddig verhetetlennek tűnő Audit. Az autóipar mellett a szolgáltató szektorban dolgoznának legszívesebben a magyar munkavállalók egy reprezentatív, független kutatás szerint.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo