Gamification cikkek


Játék készült a Brexitről

Játék készült a Brexitről 

Játékkal magyarázza el a Bloomberg, hány helyen futhatnak zátonyra a brexit-tárgyalások. A játékban a brit miniszterelnök bőrébe bújhatunk, megpróbálhatjuk a közös piacon tartani az Egyesült Királyságot, vagy megegyezés nélkül távozni Brüsszelből, de a döntéshez az ellenzéknek és kormánytagoknak is lesz egy-két szava.
Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség

Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség 

Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás!

A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás! 

A digitális világ nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is megváltoztatta. Nincs mit tenni, a kesergés helyett, inkább használjuk ki az ebben rejlő új lehetőségeket! Többek között játsszunk –javasolta a téma kutatója a Variációk egy témára üzleti reggelin.
VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing?

VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing? 

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre!
Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne

Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne 

Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…
Ki akarja az appokat? Nem a fogyasztók

Ki akarja az appokat? Nem a fogyasztók 

Egyáltalán nem olyan népszerűek a telefonos alkalmazások, mint ahogy azt a marketingesek gondolják. Sőt, ha a fogyasztókat kérdezzük, akkor az olyan technológiai megoldásoknak sem jósolhatunk nagy jövőt mint a QR kód, az NFC vagy érintés nélküli fizetés, a drónok, vagy a 3D-s nyomtatás.
Így játsszunk hűségre

Így játsszunk hűségre 

Mindenki szeret versenyezni, több pontot gyűjteni, mint mások, szereti a jutalmakat, és szeret szórakozni. A játékosítás pontosan erre a viselkedésre épít, és a marketingben is használható. A gamification segítségével a vásárló többször lép érintkezésbe a márkával.
Megéri, ha játszhatnak a kollégák

Megéri, ha játszhatnak a kollégák 

Az, hogy nem „csak” kiváló terméket kell nyújtani a vásárlóknak, hanem élményt is, szerencsére egyre több vállalat számára egyértelmű. Lassanként pedig azt is felismerik, hogy az ügyfelek mellett az alkalmazottak irányába is ezen kell dolgozniuk. Akkor is, amikor a munkafeltételeket alakítják ki.
Többet eladni? Legyen verseny!

Többet eladni? Legyen verseny! 

Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.
A munkavállalói élményekből versenyelőny lesz?

A munkavállalói élményekből versenyelőny lesz? 

Mára a vállalatok jelentős része felismerte, hogy nem elég csupán kiváló minőségű terméket előállítani. A jó termék önmagában kevés, ha nincs mellette sztori, amely a termékhasználaton túl élményhez juttatja a fogyasztót. Az elmúlt években trendként jelent meg, hogy a cégek a vásárlókon kívül az alkalmazottak számára is élményt akarnak nyújtani a munkahelyeken.

Így növeli a hatékonyságot a játék 

A gamification, vagyis a játékosság bizonyíthatóan növeli a hatékonyságot céges környezetben is. De hogyan fogjunk hozzá? Milyen alapelveket érdemes szem előtt tartani egy sikeres vállalati gamification projekt érdekében? A Piac&Profit szakértője segít!

Teljesítmény játszi könnyedséggel 

A játék a munka ellentéte. Ez volt az ipari forradalom egyik fő üzenete a dolgozók és vezetők számára. Mára ez a gondolat megfordult: a játék éppen a munka ösztönzésére tud szolgálni. Miért és hogyan? – merülhet fel a két alapvető, de nagyon fontos kérdés. A gamification módszerével, ami üzleti környezetben is alkalmazható a vállalat méretétől, tevékenységétől, iparági sajátosságaitól függetlenül. Játékosítani mindent lehet. Csak akarni kell.

Okostelefonon tanulhatunk üzletet vezetni 

Bárki kipróbálhatja, hogyan lehet egy áruházat működtetni az árukészlet megrendelésétől kezdve a polcok elhelyezésén át az üzlet terének dekorációjáig.

A szórakoz(tat)ás lélektana (videókkal) 

A gamification már több, mint négy éve, hogy bekerült a köztudatba, ami a technológiai világban rengeteg idő: talán nem meglepetés, hogy a hangsúlyok is eltolódtak a kezdeti próbálkozásokhoz képest, és mára újra a szolgáltatásokban jelenlévő szórakoztató (fun) elemeket keresik a fejlesztők. De miért fontos számunkra egyáltalán a szórakozás?

Játékra fel! De komolyan 

Ma az emberek az élet minden területén élményekre vágynak. Termékek helyett élményt vesznek, és úgy szeretnek dolgozni, ha motiváltak a munkájukban. Ahhoz, hogy vásároljanak, vagy lelkesen dolgozzanak, meg kell értenünk, hogyan adhatjuk meg nekik ezt az élményt.

Milliárdos vállalkozás játékosságra építve 

A világ legnagyobb online piactere már akkor millió dolláros cég volt, amikor az emberek felének még internete sem volt. Nem a szerencsének köszönhetik.

Komoly hasznot hoz a játék! 

A játék elkötelezetté teszi a játékost. De hogyan lehetne ennek a hihetetlen energiának egy részét saját vállalkozásunk hasznára fordítani? Szakértőnk elmondja!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Hízott a bankok fetekelistája

Hízott a bankok fetekelistája 

Hosszú évek óta tartó rövidülés után márciusban nőni kezdett a KHR-ben nyilvántartott lakossági mulasztások száma.

Pénzszerzés

Az egyik támogatott hitel ütheti ki a másikat?

Az egyik támogatott hitel ütheti ki a másikat? 

Egyáltalán nem indult jól az év a babaváró hitel szempontjából, hiszen érezhetően csökkent az új szerződések összege.

Adózás

Június végéig adott időt a NAV a gépjárműadóra

Június végéig adott időt a NAV a gépjárműadóra 

Június 30-ig kérhetik az automatikus öt havi pótlékmentes részletfizetést azok a magánszemélyek, akik nem tudják a gépjárműadót egy összegben rendezni.

Klímablog

Új visszaváltó automata debütált

Új visszaváltó automata debütált  

Az új, mobil visszaváltó automata a jövőben fesztiválokon és tömegrendezvényeken teszi lehetővé majd a fémdobozok, a PET palackok és az üvegek visszaváltását.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo